نماد داوجونز آلپاری

نماد داوجونز

به صورت کلی نماد داوجونز (Dow Jones) که با نماد اختصاری DJI نمایش داده می‌شود، یک شاخص در بازار بورس امریکا و فارکس است و بسیاری از تحلیل گرها آن را به عنوان یک شاخص و نماد قابل مقایسه با بازدهی سبد سهام و ترید فصلی و ماهانه خود در نظر می گیرند. شاخص داوجونز یکی از مهم ترین شاخص ها در بازار سهام می باشد که تا کنون 30 شرکت برتر و بزرگ در اقتصاد آمریکا توانسته اند سهام آن را تشکیل دهند.

برخی از خبرگذاری ها برای ارائه گزارشات خود، نماد داوجونز را به عنوان مرجع بازارهای مالی در سهام اعلام می کنند. در حقیقت اگر معامله گران بورس و یا بازار مالی بخواهند از شیوه روند اقتصاد آمریکا مطلع شوند، تنها ملاک آنها شاخص داوجونز در متاتریدر است. البته همانطور که اطلاع دارید شاخص های مختلفی برای اطلاع از روند اقتصاد آمریکا وجود دارد و از جمله آنها می توان به شاخص PMI  و یا شاخص NFP اشاره کرد. در این مقاله از سایت آلپاری درمورد نماد داوجونز در بروکر آلپاری بیشتر با شما صحبت می کنیم.

|at_cta_form|

نماد داوجونز آلپاری

مشتریان آلپاری می‌توانند شاخص داو‌جونز را در این بروکر با نماد WallSt30 معامله نمایند و اسم کامل این نماد WallSt30 Dow Jones Industrial Average میباشد. قابل ذکر است که این نماد فقط در حساب‌های زیر با حداقل حجم معاملاتی ۰.۱ لات میتواند معامله شود.

  • Standard.mt4
  • Ecn.mt4
  • Pro ecn.mt4

 

بررسی ویژگی های نماد داوجونز در بروکر آلپاری

  • حداقل میزان یک قرارداد در سه حساب بالا 0.1 لات میباشد.
  • حداقل میزان اسپرد در حساب standard.mt4 0.8 پیپ میباشد.
  • حداقل میزان اسپرد در حساب ecn.mt4 0.1 پیپ میباشد.
  • حداقل میزان اسپرد در حساب pro.ecn.mt4 0 پیپ میباشد.
  • حداکثر حجم یک معامله در سه حساب بالا 5 لات میباشد.

نماد داوجونز آلپاری

عوامل موثر بر قیمت داو جونز

برخی از عوامل مثل تحولات تاثیر گذار اقتصاد آمریکا، سیاست های اقتصادی فدرال رزرو، قیمت کالاها بر روی شاخص های داوجونز تاثیر می گذارد. توجه داشته باشید که علاوه بر تحولات اقتصادی در آمریکا، تحولات جهانی مثل بحران مالی در اروپا نیز می‌تواند بازار این شاخص را تحت تاثیر قرار دهد، البته به این خاطر که با تحولاتی که اتفاق می افتد مشخص نیست که شاخص داوجونز به سمت دلخواه پیش برود یا نه، تریدرهایی که حرفه‌ای هستند صرفا یک عامل را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند و عوامل مختلف را در تحلیل خود کنار یکدیگر قرار می‌دهند.

داوجونز به این خاطر که از 30 شرکت بزرگ در آمریکا تشکیل شده است، هرچقدر شرکت ها رشد بیش تری کنند و سود بیش تری داشته باشند شاخص داوجونز نیز بالا تر خواهد رفت.

انتظاراتی که سرمایه‌گذاران در مورد آینده اقتصاد و بازده سهام داردند بر حرکت شاخص تاثیر می‌گذارد. هرچقدر شاخص رشد بیش تری کند به دلیل انتظارات بیشتر سرمایه گذاران می تواند باشد.

ترکیب شاخص مانند اقتصاد در طول زمان دچار تغیر می شود، زمانی که یک شرکت نتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با روند‌های فعلی اقتصاد ارتباط کمتری پیدا کند، احتمال اینکه از داوجونز حذف شود زیاد است؛ در این مواقع شرکت جدیدی که تغییرات را بهتر منعکس کند، جایگزین می‌شود.

کلام آخر

شاخص داوجونز نیز مثل بسیاری از شاخص‌ها در بروکرهای فارکس قابل معامله است. البته توجه داشته باشید برخی از بروکرها ممکن است در همه اکانت‌های خود این نماد را برای معامله قرار نداده‌ باشند و نیاز است که اکانت‌های مختلف را بررسی کنید. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از شاخص داوجونز، انلاین با کارشناسان سایت در ارتباط باشید و سوالات خود پیرامون این مقاله را با پشتیبان تلگرامی ما به ادرس https://t.me/AmirGoldPV مطرح کنید، هم‌چنین برای عضویت کاملا رایگان در کانال وی‌ای‌پی اونس طلا و جفت ارز امیرتریدر میتوانید نام بروکر خود را به آی‌دی تلگرامی https://t.me/AmirGoldPV ارسال کنید. پشتیبان‌ها در اسرع وقت راهنمایی‌های لازم جهت عضویت در کانال سیگنال فارکس ‌دهی را ارائه میدهند.

5/5 (2 امتیاز)