لوریج بزرگ تر در بروکر آلپاری

لوریج بزرگ تر در بروکر آلپاری

بنا به دلایل مختلفی بروکرها معمولاً لوریج‌ های بزرگ تر از 1:1000 به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند ولی شما می‌توانید لوریج بزرگ تر در بروکر آلپاری داشته باشید. پیش از این که مزایا و شرایط استفاده از این لوریج در آلپاری بپردازیم، بهتر است ابتدا درباره لوریج صحبت کنیم.

لوریج (اهرم) چیست؟

با کمک لوریج یا اهرم ضریبی می‌توانید مبلغی که برای انجام در معامله گذاشتید را افزایش دهید. اندازه لوریج (اهرم) در همه بروکرها ثابت نیست و بستگی به شرایط معاملاتی ارائه‌ شده توسط یک بروکر فارکس دارد. لوریج در فارکس مثل یک «وام» است که بروکر به تریدر می‌دهد. این کار باعث می‌شود تریدر بتواند بیشتر از بالانس حساب خود را ترید کند. این سرمایه بیشتر می‌تواند سود یا ضرر تریدر را چندبرابر کند. لوریج با توجه به مزایایی که دارد، بسیاری از تریدرها از آن استفاده می کنند که عبارتند از:

  • به دست آوردن سود بسیار زیاد: افرادی که به بازار مسلط هستند ولی سرمایه کمی دارند با استفاده از این ابزار می توانند طی مدت زمان کوتاه به سودهای بزرگی دست یابند.
  • معامله در روند صعودی و نزولی: همانطور که اطلاع دارید بازار همیشه روند صعودی ندارد و ممکن است یک تام خاصی دچار ریزش شود ولی معاملات اهرم دار به شما این امکان را می‌دهد که هم از بازار صعودی و هم از بازار ریزشی سود قابل توجهی به دست آورید.

لوریج در فارکس با یک نسبت نمایش داده می‌شود مثلاً 1:50، 1:100، 1:200 و 1:500 که برای حساب‌ های مختلف و در هر بروکر متفاوت است. در اینجا مثالی از نحوه عملکرد لوریج (اهرم) آورده‌ایم:

فرض کنید یک تریدر در حساب خود سرمایه مالی 10000 یورو دارد و با اهرم 1:100 ترید می‌کند. با توجه به این لوریج، سرمایه تجاری او 100 برابر افزایش یافته است، به این معنی که او 1000000 یورو (10000×100) برای ترید دارد.

توجه به لوریج بسیار مهم است اینکه بدانید با این که لوریج می‌تواند سرمایه شما را چند برابر افزایش دهد، می‌تواند چند برابر ضرر هم ایجاد کند.

بروکرهای مختلف برای حساب‌ هایی که دارند با توجه به مشتریان آن حساب و ویژگی‌ هایش لوریج‌ های متفاوتی قرار می‌دهند. همانطور که پیش از این ذکر کردیم، این لوریج‌ ها یک حد نسبی در اکثر بروکرها دارند. با این حال بروکر آلپاری لوریج بعضی از حساب‌ هایش را بسیار بیشتر کرده است.

لوریج بزرگ تر در بروکر آلپاری

لوریج بزرگ تر در بروکر آلپاری

برند بین‌المللی آلپاری راه حلی انقلابی برای کسانی که می‌خواهند حداکثر سود را از سرمایه خود داشته باشند، ارائه می‌دهد. از تاریخ 9 مارس 2020 تریدرهایی که با حساب ECN ترید می‌کنند، می‌توانند لوریج بزرگ تر با بروکر آلپاری تجربه کنند. این لوریج (اهرم) 1:3000 است.

لوریج بزرگ تر در آلپاری مزایایی دارد. مثلاً می‌توانید با حجم زیادی از سرمایه ترید کنید، گزینه های ترید خود را در حجم های (volume) مختلف گسترش دهید و درنهایت سود بیشتری وارد حساب خود کنید.

در پایان سال 2019 بروکر آلپاری ترید با ECN را به یکی از بهترین گزینه های بازار تبدیل کرد. شایان ذکر است که آلپاری یکی از کمترین پورسانت ها را در بین بروکرهای بازار دریافت می‌کند. همچنین اسپرد بسیار محدودی دارد. درواقع می‌توانید با یکی از حساب های ECN، سرمایه تقریباً نامحدود و اجرای فوری بازار را نیز تجربه کنید. لوریج بزرگ تر در آلپاری در سه حساب ECN mt4 ، Pro ECN mt4 و ECN mt5 قابل استفاده است.

اجرای ایده لوریج بزرگ تر در آلپاری به میلیون‌ها تریدر در سراسر جهان این امکان را داده است که به سطح کاملاً جدیدی از ترید و مدیریت سرمایه برسند.

کلام آخر

شما از هر ابزاری که بخواهید استفاده کنید چالش های خود را خواهد داشت و لوریج هم مانند بقیه ابزار ها موافقان و مخالفان خود را در بروکر های متفاوت دارد. بهتر است قبل از استفاده از لوریج دانش و مهارت استفاده از آن را یاد بگیرید و راهبرد معاملاتی شفافی برای خود تعریف کنید. توجه داشته باشید که ضرر اتفاق اجتناب ناپذیر است و شما باید استراتژی مناسب برای انجام معاملات خود داشته باشید و همجنین ابزار مناسب خود را بیابید و با آن سود کنید.

2/5 (1 امتیاز)