آیا بروکر فارکس یک شرکت قانونی است؟

بروکر فارکس

هنگام انجام یک معامله فارکس، با چه کسی معامله می‌کنید؟ آیا آنها قابل اعتماد و قانونی هستند؟ اینها سوالاتی است که هنگام شروع انجام معاملات خود در این بازار باید از خود پرسیده باشید. هنگام استفاده از یک بروکر فارکس، شما دقیقا نمی‌دانید که معامله شما با چه کسی انجام می‌شود. حتی اگر بدانید؛ این موضوع به این معنا نیست که می‌توانید کورکورانه به او اعتماد کنید.

|at_cta_form|

کانال VIP فارکس

امنیت بروکر های فارکس

برای معامله در بازار فارکس، شما به یک حساب معاملاتی نیاز دارید که خدمات معاملات آنلاین ارز خارجی (FX) یا خدمات معاملاتی CFD ارائه دهد. این حساب‌ها معمولا تحت عنوان خرده فروشی «کارگزاری یا بروکر فارکس» یا «ارائه دهندگان معاملات CFD» شناخته می‌شوند.

وقتی در یک بروکر یک حساب معاملاتی باز می‌کنید، باید پولی را به حساب واریز کنید تا بتوانید معامله کنید. این کار نیازمند اعتماد است. متاسفانه تمامی بروکر ها صادق و قابل اعتماد نیستند. یک مشکل بزرگ در صنعت معاملات خرده فروشی فارکس، عدم شفافیت و ساختارهای نظارتی نا مشخص با نظارت ناکافی است.

به دلیل ماهیت غیر متمرکز و جهانی، بازار فارکس نسبت به سایر بازارهای مالی کمتر تنظیم شده است و این موضوع آن را بیشتر مستعد تقلب می‌کند. با ظهور پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر اینترنت از اوایل دهه 2000، تجارت فارکس در میان تریدرهای خرده فروشی در سراسر جهان قابل دسترس تر و محبوب تر شده است.

در گذشته بسیاری از بروکر های فارکس تحت نظارت نبودند، این بدان معناست که بروکر های فارکس تحت نظارت یک نهاد نظارتی عمل نمی‌کردند. این نهاد نظارتی جلوی هر گونه تخلف که موجب از دست رفتن اموال تریدرها شود را می‌گیرد. از آنجایی که نظارتی بر روی فعالیت این بروکر ها نبود، اگر از تریدری کلاهبرداری میشد، هیچ امیدی به راه‌ حل قانونی وجود نداشت.

امنیت بروکر فارکس

همانطور که گفته شد در بروکرهایی که تحت نظارت نباشند، هرگونه کلاهبرداری ممکن است باعث از دست رفتن اموال شما شود. با وجود اینکه امروزه صنعت خرده فروشی فارکس بیشتر از قبل تحت نظارت قرار دارد، بروکرهای مشکوک هنوز هم وجود دارند.

دلایل گفته شده نشان می‌دهد که مهم ترین قدم تایید مشروعیت یک بروکر فارکس است. هنگامی که به دنبال معامله در فارکس هستید، مهم است که بروکر انتخابی شما معتبر باشد و از انتخاب بروکرهایی که معتبر نیستند اجتناب کنید.

برای تشخیص بروکر معتبر از موارد مشکوک، لازم است قبل از واریز مبلغ زیاد به حساب این بروکر درباره اعتبار آن تحقیق کنید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که توجه به چه مواردی در انتخاب یک بروکر معتبر به ما کمک خواهد کرد.

هنگام انتخاب بروکر فارکس به چه مواردی توجه کنیم؟

قبل از اینکه اولین معامله خود را در یک بروکر انجام دهید باید از برخی مسائل اطمینان حاصل کنید. اولین چیزی که باید کاملاً از آن مطمئن شوید، این است که وقتی وجوهی را به بروکر منتقل می‌کنید، باید امکان برداشت آن نیز وجود داشته باشد.

ممکن است فرض شما این باشد که وقتی پول شما در حساب معاملاتی قرار گرفت، می‌توانید با آن معامله کنید و هر زمان که خواستید سود خود را نقد کرده و به سادگی آن را برداشت کنید. حتما این مورد را بررسی کنید و صرفا بر اساس فرضیات خود معامله را شروع نکنید.

آیا بروکر شما یک شرکت واقعی است؟

برای انتخاب بروکر تنها به طراحی سایت دقت نکنید. مطمئن شوید که یک شرکت واقعی و قانونی در پشت آن وبسایت وجود دارد. در اینجا مواردی را ذکر کردیم که باید به دنبال آن باشید تا مطمئن شوید که بروکر مد نظر شما یک شرکت واقعی است:

  • نام رسمی کسب و کار آن چیست؟
  • برای انجام معاملات در کجا به ثبت رسیده است؟
  • چه مدت در این زمینه فعالیت کرده است؟
  • آیا می‌توان چیزی در مورد این شرکت در گوگل پیدا کرد؟
  • آیا اخیراً خبر یا مقاله‌ای در مورد این شرکت منتشر شده است؟

این شرکت در کجا واقع شده است؟

آیا شرکت آدرس دفتر فیزیکی دارد؟ فریب آدرس ذکر شده در وب سایت آنها را نخورید. مطمئن شوید که یک دفتر واقعی در آن آدرس وجود دارد. یکی از راه‌های ساده برای بررسی این موضوع استفاده از گوگل مپس (Google Maps) است.

افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری

چه کسی شرکت را اداره می‌کند؟

آیا می دانید چه کسی شرکت را اداره می‌کند؟ مدیران این شرکت چه کسانی هستند؟

مدیر شرکت شخصی است که سهام مالکیت قابل توجهی در یک شرکت دارد یا دارای عنوان رسمی و توانایی کنترل فعالیت‌های شرکت است. اگر می‌خواهید به یک شرکت برای نگهداری سرمایه خود اعتماد کنید، باید افرادی را بشناسید که کنترل شرکت را در دست دارند.

آیا شرکت راه ارتباطی دارد؟

آیا چندین راه برای تماس با آنها ارائه داده است؟

شما باید مطمئن شوید که بروکر انتخابی در زمان نیاز امکان پاسخگویی دارد.

  • آیا شماره تلفن دارد؟
  • آیا آدرس ایمیل دارد؟
  • آیا امکان چت با آنها وجود دارد؟
  • ساعت‌های پشتیبانی مشتری آن‌ها به چه صورت است؟

البته به یاد داشته باشید که تنها وجود این اطلاعات بر روی وب سایت کافی نیست. فقط به این دلیل که به نظر می‌رسد راه‌های متعددی برای برقراری ارتباط با بروکر وجود دارد، به این معنی نیست که این راه‌ها واقع در دسترس است. بررسی کنید که این راه‌های ارتباطی واقعاً در دسترس هستند و فقط برای نمایش نیست.

آیا پول شما امن خواهد بود؟

بدون اینکه بدانید وجوه شما چگونه اداره می‌شود، برای باز کردن یک حساب زنده عجله نکنید. ابتدا باید به دنبال پاسخ سوالات زیر باشید.

  • از چه بانکی برای ذخیره وجوه مشتریان استفاده می‌شود؟
  • آیا وجوه مشتری جدا از حساب بانکی شرکت نگهداری می‌شود؟

بروکر فارکس باید از یک بانک معتبر استفاده کند. قبل از واریز وجوه به یک بروکر فارکس، مطمئن شوید که بروکر انتخابی از حساب‌های مجزا استفاده می‌کند. این بدان معنی است که پول شما کاملاً جدا از پول بروکر نگهداری می‌شود.

آموزش مقدمات کندل استیک ژاپنی | کندل استیک ژاپنی چیست؟

بازار فارکس چه تفاوتی با بازار سهام دارد؟ | تفاوت های فارکس و بازار سهام

امتیاز دهید