بررسی میزان تورم در ناحیه یورو

بررسی وضعیت تورم ناحیه یورو

یکی از اعضای هیئت مدیره روز پنجشنبه به CNBC گفت: بانک مرکزی اروپا در جلسات بعدی تعیین نرخ بهره تنها با یک افزایش 50 واحدی متوقف نخواهد شد. کلااس نات که به عنوان رئیس بانک مرکزی هلند فعالیت می کند، در رابطه با حرکت های آتی بانک مرکزی اروپا گفت: «این امر پس از یک افزایش 50 واحد پایه متوقف نخواهد شد. بانک مرکزی اروپا در طول سال 2022 چهار بار نرخ بهره را افزایش داد و نرخ سپرده خود را به 2 درصد رساند. همچنین در ماه دسامبر اعلام کرد که در سال 2023 نرخ‌ها را افزایش خواهد داد تا به تورم بسیار بالا رسیدگی کند.

داده های اخیر نشان می دهد که نرخ تورم کل کاهش یافته است، حتی اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باقی بماند. بر اساس آمارهای اولیه، تورم دسامبر در منطقه یورو به 9.2 درصد رسید. این دومین کاهش متوالی ماهانه افزایش قیمت در سراسر منطقه یورو بود. با این حال، Knot فکر نمی‌کند که همه داده‌های اخیر «دلگرم ‌کننده» باشند. او در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: « داده هایی که مشاهده می‌کنیم برای ما دلگرم‌ کننده نیست.

مشاهده سایر آمار مرتبط با تورم نشان می‌دهد که هیچ نشانه ای از کاهش تورم وجود ندارد. بنابراین باید کاری که انجام می‌دهیم را ادامه دهیم. میزان تورم هنوز در ناحیه یورو تغییر نکرده است.بازیگران بازار انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در نشست بعدی خود در ماه فوریه نرخ بهره را افزایش دهد. سوال گسترده ‌تر این است که آیا بانک مرکزی با تشدید سیاست‌های خود بسیار تهاجمی می‌شود و رشد اقتصادی را محدود می‌کند؟ با این حال،Know  در صحبت‌های خود گفته است که حداقل دو افزایش نرخ دیگر وجود خواهد داشت.

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از وضعیت میزان تورم داشته باشیم میداده های اخیر نشان می دهد که نرخ تورم کل کاهش یافته است، حتی اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باقی بماند. بر اساس آمارهای اولیه، تورم دسامبر در منطقه یورو به 9.2 درصد رسید. این دومین کاهش ماهانه متوالی قیمت ها در منطقه یورو بود.

منبع: CNBC.com

امتیاز دهید