5 نکته که به سود مداوم از معاملات در فارکس کمک می‎‌کند

سود معاملات فارکس

اگر به دنبال کسب درآمد ثابت و مداوم از معاملات فارکس هستید و می‌خواهید معاملات شما سوددهی بیشتری داشته باشند، مهم است که روش‌ها و تکنیک‌های معاملاتی اثبات شده‌ای را بیاموزید که افراد بسیاری همواره از آنها استفاده کرده و نتیجه خوبی دریافت کرده‌اند. در ادامه با مطلب “5 نکته که به سود مداوم از معاملات در فارکس کمک می‎‌کند” همراه ما باشید.

همیشه تفاسیر یا فرایندهای جدیدی وجود دارد که می‌توانید در سیستم معاملاتی خود از آنها استفاده کنید؛ اما حفظ یک رویکرد ساختاریافته برای بازار بهترین راه دستیابی به بازدهی مثبت و ثابت است.

همچنین زمانی که پوزیشن‌ها آن طور که انتظار می‌رفت عمل نمی‌کنند، بسیار مهم است که مجموعه‌ای دقیق از قوانین برای کنترل اعمال خود داشته باشید تا از ضرر و از دست رفتن سرمایه جلوگیری شود.

این قوانین باید به اندازه کافی ساده باشند تا بتوان آنها را به خاطر سپرده و اجرا کرد. این قوانین را باید در طیف وسیعی از پوزیشن‌ها اعمال کرد تا برای جبران استراتژی‌های غلط از آن‌ها استفاده کرد.

برای اینکه در دراز مدت موثر باشد، آنها باید طوری برنامه‌ریزی شده باشند که به شما در حفظ نظم و انضباط حین معامله کمک کنند و در موقعیت‌های دشوار به یاری شما برسند. در این قسمت به بررسی چند نکته می‌پردازیم که رعایت آنها تا حد زیادی به این مسئله کمک می‌کند.

یاد بگیرید که ضرر را محدود کنید

علم معاملات موفق بیشتر از اینکه به کسب سود وابسته باشد، مربوط به جلوگیری از ضرر است. نه تنها در بازار فارکس، بلکه در هر معامله‌ای که انجام می‌دهید نیاز به کاهش ضرر و جلوگیری از اینکه بخشی از دارایی‌ خود را در یک معامله از دست دهید باید هدف اصلی شما باشد.

آموزش قدم به قدم فارکس

برای کاهش ضرر، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از یک طرح خاص با خروجی‌های از پیش تعیین شده استفاده کنند. سفارش‌های استاپ لاس (سفارش حد ضرر) را می‌توان برای جلوگیری از تصمیم‌های احمقانه در یک معامله استفاده کرد. حد ضررهای شناور (trailing stop) را می‌توان برای دنبال کردن یک پوزیشن به سمت سود بیشتر و درعین‌حال محافظت در برابر برگشت‌ غیرمنتظره قیمت مورد استفاده قرار داد.

تعیین دقیق محل مناسب قراردادن استاپ نیز اصول خاصی ندارد، ابتدا باید استاپ خود را در بهترین سطح ممکن قرار دهید. توجه کنید که همیشه همزمان با وارد کردن سفارش ورود، حد ضرر (stop loss) را نیز مشخص کنید. هرگز بدون قرار دادن استاپ لاس یا حد ضرر معامله نکنید.

نداشتن استاپ لاس، حتی اگر معامله خوبی باشد، عمل اشتباهی است. توجه کنید که حتی اگر معامله شما سودبخش نباشد ولی با حد ضرر از آن خارج شوید، باز هم معامله خوبی انجام داده‌اید.

اینکه از تمامی معاملات با سود خارج شوید منطقی نیست. استفاده از استاپ لاس به شما این اطمینان را می‌دهد که ضررها و ریسک‌ها محدود هستند.

علاوه بر این، همه پوزیشن‌ها باید به طور منظم بررسی شوند تا میزان ریسک شما بر روی سرمایه به حداقل ممکن برسد.

قبل از بازکردن هر پوزیشن معاملاتی، لیمیت‌های خود را بشناسید.

همانطور که تعیین حد ضرر در هر معامله فردی الزامی است، هنگام مدیریت کل سرمایه باید «حداکثر ضرر مجاز» در نظر گرفته شود.

قانون ساده است: هرگز با پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید معامله نکنید. بسیاری از معامله‌گران همچنین تعیین «حد ضرر کل» در ابتدای هر ماه بسیار مهم است. زمانی که به این سطح رسید، معاملات باید متوقف شود.

آموزش افتتاح حساب واقعی در بروکرهای مختلف

پولی که برای معاملات استفاده می‌کنید نباید نقش مهمی در زندگی شما، مثل پرداخت قسط، خرید مسکن یا هزینه تحصیل، داشته باشد. از دست دادن سرمایه به اندازه کافی سخت است. اگر سرمایه شما در وهله اول نباید به هیچ عنوان در معرض ریسک قرار می‌گرفت و نقش مهمی در زندگی شما داشت، از دست آن حتی سخت‌تر می‌شود.

اگر ضرر شما به طور مداوم بیشتر از سود شما باشد، معامله را متوقف کنید و به عقب برگردید و مجددا استراتژی خود را بررسی کنید. هنگامی که خواستید دوباره امتحان کنید، استراتژی معاملاتی خود را بررسی کنید، از اشتباهات خود درس بگیرید و سپس ادامه دهید.

هنر صبر کردن را بیاموزید.

معامله شروع‌کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این معامله سزاوار بهترین تحلیل و قضاوت است و مهم است که همه معاملات را از قبل به خوبی ارزیابی کنید. زمان‌بندی صحیح ورود اولیه نیاز به دانش کامل از تکنیک‌های نمودار و روند بازار دارد.

سود معاملات فارکس

کل فرایند چیزی است که یک معامله‌‌‌گر باید کاملا آن را درک کند زیرا به طور کلی یک خروج موفقیت‌آمیز محصول یک ورود مناسب است. کسانی که دچار «معامله بیش از حد» هستند زمانی که خواستند معاملات زیادی انجام دهند، باید نتایجی که از قبل دارند را از این رویه سهل‌انگارانه ارزیابی کنند.

استراتژی خود، مزایا و ضعف‌های آن را بشناسید و تنها از تکنیک‌هایی استفاده کنید که متناسب با سبک معاملاتی شما باشد.

شما نمی‌توانید بدون دانستن مکانیزم یک تکنیک خاص تصمیمات خوبی بگیرید. بهترین معامله‌گران کسانی هستند که به شدت از کاستی‌ها و مشکلات رویکرد خاص خود آگاه هستند.

روی پوزیشن‌های معاملاتی تمرکز کنید که ویژگی‌های معاملاتی آن‌ها با توانایی و نگرش ریسک به ریوارد شما مطابقت داشته باشد. از روش‌های پیچیده یا پیشرفته صرفاً به این دلیل که پیچیده و پیشرفته هستند، استفاده نکنید. در بسیاری از موارد پیچیدگی زیاد این روش‌ها دلیلی بر کارآمدی آنها نیست و ممکن است به هردلیل متناسب با معاملات شما نباشد.

اگر استراتژی که استفاده می‌کنید استراتژی درستی است و کاملا جذاب به نظر می‌رسد؛ اما با وضعیت مالی شما مطابقت ندارد، باید از آن اجتناب کنید. مشخصا هر استراتژی ریسک‌های خود را دارد.

کلید توسعه مهارت‌ها از روش‌های سودآور است. فقط از مواردی استفاده کنید که با چشم‌انداز بازار مطابقت دارند و هر معامله را برای به دست آورن بیشترین میازن سود مدیریت کنید.

یاد بگیرید که به برنامه معاملاتی خود و رسیدن به سود معاملات پایبند باشید.

پوزیشن معاملاتی زمانی به دست خواهد آمد که بین سخت کوشی، قضاوت درست و صبر تعادل مطلوب ایجاد کنید.

بسیاری از معامله‌گران پس از چند معامله اشتباه، به جای یادگیری روش‌های مختلف مورد نیاز برای معامله سودآور، تسلیم می‌شوند و معامله اشتباه خود را اصلاح نمی‌کنند.

لیست، معرفی و بررسی بروکرهای فارکس برای ایرانیان

ایجاد طرح‌های معاملاتی کافی نیست. اگر می‌خواهید مهارت معامله خود را افزایش دهید باید یاد بگیرید که با این استراتژی‌ها همراه شوید و به آنها پایبند باشید. رعایت این موارد به سودآوری همیشگی شما کمک می‌کند.

امتیاز دهید