بروکر فارکس دارای مجوز و بروکر غیرقانونی

بروکر فارکس دارای مجوز و بروکر غیرقانونی

آیا بروکر فارکس دارای مجوز و نظارت است؟ آیا بروکر فارکس شما تحت نظارت و مجاز به فعالیت به عنوان یک بروکر فارکس است؟ تنها تأیید وضعیت نظارتی یک بروکر کافی نیست، شما باید بدانید که بروکر مورد نظر در کدام آژانس نظارتی ثبت شده است و آیا حوزه قضایی که آژانس نظارتی بر آن نظارت دارد، کشور محل زندگی شما را پوشش می‌‍دهد یا خیر!

سیگنال فارکس

نظارت بر بازار فارکس

تنظیم بازار فارکس به قوانینی اشاره دارد که شرکت‌های فعال در صنعت فارکس باید از آنها پیروی کنند. هدف از مقررات محافظت از شما در برابر خطرات مالی نامشخص، اقدامات مخرب مانند دستکاری قیمت و سفارش، و کلاهبرداری است. به عبارت دیگر، مقررات سعی می‌کند از شما در برابر بروکرهای مبهمی که فعالیت شفافی ندارند محافظت کند.

هیچ نهاد جهانی واحدی وجود ندارد که بازار فارکس را کنترل کند تا بر بازار عظیم 24 ساعته در 5 روز هفته نظارت کند. در عوض، مسئولیت بیشتر بستگی به کشور دارد. اکثر کشورها دارای یک مرجع نظارتی هستند که چارچوبی از قوانین و استانداردها را تعیین می‌کند که باید توسط بروکر خرده فروشی فارکس دنبال شود. این قوانین شامل ثبت مجوز در نهاد نظارتی، انجام ممیزی‌ها و بازبینی‌های منظم برای اطمینان از رعایت الزامات نظارتی توسط شرکت‌ها است.

هر نهاد نظارتی فارکس در محدوده صلاحیت خود عمل می‌کند و مقررات و اجرای آن از کشوری به کشور دیگر به طور قابل توجهی متفاوت است.

به طور خلاصه، الزامات نظارتی در جایی ایجاد می‌شود که همه بروکرهای فارکس تحت صلاحیت آن باید از الزامات پیروی کنند. اگر یک بروکر فارکس قوانین را رعایت نکند، نهاد نظارتی این اختیار را دارد که آن بروکر را جریمه و اقدامات انضباطی صادر کند. ممکن است این جریمه‌ها قابل توجه بوده و انگیزه قوی برای فعالیت شرکت‌ها در چارچوب قانون ایجاد کند.

اگر جریمه‌ها موثر واقع نشوند، در صورتی که تخلفات نظارتی شدید باشد یا اگر شرکت به طور رضایت بخشی تغییراتی را برای جلوگیری از تخلفات بعدی اعمال نکند، نهاد نظارتی در نهایت می‌تواند مجوز فعالیت آن شرکت را لغو کند.

همانطور که گفته شد مقررات فارکس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. این بدان معناست که همه آژانس‌های نظارتی از یک نوع مقررات پیروی نمی‌کنند و حمایت مالی یکسانی را ارائه نمی‌دهند. هر آژانس نظارتی، الزامات نظارتی خاص و حوزه قضایی خود را دارند. نه تنها الزامات قانونی متفاوت است، بلکه اجرای این الزامات نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است!

حوزه های قضایی «سخت گیر» فارکس

تصویر زیر نقشه‌ای است که حوزه‌های قضایی را نشان می‌دهد که توسط سازمان‌های نظارتی، که عموماً سخت گیرانه در نظر گرفته می‌شوند، نظارت می‌شوند:

نظارت بر بازار فارکس

در اکثر موارد بروکرهای فارکس که در حوزه‌های قضایی سختگیرانه تنظیم می‌شوند، کمتر مستعد کلاهبرداری هستند.

حوزه های قضایی «مشکوک» فارکس

تصویر زیر نقشه‌ای است که حوزه‌های قضایی را نشان می‌دهد که از نظر حمایت کافی از مشتری مشکوک هستند. یا حوزه قضایی تحت نظارت یک آژانس نظارتی با حداقل الزامات (قرمز) است یا اصلاً نظارتی ندارد (سیاه) و به بروکر اجازه می‌دهد تا مستقل قوانین خود را تنظیم کنند.

بروکر فارکس دارای مجوز و بروکر غیرقانونی - امیر تریدر

مراقب بروکر های فارکس بدون مجوز باشید

اگر عبارت «بروکر فارکس» را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً با شرکت‌های زیادی مواجه خواهید شد که بدون مجوز به عنوان بروکر فعالیت می‌کنند.

استدلالی که بروکر فارکس بدون مجوز مطرح می‌کنند این است که به جای اینکه مجبور باشند پول (و زمان) زیادی را برای دریافت مجوز و رعایت تمام قوانین و الزامات صرف کنند، کار بدون مجوز به آنها اجازه می‌دهد تا به شدت هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند و وجوه در دسترس بیشتری برای آنها باقی بگذارند تا در معاملات واقعی، مانند بازاریابی و تبلیغات برای به دست آوردن مشتریان جدید، خرج کنند.

افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری

به سختی می‌توان به یک بروکر فارکس که با سرمایه 1000 دلاری شروع کرده، مجوز، دفتر فیزیکی یا کارمندی نداشته و کاملاً آنلاین است، اعتماد کرد. یک شرکت بدون مجوز توسط هیچ سازمان نظارتی بررسی نمی‌‌شود. این بدان معناست که آنها ملزم به رعایت قوانین حمایت از مصرف کننده مانند حفاظت از وجوه مشتری، ارائه اطلاعات واضح و افشای نحوه انجام معاملات، حل و فصل مسائل و شکایات مشتریان نیستند.

توصیه می‌کنیم از آنها اجتناب کنید؛ زیرا احتمال کلاهبرداری این شرکت‌ها زیاد است.

امتیاز دهید