پیشبینی قیمت طلا با توجه به جلسه فدرال رزرو و شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی

تحلیل قیمت طلا

قیمت طلا در محدوده 1855 دلار در حال نوسان است زیرا معامله گران برای شاخص های اقتصادی و رویدادهای کلیدی در اوایل دوشنبه در اروپا آماده می شوند. افزودن فیلترها به حرکت‌های XAU/USD می‌تواند سرفصل‌های متفاوتی از چین و همچنین انفعال دلار آمریکا با وجود عقب نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری باشد. به گزارش رویترز، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی جمهوری چین اخیراً گفته است: “پتانسیل مصرف را بیشتر آزاد می کند” و همچنین اضافه کرد که اقتصاد چین به طور پیوسته در حال بهبود است.

همچنین مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، بر اهمیت داده‌های دریافتی برای تعیین میزان افزایش نرخ ها تاکید کرد. پیش از این، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، نگرانی‌های خود را در مورد چرخش سیاست فدرال رزرو تجدید کرد، در حالی که فدرال رزرو گزارش سیاست پولی شش ماهه خود را در روز جمعه منتشر کرد که در آن به وضوح گفت: “افزایش مداوم در هدف نرخ وجوه فدرال رزرو ضروری است.” در این گزارش همچنین آمده است که فدرال رزرو به شدت متعهد به بازگشت تورم به 2 درصد است.

لازم به ذکر است که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در هفته آخر به بالاترین سطح از نوامبر 2022 رسیده است و در پایان روز جمعه به 3.95 درصد کاهش یافته و حداکثر به همان سطح رسیده است. مهم‌تر از آن، کوپن اوراق قرضه دو ساله ایالات متحده به بالاترین سطحی که آخرین بار در سال 2008 مشاهده شده بود، افزایش یافت و در زمان انتشار به 4.85 درصد کاهش یافت. با حرکت رو به جلو، معامله گران طلا ممکن است شاهد انفعال بیشتر در بازار باشند، زیرا تریدرها قبل از رویدادهای کلیدی از جمله جلسه جروم پاول،رئیس فدرال رزرو، داده های تورم چین و گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه ماه فوریه را با احتیاط بیشتری پشت سر می‌گذارند.

برای اطلاع از تاثیر شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی به مطلب شاخص‌ های اقتصادی تاثیر گذار در بازار فارکس مراجعه نمایید.

منبع: www.fxstreet.com

امتیاز دهید