کاهش قیمت ین ژاپن در پی اعلام سیاست های بانک مرکزی ژاپن

اقتصاد ژاپن

پس از اعلام سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در ژانویه، ین ژاپن بیش از 2 درصد کاهش یافت. اگر این نزول قیمت ادامه پیدا کند، جفت ارز  USD/JPY بهترین عملکرد روزانه از مارس 2022 را ثبت خواهد کرد. اجازه دهید مجدد نگاهی دقیق‌تر به آن چه رخ داده است بیندازیم:

خوب همانطور که معلوم است، BoJ  تمام تنظیمات مرتبط با سیاست را در این ماه بدون تغییر گذاشت. سیاستگذاران همچنین خاطرنشان کردند که با کمی انعطاف همچنان به خرید اوراق قرضه ادامه خواهند داد. این امر بر قصد بانک مرکزی برای ادامه کنترل منحنی بازده طبق برنامه ریزی که شده بود تاکید کرد.

|at_cta_form|

برای درک این که چرا ین به سرعت در اینجا تضعیف شد، باید به آنچه در دسامبر رخ داد برگردید. ماه گذشته، بانک مرکزی با افزایش باند منحنی بازده حدود 0 درصد به 50 واحد پایه، بازارها را شوکه کرد. بانک مرکزی همچنین خرید دارایی را از 7.3 تریلیون قبلی به 9 تریلیون ین در ماه افزایش داد.

بازارها این موضوع را به‌ عنوان گام‌های نزدیک‌تر بانک مرکزی به سمت عادی‌سازی سیاست‌ها می‌دانستند. با گذشت از هفته گذشته، داستانی از Yomiuri Shimbun گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی می تواند گام های بیشتری در جهت تشدید سیاست ها بردارد را افزایش داد. به این ترتیب، معامله گران امروز به شدت به سمت تعدیل بیشتر تمایل داشتند.

بنابراین ارز  USD/JPY در کوتاه مدت آسیب پذیر به نظر می رسد زیرا بازارها به احتمال زیاد به کاهش شرط بندی های کم ارزشی که در چند هفته گذشته در حال افزایش است ادامه خواهند داد. در حال حاضر، BoJ  در مقایسه با همتایان اصلی خود بسیار بدبین است.

در طی 24 ساعت باقیمانده، خرده فروشی ایالات متحده، PPI  و تولیدات صنعتی می توانند سرنخ های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد ارائه دهند. ارقام ملایم تر می تواند منجر به ادامه تمرکز بازارها بر محور فدرال رزرو شود. این ممکن است به کاهش قیمت جفت ارز USD/JPY  کمک کند.

منبع: www.dailyfx.com

امتیاز دهید