معرفی کتاب هفت گناه کشنده در معامله گری

معرفی کتاب هفت گناه کشنده در معامله گری

حرفه ترید از آن دسته مشاغلی است که به دلیل پتانسیل زیادی که برای کسب سود دارد مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. در این میان کسانی که در این بازار فعالیت داشته‌اند کتاب هایی منتشر کرده اند که با مطالعه آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی از اشتباهاتی که آن ها انجام داده اند خودداری کنید. از آن جایی که برای موفقیت در ترید مباحث روانشناسی تاثیر بسیار زیادی دارد در این بلاگ قصد داریم کتاب هفت گناه کشنده معامله گری را معرفی کنیم.

|at_cta_form|

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

معرفی نویسنده کتاب هفت گناه کشنده معامله گری

خلاصه ای از فصل های مختلف کتاب

معرفی نویسنده کتاب هفت گناه کشنده معامله گری

روث بارونز روزولت (Ruth Barrons Roosevelt) جز تریدرهای موفق بازار مالی است که فارق التحصیل رشته حقوق دانشگاه میشیگان است و تا به حال چندین کتاب در زمینه روانشناسی بازارهای مالی نوشته است. او  در سال 2003 کتاب هفت گناه کشنده در معامله گری را نوشت. در این کتاب اشتباهاتی رایجی که تریدرها در بازار انجام می‌دهند اما خودشان از آن آگاه نیستند بررسی شده است. بنابراین گر قصد فعالیت جدی در بازار را دارید توصیه می‌کنیم حتما این کتاب را مطالعه نمایید.

خلاصه ای از فصل های مختلف کتاب

به طور کلی این کتاب در نه فصل نوشته شده است. هفت فصل اول کتاب در مورد احساساتی مانند طمع، بی احتیاطی، غلبه بر گناه بی نقصی، غرور، خشم و غضب، نا شکیبایی و بی صبری صحبت شده است و در دو فصل پایانی به مهم‌‌ترین گناهان معامله گری و حد متعادل از اعمال و رفتار اشاره شده است.

در ادامه خلاصه ای از بخش‌های این کتاب را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ترس

به طور کلی ترس و طمع دو مورد از مهم‌ترین احساساتی هستند که اجازه نمی‌دهند ما در دنیای ترید به موفقیت برسیم.

اما به راستی ترس چیست و ما از چه چیزی می‌ترسیم؟

با کمی اغراق ما معمولا از همه چیز می‌ترسیم😊 هم از شکست می‌ترسیم و هم از موفقیت!! از شکست می‌ترسیم چون فکر می‌‌کنیم دوستانمان، همسر، خانواده و … و حتی اعتماد به نفسمان را از دست بدهیم. حتی از این که می‌ترسیم هم می‌ترسیم!!

اما به طورکلی Fearها مرتبط با آینده هستند. ما ممکن است از رویدادی در گذشته آزرده شویم یا احساس شرم کنیم اما ترس نداریم چون خیالمان راحت است که گذشته است.

ترس ما مرتبط با آینده است. چون برایمان مبهم است. از آن جایی که همه چیز دنیای ترید ناشناخته است ترس ما در بازار از این مورد ناشی می‌شود.

به طور کلی سه پاسخ رایج نسبت به ترس وجود دارد که عبارتست از : فرار، جنگیدن و فریز شدن😊

ما در صورتی می‌توانیم در ترید موفق شویم که پاسخ صحیحی برای ترس در نظر بگیریم.

طمع

مورد دیگری که در کتاب هفت گناه کشنده معامله گری به آن پرداخته شده است احساس طمع است.

هر موقع چیزی بیشتر از حد توانتان از بازار بخواهید دچار احساس طمع شده‌اید در چنین مواقعی به هیچ چیز قانع نیستید و دائما احساس کمبود می‌کنید.

نوع دیگری از طمع وجود دارد که فرد احساس خود بزرگ بینی می‌کند. در چنین حالتی تریدر فکر می‌کند توانایی به دست آوردن پول بی انتها و بسیار زیادی را دارد.

کسانی که احساس فراوانی را در خود ایجاد کنند دیگر دچار احساس طمع نخواهند شد. چنین تریدرهایی می‌دانند که که مارکت پر از فرصت است. بنابراین دیگر به یک معامله نمی‌چسبند و اگر معامله ای به حد ضرر آن ها رسید از آن خارج می‌شوند و منتظر بازگشت بازار نمی‌مانند.

بی احتیاطی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت یک تریدر در بازار می‌شود این است که به معنای واقعی با مفهوم ریسک آشنا باشد. درست است که ریسک پذیری در بازار مالی ویژگی خوبی است اما نباید به گونه ای باشد که شما بدون هیچ دلیل و تحلیل خاصی وارد معامله بشوید.

کسانی که بدون هیچ حساب و کتاب خاصی وارد معامله می‌شوند عملا هیچ تفاوتی با یک قمار باز ندارند.

غلبه بر گناه بی نقصی

معامله گری بازی احتمالات است و شما همواره امکان خطا دارید. با وجود این که از هر 10 نفر نه نفر این موضوع را می‌دانند اما همچنان سیستم معاملاتی خود را به گونه ای می‌چینند که احتمال خطای آن ها صفر باشد.

این که شما بخواهید بازار به صورت ایده آل پیش برود و تحلیلتان صد درصد درست باشد خودتان را دچار دردسر می‌کنید.

طرز تفکر بدون عیب و نقص رفتار کردن چیزی نیست که از همان ابتدای تولد آن را به ارث ببرید. بلکه اکتسابی است و شما از طریق اطرافیان آن را می‌آموزید.

در این فصل از کتاب تمرین‌هایی آورده شده است که به کمک آن می‌توانید تا حدودی این ویژگی منفی را در خودتان بهبود دهید.

غرور

بازار مالی بر اساس اخبار و تصمیمات افراد مختلف شکل می‌گیرد. وظیفه ما این است که جهت حرکت بازار را شناسایی کنیم و از آن سود بگیریم.

اشخاصی که انعطاف پذیر نیستند و بیش از حد به تحلیل خود اعتقاد دارند و به حد ضرر پایبند نیستند احتمال ضرر کردن آن‌ها زیاد است.

برخی از افراد به خاطر گذشته خودشان و عدم اعتماد به نفس سعی می‌کنند تا با معامله گری شخصیت خود را بزرگ جلوه دهند و برای خودشان احترام بخرند.

چنین افرادی زمانی که با بازار ریزشی رو به رو شوند نه تنها سرمایه‌شان وارد ضرر می‌شود بلکه شخصیتی هم که برای خودشان ساخته اند زیر سوال میرود. در نتیجه برای جبران ریسک بیشتری می‌کنند و همین مورد باعث می‌شود بیشتر وارد ضرر شوند.

خشم و غضب

به نظر خانم رز ولت خشم کورکورانه راهی آسان برای از دست دادن سرمایه تان است. خشم بیشتر از سایر احساسات قدرت دارد و ممکن است خطرات زیادی برای شما و دیگران ایجاد کند.

البته این به این معنی نیست که باید خشمتان را نادیده بگیرید بلکه ما باید مشخص کنیم که دلیل به وجود آمدن این احساسات در ما چیست و سعی کنید پیامی که پشت آن ها وجود دارد را درک کنیم.

ناشکیبایی و بی صبری

مورد دیگری که در کتاب هفت گناه کشنده معامله گری مورد بررسی قرار گرفته است بی صبری است.

بی صبری و عجله زیاد آفتی است که به یک معامله گر می‌تواند ضربه بزند در واقع یک تریدر به جز توجه به میزان بالا و پایین رفتن قیمت‌ها باید فاکتور زمان را هم در نظر بگیرد. گاهی اوقات قیمت با جهش ناگهانی افزایش یا کاهش پیدا می کند و بعد در یک دوره طولانی وارد اصلاح خودش می شود تا آرام آرام بتواند دوباره برای حرکت شارپ و قدرتمند بعدی آماده شود و روند تازه ای را شروع کند. در این مواقع باید صبور بود و به قیمت زمان و فرصت داد تا از آن محدوده رنج و اصلاح خودش خارج شود.

سخن پایانی

در کتاب هفت گناه کشنده معامله گری هفت مانعی که جلوی سودآوری شما را می‌گیرد بررسی شده است. اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای در بازار ترید کنید این کتاب را حتما مطالعه کنید. امیدواریم که بتوانید از مطالب این کتاب استفاده کنید و سودهایتان را افزایش دهید.

برای آشنایی به سایر کتاب‌های حوزه‌ی مالی به مطلب بهترین کتاب های فارکس مراجعه کنید.

امتیاز دهید