چگونه می‌توان بدون اینترنت در فارکس معامله کرد؟

فارکس بدون اینترنت

در دو سه هفته گذشته شاهد قطعی اینترنت و اختلال در اکثر پلتفرم‌های آنلاین هستیم. قطعی اینترنت برای یک تریدراتفاق ترسناکی است مخصوصا اگر معامله باز داشته باشید. در چند روز اخیر برای افرادی که در بازار های مالی فعالیت می‌کنند مشکلات زیادی به وجود آمد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به طور کامل در مورد معامله در فارکس بدون اینترنت صحبت کنیم.

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

آیا انجام معامله در فارکس بدون اینترنت امکان پذیر است؟

اکثر افرادی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند معاملات خود را در پلتفرم‌هایی مانند متاتریدر انجام می‌دهند. بنابراین تصور این که بدون دسترسی به اینترنت بتوان معامله باز کرد ممکن است برای برخی غیر قابل تصور باشد. که البته تا حدودی درست است زیرا Forex  یک بازار جهانی است و لازمه دسترسی به چنین مارکتی داشتن اینترنت است.

درست است که دسترسی به این بازار بدون نت امکان پذیر نیست اما تعدای از بروکرها این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا سفارشات خود را به صورت دستی ثبت کنند. بنابراین در صورتی که دسترسی شما به هر دلیلی به سرورها قطع شود می‌توانید از طریق سایر روش‌های ارتباطی که کارگزاری معرفی می‌کند درخواست خود را مطرح کنید.

چگونه در فارکس بدون اینترنت معامله کنیم؟

اگر شما نمی‌توانید متاتریدر را باز کنید دو حالت وجود دارد. اینترنت شما به طور کامل قطع شده است یا این که سرور بروکرتان در ایران جواب نمی‌دهد. در حالت دوم مشکل خاصی وجود ندارد و شما مجددا از طریق اتصال به وی پی اس می‌توانید وارد Mt شوید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما از فیلترشکن ای پی ثابت استفاده کنید که از یک مرجع معتبر آن را تهیه کرده اید.

اگر اینترنت شما کاملا قطع است می‌توانید از دو طریق زیر با بروکر ارتباط بگیرید:

  • تماس تلفنی
  • ایمیل

می‌توانید از دو راه بالا با کارگزاری تماس بگیرید و برای معامله خود حد ضرر یا سود بگذارید یا این که معامله خود را کامل ببندید یا حتی یک معامله جدید باز کنید.

انجام معامله در فارکس بدون اینترنت

انجام معامله از طریق تماس تلفنی

در یک سری بروکرها شما علاوه بر اطلاعاتی که برای ورود به کارگزاری نیاز دارید یک رمز تلفنی هم دارید. وقتی به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید با Broker تماس بگیرید و و رمز تلفنی خود را اعلام کنید و درخواست مدیریت حساب خود را به کارگزاری بدهید.

ممکن است برخی از بروکرها این رمز را نداشته باشند در چنین مواردی شما باید شماره حساب و ایمیل خود را به پشتیبانی اعلام کنید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه در چنین مواقعی رمز خود را نباید در اختیار کسی قرار دهید زیرا با این کار به راحتی به حساب شما دسترسی خواهند داشت.

انجام معامله با استفاده از ایمیل

یکی از روش‌های دیگر معامله در فارکس بدون اینترنت ارتباط با پشتیبانی بروکر از طریق ایمیل است. برای این کار به Emailای که کارگزاری اعلام می‌کند پیام دهید و اطلاعات خود را به همراه  درخواست خودتان ارسال کنید تا به آن رسیدگی شود. ممکن است در برخی بروکرها علاوه بر ایمیل و شماره حساب نیاز باشد تا یک تصویر سلفی نیز از خود بارگزاری نمایید.

اگر به اینترنت دسترسی ندارید بهتر است درخواست خود را به صورت تلفنی مطرح کنید زیرا به سرعت درخواست شما انجام می‌شود اما از طریق ایمیل ممکن است این پروسه کمی طول بشد و قبل از انجام درخواست معامله سود خود را از دست بدهید یا این که حسابتان وارد ضرر شود.

اطلاعات تماس سه بروکر آمارکتس، آلپاری و لایت فارکس

 از آنجایی که سه بروکر آلپاری، آمارکتس و لایت فارکس بسیار محبوب و مطرح هستند در ادامه قصد داریم اطلاعات تماس این سه بروکر را به با شما به اشتراک بزاریم.

آلپاری

این بروکر از آن دست کارگزاری‌هاست که امکان انجام معاملات فارکس بدون اینترنت را فراهم کرده است. برای این کار کافیست با شماره ۰۰۴۴۲۰۴۵۷۷۱۹۵۱ تماس بگیرید و کد تلفنی که قبلا در زمان ثبت نام به شما داده شده است را اعلام کنید تا بتوانید معاملات خود را تغییر دهید.

برای تغییر رمز تلفنی می‌توانید از داشبورد بر روی بررسی حساب کلیک کنید و از این طریق اقدام کنید.

آمارکتس

آمارکتس برای زمان قطعی اینترنت یک سری شماره تماس در اختیار کاربران خود قرار داده است. این شماره‌ها عبارتند از:

 ۰۰۴۴۲۰۳۸۰۸۶۹۶۸ – داخلی ۲۵۴، داخلی ۲۵۷، داخلی ۲۴۳

۰۰۴۴۳۳۰۷۷۷۲۲۲۲

برای این که بتوانید در این بروکرها درخواست خود را ارائه دهید باید به یک سری نکات توجه کنید:

اولین نکته این است که شما باید احراز هویت انجام دهید تا بروکر مطمئن شود کسی که این درخواست را دارد حتما خود شمایید.

تماس تلفنی حتما باید از تلفنی صورت بگیرد که شماره آن هنگام افتتاح حساب واقعی ثبت شده است.

برای انجام درخواستتان نیاز است که شماره حساب و رمزی که هنگام ثبت نام از طریق تلفن اعلام شده است را به پشتیبانی بگویید. برای این کار درخواست شما باید واضح باشد. مثلا حساب معاملاتی با شماره ….. و رمز تلفنی …. قصد بازکردن پوزیشن خرید/ پوزیشن فروش/ تغییر استاپلاس و … برای جفت ارز … و با حجم … را دارم.

اگر به رمز تلفنی خود دسترسی ندارید باید ایمیلی که هنگام افتتاح حساب در بروکر استفاده کرده‌اید را به همراه تاریخ حدودی ثبت نام خود اعلام کنید.

لایت فارکس

لایت فاینانس شماره خاصی را برای معامله در فارکس بدون اینترنت در نظر نگرفته است. اما برای این کار می‌توانید از شماره‌های زیر استفاده کنید:

۰۰۹۹۶۵۰۰۵۵۷۷۷۳

۰۰۹۹۶۵۰۸۷۳۲۵۵۵

۰۰۹۹۶۵۰۰۱۷۰۵۲۱

سخن پایانی

درست است که تصور فارکس بدون اینترنت برای برخی از افراد ممکن است غیر قابل باور باشد اما در این وضعیت که قطعی و وصلی اینترنت مشخص نیست بهتر است به فکر روش‌هایی برای حفظ سرمایه خود باشید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید بهتر است از انجام معامله خودداری کنید تا زمانی که مجدد اتصال شما برقرار شود، روش های بالا فقط برای موارد اضطراری است که معامله باز دارید. در کنار همه این روش‌ها سعی کنید در تمامی معاملات خود از حد سود و ضرر استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل حداقل خیالتان از این بابت راحت باشد.  

امتیاز دهید