تریدرهای موفق، راز و رمزهای معامله گران کارکشته بازار

تریدرهای موفق، راز و رمزهای معامله گران کارکشته بازار

طبق تحقیقات صورت گرفته بالای 90 درصد از کسانی که در بازارهای مالی شروع به فعالیت می­‌کنند پس از مدتی تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند و به ناچار از بازار حذف می‌شوند. اما در این میان عده محدودی نیز هستند که توانسته‌­اند موفق شوند و به سودهای مستمر برسند. این تریدرهای موفق ضمن افزایش سود، درصد ضررهای خود را محدود در نظر می­‌گیرند. همین مسئله باعث می‌­شود تا برآیند معاملات آن‌ها سودده باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند معامله گر موفق در فارکس و سپس به بررسی نکاتی که اکثر این افراد به کار می‌­برند، بپردازیم.

|at_cta_form|

معرفی برترین معامله گران فارکس

در فارکس نیز مانند سایر مارکت­‌ها و حوزه‌­ها افراد موفقی وجود دارند که در این قسمت قصد داریم به معرفی آن­ها بپردازیم. مطالعه کردن روش‌هایی که یک تریدر موفق به کار می‌برد به شما بینشی می‌دهد که بتوانید اطلاعات را همانند او تحلیل و پردازش کنید.

جورج سوروس

George Soros را می‌­توان موفق­‌ترین فرد در بازار فارکس نامید، که اکثراً از او به عنوان کسی که بانک مرکزی انگلستان را ورشکست کرد یاد می‌کنند. وی متولد 1931 در مجارستان است که در سال 1992 طی یک معامله جادویی روی پوند انگلستان توانست میلیاردها دلار سود کسب کند.

جیمز سایمونز

یکی از موفق‌ترین روسای موسسات مالی و سرمایه گذاری James Simons است که توانست در رکود سال 2008 بالای 80 درصد سودآور باشد.

استانلی دراکن میلر

Stanley Druckenmiller یکی از بهترین معامله گران فارکس است که یک شرکت سبد گردانی دارد و قبلا برترین تریدر جورس سوروس بوده است. وی اکنون یکی از بزرگ­‎‌ترین سخنرانان در زمینه اقتصاد است.

راز معاملات تریدرهای خبره

معامله­ گر شدن نیز مانند سایر حرفه­‌ها نیاز به تمرین مستمر و مطالعه زیاد دارد. بازارهای مالی مانند یک اقیانوس بزرگ هستند و شخص تریدر مانند یک موج‌سوار است که برای حرفه‌ای شدن نیاز به استمرار و تمرین آموخته‌هایش دارد.

اکنون می‌خواهیم به معرفی 5 نکته‌ای که اکثر تریدرهای موفق به کار می‌برند، بپردازیم:

استفاده از استراتژدی معاملاتی مناسب

با اطمینان می­‌توان گفت یکی از نکات مهمی که منجر به موفقیت در بازار مالی می‌شود استفاده از استراتژی معاملاتی است. انسان­‌ها موجودات احساسی و پیچیده‌ای هستند و این موارد هنگام حضور در بازار نیز خودش را نشان می‌دهد. احساساتی مانند طمع، ترس، خشم و … مواردی هستند که شما برای رسیدن به حداکثر پتانسیل‌تان در مارکت باید آن‌ها را مدیریت کنید. استراتژی یک برنامه و قانون از پیش ثبت‌شده است. استراتژی فقط اجازه می‌دهد تعداد محدودی از معاملات را انجام دهید که همخوان با شرایطی است که روی کاغذ پیاده کرده‌اید. علاوه بر این پایبند بودن به Strategy هم حائز اهمیت است.

مدیریت ریسک

یک پیش نیاز ضروری برای پوزیشن‌­ها که اغلب هم نادیده گرفته می‌شود، استفاده از مدیریت ریسک است. اغلب تریدرهای موفق قانون 1 درصدی را به کار می‌گیرند. این قانون به این معنا است که در هیچ معامله ای حق ندارند بیشتر از 1 درصد حساب خود را در گیر کنند. پس از انتخاب حجم مناسب برای معامله باید حد سود و حد ضرر تعیین کنید. افراد حرفه‌ای مارکت ها معمولاً Take Profit های بالا و stop loss کوچک در نظر می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود که با وجود این که ضرر هم می‌کنند اما در پایان برآیند حساب آن‌ها مثبت شود.

تمرکز روی چند جفت ارز معاملاتی

احتمالا شما هم این اصطلاح معروف را شنیده‌اید که می‌گوید تمامی تخم مرغ‌های خود را داخل یک سبد قرار ندهید. هیچ قطعیتی در بازارهای مالی وجود ندارد پس سعی کنید به جای پایبندی به یک سهام یا جفت ارز روی چند مورد متفاوت سرمایه گذاری کنید.

راهنمای ورود به آلپاری

آشنایی با جفت ارز و سهام مورد معامله

معامله گران تازه‌وارد معمولاً روی هر چیزی که به نظرشان تحرکات زیادی داشته باشد معامله باز می‌کنند. در صورتی که این اشتباه است شما باید بدانید که چه چیزی را می‌خواهید ترید کنید. توصیه‌ای که اکثراً در این مورد دارند این است که تعداد محدودی از این ارز و سهام ها را در نظر بگیرید و سعی کنید روی دیتاهای آن­ها متمرکز شوید.

استفاده از سیگنال های تریدرهای موفق

استفاده از یک کانال سیگنال فارکس معتبر به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از تجربیات تریدرهای موفق استفاده کنید. با توجه به این که این سیگنال ­ها توسط افراد حرفه‌ای که سابقه چندین ساله در این زمینه دارند، ارائه می‌شود می تواند برای شما سوددهی زیادی داشته باشد. کانال VIP فارکس امیرتریدر یکی از معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شبکه‌­های سیگنال‌دهی فارکس در ایران است که عضویت در آن رایگان بوده و دارای پشتیبانی 24 ساعته است. برای اطمینان از این که یک کانال اعتبار کافی دارد و قابل استناد است باید در 60 درصد از معامات خود موفق عمل کرده باشد که این آمار برای تیم Amirtrader حدود 90 درصد است. علاوه براین رضایت کاربران نیز اهمیت دارد که می­‌توانید آن را در نتایج کانال VIP​ مشاهده کنید.

سخن پایانی

مطالعه و دنبال کردن معامله گران موفق می‌تواند روند مطالعاتی شما در فارکس را تسریع کند. خواندن درباره مسیری که آن ها طی کرده‌اند، به شما این امکان را می‌دهد تا از تکرار اشتباهات آن‌ها اجتناب کنید. تریدرهای موفق معمولاً در خرید و فروش های خود نکاتی را مورد استفاده قرار می‌دهند که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. سابقه معاملاتی شما چقدر است؟ آماتور هستید یا حرفه ای؟ در بخش دیدگاه ها منتظر شنیدن تجارب و توصیه‌های شما هستیم.

امتیاز دهید