بازارها آماده کاهش نرخ بهره هستند.

بازارهای مالی

در آخرین روزهای ماه میلادی شاخص‌های آتی سهام اروپا از بازگشایی مثبت حکایت دارند. این در حالی است که نمی توان در مورد شاخص‌های آتی سهام آمریکا نظر قطعی داد. در واقع شرایط بازارهای آمریکا فعلا رنج است. اما شاید با اخبار امروز تغییرات اساسی در آن شاهد باشیم. شاخص آتی سهام Euro Stoxx50 نیز تقریباً ۰٫۶ درصد مثبت بود و شاخص‌های آتی سهام S&P 500 و نزدک در حالت رنج هستند.

شرایط بازار سهام در جهان

اگر بخواهیم نگاهی به شرایط بازار در آسیا هم بیندازیم، باید گفت بازار سهام ژاپن منفی است، اما شاخص‌های سهام در کره جنوبی و همچنین در استرالیا مثبت هستند. امروز و فردا شاخص های مهم فصلی در کشورهای مختلف منتشر میشوند که می توانند به صورت مقطعی روی جفت ارزها تاثیرگذار باشد. از طرفی در بازار فارکس، دلار آمریکا بدون روند مشخصی نوسانی است.درنهایت اینکه برعکس بازارهای آسیایی، دیشب بازار سهام نیویورک رشد داشت.

بازارهای مالی آماده کاهش نرخ بهره هستند.

به طور کلی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو به زودی سیاست های کاهش نرخ بهره را دنبال خواهد کرد. بحران های بانکی هم تقریبا حل و فصل شدند و سرمایه گذاران نسبت به آنها نگرانی خاصی ندارند. پیش بینی می شود نرخ بهره آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۳ به محدوده ۴٫۳ درصدی کاهش خواهد یافت. یعنی ۰٫۷۰% پایین‌تر از سطح فعلی که می تواند برای خریداران طلا جذاب باشد.

امروز ساعت 19:30 سخنرانی رئیس بانک مرکزی سوئیس خواهد بود که باید ببینیم لحن ایشان به چه صورتی است. اما مهمترین اخبار روز ساعت 16 به وقت تهران خواهند بود. GDP فصلی ایالات متحده برای زمستان اعلام میشود. از طرفی شاخص مدعیان بیکاری نیز در همین ساعت اعلام می شود که انتظار داریم این اخبار بازار را از این حالت رنج خارج کنند. ساعت 23:15 نیز خانم یلن، وزیر دارایی آمریکا گزارشی ارائه خواهد داد که آن هم خبر مهمی محسوب می شود.

منبع: think.ing.com

امتیاز دهید