انواع اصطلاحات بازار فارکس در درخواست معاملاتORDER TYPE

اصطلاحات بازار فارکس

یکی از اصطلاحات بازار فارکس اوردر یا Order است که یک لغت انگلیسی به معنای سفارش می­باشد. در بازار فارکس نیز نحوه سفارش­ دهی معاملات را اردر می­گویند. به طورکلی دو نوع order ورود داریم که می توانیم با استفاده از آن وارد معامله به صورت خرید یا فروش شویم یا به عبارت دیگر برای دستور خرید یا فروش دو نوع سفارش کلی داریم. حالت اول سفارش به صورت لحظه­ای (Market Execution و Instant Execution) و حالت دوم سفارش به صورت انتظار (Pending Order) می­باشد.

اصطلاحات بازار فارکس

سفارش به صورت لحظه­ ای

برای معاملاتی که میخواهیم همین لحظه با قیمت الان به صورت دستی انجام دهیم، این گزینه را انتخاب می‌کنیم. در این نوع از درخواست، معامله شما با سرعت زیاد، با قیمت همین لحظه انجام می‌شود. در ادامه دو نوع این سفارش از اصطلاحات بازار فارکس شرح داده می­شود:

Market Execution یا معاملات با اجرای بازار

market execution یا By Market یک نوع دستور اجرای معاملات است که مفهوم آن سفارش خرید یا فروش در بهترین قیمت موجود است. در این نوع دستور، بروکر این مجوز را دارد ، تا در نزدیکترین قیمت به قیمت فعلی بازار اقدام به باز کردن یا کلوز کردن معاملات کند.

بدیهی است در این نوع دستور به معامله گر اخطار ریکوت Re-quote یا price change نشان داده نـمی شود.

اصطلاحات بازار فارکس

Instant Execution یا معاملات با اجرای آنی

Instant Execution یک نوع دیگر از دستور اجرای معاملات است که در این نوع دستور، بروکر موظف است دقیقا در همان قیمتی که تریدر کلیک کرده است درخواست را ثبت کند. در این نوع دستور، هنگامیکه تریدر اقدام به باز کردن یا کلوز کردن معاملات کند ، بروکر میبایست در همان قیمت درخواست را اجرا نماید.

اگر نوسانات قیمت زیاد باشد و بروکر نتواند درهمان قیمت اقدام به باز کردن یا کلوز کردن معاملات کند ، به معامله گر اخطار ریکوت Re-quote یا price change نشان داده می شود.

اصطلاحات بازار فارکس

سفارش به صورت انتظار

به طور کلی دستورات پندینگ در اصطلاحات بازار فارکس به سه دسته Stop، Limit و Stop Limit تقسیم می‌شوند. اگر می‌خواهید دستورات پندینگ را به درستی درک کنید باید ابتدا با چند اصطلاح تکنیکال آشنا شوید. در واقع هدف از طراحی دستورات پندینگ هم همین بوده که در زمان تحلیل تکنیکال بازار بتوان با توجه به واکنش احتمالی بازار به سطوح کلیدی دستورات مناسبی را ایجاد کرد. واکنش بازار به سطوح حمایتی یا مقاومتی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. بازار می‌تواند به یک مقاومت واکنش نشان دهد و قیمت‌ها کاهش یابد، یا بازار می‌تواند مقاومت را بشکند و یا اینکه بازار مقاومت را شکسته و دوباره در قالب حمایت به آن برخورد و رشد کند. هر سه نوع دستور پندینگ اشاره شده هم برای این سه سناریو طراحی شده‌اند. انواع pending order در ادامه توضیح داده شده است.

دستور پندینگ Limit یکی از اصطلاحات بازار فارکس

اگر در تحلیل بازار و نمودار قیمتی به این نتیجه رسیده‌اید که حمایت یا مقاومتی قرار است موقعیت خود را حفظ کند، باید از دستور پندینگ برای معامله آن استفاده کنید. در این سناریو شما انتظار شکست حمایت یا مقاومت را ندارید. صرفاً پیش‌بینی شما این است که بازار بعد از برخورد به حمایت رشد خواهد کرد و بعد از برخورد به مقاومت سقوط خواهد کرد. به همین دلیل در این سناریو باید از دستورات Limit استفاده کنید.

Sell Limit

در این دسته از دستورات معاملاتی، تریدرها سفارش خود را در قیمتی بالاتر از قیمت جاری بازار ثبت می‌کنند. در واقع آنها معتقدند که بازار یک روند صعودی کوچکی در پیش داشته و سپس روند ریزشی خود را آغاز می‌کند. در این حالت، سفارش فروش خود را در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی ثبت کرده و بروکر نیز با رسیدن به آن سطح، سفارش را اجرا خواهد کرد.

اصطلاحات بازار فارکس

Buy Limit یکی از اصطلاحات بازار فارکس

با استفاده از این دستور، می‌توانید سفارش خریدی با قیمتی پایین تر از قیمت جاری بازار ثبت کنید. به عبارتی، در شرایطی که شما ریزشی کوچک و سپس شروع روند صعودی را برای بازار پیش بینی می‌کنید، می‌توانید از این دستور استفاده نمایید. بروکر پس از کاهش قیمت و رسیدن به سطح مشخص شده شما، سفارش خرید را اجرا خواهد کرد.

اصطلاحات بازار فارکس

دستور پندینگ Stop

دستور پندینگ برای سناریوی طراحی شده که در آن انتظار شکست قطعی یک سطح کلیدی را داریم. اگر پیش‌بینی می‌کنید مقاومت پیش روی بازار به طور قطعی شکسته خواهد شد، می‌توانید از دستور پندینگ Buy Stop استفاده کنید. یعنی با شکست قطعی مقاومت مورد نظر وارد معامله خرید می‌شوید، با این امید که حرکات صعودی ادامه خواهند یافت. در مقابل اگر پیش‌بینی می‌کنید که بازار حمایت خاصی را خواهد شکست و بعد از آن حرکت نزولی را در بازار شاهد خواهیم بود، باید از دستور Sell Stop استفاده کنید. پس می‌توان گفت که منظور از Stop دستوراتی است که با شکست مقاومت یا حمایت اجرا خواهند شد.

Sell Stop یکی از اصطلاحات بازار فارکس

در دستور شرطی Sell Stop، سفارش فروش شما در سطح قیمتی پایین تر از قیمت فعلی بازار فعال خواهد شد. به عبارتی، چنانچه شما آغاز روند نزولی را در قیمتی پایین تر از قیمت فعلی بازار پیش بینی کنید، می‌توانید از این نوع سفارش فروش استفاده نمایید. بروکر با رسیدن قیمت به سطح مورد نظر شما، سفارش را اجرا خواهد کرد.

اصطلاحات بازار فارکس

Buy Stop

در این نوع دستور شرطی، با افزایش قیمت و رسیدن به سطح قیمتی مورد نظر شما، سفارش اجرا خواهد شد. در واقع، شما می‌توانید با پیش بینی اینکه روند صعودی بالاتر از قیمت جاری بازار آغاز خواهد شد، سفارش خرید خود را بالاتر از قیمت فعلی ثبت کنید. بروکر نیز زمانی که شرایط سفارش شما محقق شده و قیمت جفت ارز به سطح قیمتی مد نظر شما برسد، سفارش خرید را انجام خواهد داد.

اصطلاحات بازار فارکس

دستور پندینگ Stop Limit یکی از اصطلاحات بازار فارکس

این نوع دستور را فقط می‌توانید در متاتریدر ۵ اجرا کنید. فناوری استفاده شده در متاتریدر ۴ اجازه اجرای چنین دستوری را نمی‌دهد. دستور پندینگ Stop Limit از دو بخش تشکیل شده است. در واقع شما باید برای ایجاد این دستور، دو دستور پندینگ Stop و Limit اجرا کنید. این دستور یک دستور شرطی است. برای درک بهتر آن باید چنین تصور کنید که اگر بازار به سطح دستور Stop برسد، دستور Limit ایجاد خواهد شد. پس در واقع دستور اول شرط است و دستور دوم، دستور اصلی معاملاتی است. شاید در ابتدا تصور شود که با ایجاد دستور پندینگ Stop Limit دو دستور معاملاتی اجرا خواهد شد! اما این تصور غلطی است. دستور Stop Limit تنها یک دستور معاملاتی ایجاد می‌کند.

متاتریدر ۵ با دستور Stop Limit کار شما را آسان کرده است. در متاتریدر ۵ شما یک دستور از نوع Stop Limit ایجاد می‌کنید. دستور Stop همان شرط لازم برای ایجاد دستور Limit است.

Sell Stop Limit

فرض کنید قیمت فعلی اونس طلای جهانی 1700 دلار است. شما پیش­بینی می­کنید که قیمت اگر به نقطه 1650 برسد، می­توانید از نقطه 1680 وارد معامله فروش شوید. برا این کار از دستور پندینگ Sell Stop Limit باید استفاده کرد. در این صورت اگر بازار به نقطه 1650 برسد، دستور Sell Limit ایجاد خواهد شد. برای اجرای این دستور فروش بازار باید به نقطه 1680 بازگردد.

اصطلاحات بازار فارکس

Buy Stop Limit یکی از اصطلاحات بازار فارکس

فرض کنید قیمت فعلی اونس طلای جهانی 1700 دلار است. شما پیش­بینی می­کنید که قیمت اگر به نقطه 1800 برسد، میتوانید از نقطه 1750 وارد معامله خرید شوید. برای این کار از دستور Buy Stop Limit باید استفاده نمود. در این صورت اگر بازار به نقطه 1750 برسد، Buy limit ایجاد خواهد شد.برای اجرای این دستور خرید بازار باید به نقطه 1750 بازگردد.

اصطلاحات بازار فارکس
امتیاز دهید