با وجود تمرکز معامله گران بر روی جلسه فدرال رزرو، طلا افزیش یافت!

وضعیت طلا قبل از جلسه فدرال رزرو

در حالی که سرمایه گذاران منتظر آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی چشم انداز افزایش نرخ بهره بودند، قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت. شمش به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود، اما افزایش نرخ بهره جذابیت دارایی های بدون بازده را کاهش می دهد.

داده‌های روز سه‌ شنبه نشان داد که فعالیت‌های تجاری ایالات متحده در فوریه به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته بازگشته است. آخرین مورد در جریان داده‌هایی که نشانه‌هایی از اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده و بازار کار فشرده را نشان می‌دهد.

به گفته یکی از کارشناسان City Index معامله گران نسبت به سرنخ‌های انقباضی در طی جلسه بازار آزاد فدرال حساس تر خواهند بود، که این موضوع می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. همچنین این کارشناس افزود: با توجه به چشم انداز بازارها برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، شانس بیشتری برای آزمایش 1800 دلار قبل از رسیدن به 1900 دلار وجود دارد.

آخرین جلسه فدرال رزرو در ساعت 22:30 به وقت تهران روز چهارشنبه برگزار می شود. بانک مرکزی ایالات متحده در 31 ژانویه تا 31 فوریه نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد. انتظار می رود فدرال رزرو تا ماه می نرخ های معیار را به بالای 5 درصد برساند و اوج آن در ژوئیه 5.352 درصد باشد.

منبع: www.cnbc.com

امتیاز دهید