معرفی معاملات انتقالی یا کری ترید (Carry Trade)

کری ترید

معاملات انتقالی یا کری ترید (Carry Trade) یکی از ساده ترین استراتژی‌هایی است که برای معاملات ارزی وجود دارد. این نوع معامله زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک ارز با بهره بالا در برابر یک ارز با بهره پایین خریداری کنید. برای هر روزی که آن معامله را انجام می‌دهید، تا زمانی که در جهت سود مثبت معامله می‌کنید، بروکر شما مابه التفاوت بهره بین دو ارز را به شما می‌پردازد.

برای مثال، اگر پوند (GBP) دارای نرخ بهره 5 درصد و دلار آمریکا (USD) دارای نرخ بهره 2 درصد باشد، و شما خرید و یا خرید طولانی بر پوند / دلار آمریکا (GBP / USD) را خریداری کنید، در حال انجام معاملات انتقالی یا کری ترید هستید. به ازای هر روزی که آن معامله را در بازار داشته باشید، بروکر مابه التفاوت نرخ بهره آن دو ارز را به شما پرداخت می‌کند که 3 درصد خواهد بود. این تفاوت بهره می‌تواند در طول زمان افزایش یابد.

مزیت معاملات انتقالی یا کری ترید

معامله در سود کری ترید یک مزیت است؛ زیرا علاوه بر سود معاملاتی، سود بهره نیز به تریدر تعلق می‌گیرد. معاملات کری ترید همچنین به شما این امکان را می‌دهد از لوریج (leverage) به نفع خود استفاده کنید. هنگامی که بروکر سود روزانه کری ترید را به شما می‌پردازد، سود پرداختی اهرم دار است. به عنوان مثال، اگر معامله‌ای را برای یک مینی لات (10,000 دلار آمریکا) باز کنید و فقط از 250 دلار مارجین واقعی برای باز کردن آن معامله استفاده کنید، سود روزانه 10,000 دلار به شما پرداخت می‌شود نه 250 دلار. این روش معامله می‌تواند بازده سالانه زیادی را به همراه داشته باشد.

معاملات انتقالی، هولد کردن یک معامله فارکس است که یک ارز دارای نرخ بهره بالاتری نسبت به ارز دیگر در جفت باشد. شما از بروکر خود در مورد ارزی که نرخ بهره بالاتری دارد تا زمانی که معامله مثبت بهره باشد، سود دریافت می‌کنید. از آنجایی که نرخ‌های مبادله نوسان دارند، اگر طرف مثبت سود جفت ارز، سود منفی شود، معاملات انتقالی ریسک قابل توجهی را به همراه دارد.

معرفی معاملات انتقالی یا کری ترید (Carry Trade) - امیر تریدر

چرا معاملات انتقالی ریسک دارد؟

در حقیقت استراتژی معاملات انتقالی یا کری ترید با میزان ریسک نسبتاً زیادی همراه است. جفت ارزهایی که بهترین شرایط را برای استفاده از روش معاملات انتقالی دارد، بسیار بی‌ثبات هستند. به همین دلیل، باید کری ترید را با احتیاط انجام دهید. بدون مدیریت ریسک مناسب، تریدرها در صورت مواجهه با چرخش‌های غافلگیر کننده سرمایه ضرر زیادی متحمل می‌شوند.

عبارت کساد شدن معامله انتقالی یا «carry trade unwind» از کابوس‌های یک تریدر است. این عبارت زمانی اتفاق می‌افتد که به صورت جهانی از یک معامله انتقالی دست کشیده می‌شود؛ که باعث می‌شود «ارز تامین مالی» به شدت تقویت شود.

موفق شدن در مبادلات انتقالی

برای اینکه بتوانید در مبادلات انتقالی در بازار مالی فارکس موفق شوید، باید برنامه ریزی دقیق و تخصصی انجام دهید و از تکنیک هایی که مربوط به مدیریت سرمایه است، استفاده کنید. یکی از موارد مهمی که هر معامله گری باید رعایت کند، بازدهی معاملات را کنترل کند و در مبادلات خود حداقل معاملاتی ببیند.

پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای معاملاتی و نرم افزارها برای انجام معاملات خود به صورت دقیق استفاده کنید. به طور مثال استفاده از استاپ لاس به شما در کاهش خطر مربوط به استراتژی مبادلات انتقالی کمک می کند.

جمع بندی

مانند هر استراتژی معاملاتی دیگری، از مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید و هنگام انجام معاملات با دقت و توجه زیادی عمل کنید. دستیابی به سود روزانه وسوسه انگیز است؛ اما بدون احتیاط، آن پرداخت ناچیز ممکن است زیان زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

بهتر است معاملات انتقالی را با اصول فاندامنتال و سنتیمنتال بازار ترکیب کنید. معاملات انتقالی زمانی بهترین عملکرد را دارند که تریدرها «احساس امنیت» و روحیه مثبتی داشته باشد. انجام صحیح استراتژی کری ترید به میزان قابل توجهی بازده کلی شما را افزایش می‌دهد. در مقاله بعدی معاملات انتقالی یا کری ترید را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

امتیاز دهید