قبل از انتشار داده‌های CPI، طلا از پایین‌ترین محدوده خود در ماه گذشته افزایش یافت

افزایش قیمت طلا

قیمت طلا روز سه‌ شنبه نسبت به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود اندکی افزایش یافت، با وجود این که سرمایه ‌گذاران منتظر انتشار شاخص ‌های اقتصادی مانند داده‌های تورم مصرف‌ کننده ایالات متحده در اواخر روز هستند، قیمت طلا کمی افزایش یافت. حرکات قیمت‌ فلزات دیگر خنثی بود، در حالی که دلار در بحبوحه ترس از غافلگیری تورم ثابت ماند و باعث افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد. با وجود این که تورم در ژانویه نسبت به ماه قبل کاهش بیشتری داشته است، همچنان انتظار می‌رود که در سطوح نسبتاً بالایی باقی بماند. این روند به طور بالقوه می تواند به فدرال رزرو انگیزه کافی برای حفظ سیاست انقباضی خود را بدهد.

قیمت طلا با افزایش نرخ بهره در سال 2022 تحت تاثیر قرار گرفت، زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده همزمان با بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت. افزایش بازدهی کوتاه ‌مدت خزانه‌داری بر قیمت‌ شمش و ارزش دلار که نزدیک به بالاترین قیمت یک ماهه خود بود، فشار آورد. با این وجود دلار در روز سه‌شنبه در بحبوحه کاهش سود، اندکی کاهش یافت.

بررسی قیمت سایر فلزات گران‌بها

معاملات آتی پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 961.15 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره در حدود 21.992 دلار در هر اونس ثابت ماند. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس از افزایش شدید در جلسه قبل عقب نشینی کرد، زیرا معامله گران همچنان چشم انداز بهبود تقاضای چین را در برابر ترس از رکود جهانی در سال جاری ارزیابی می کردند. معاملات آتی مس با عیار بالا پس از افزایش بیش از 1 درصدی در جلسه قبل، با 0.1 درصد کاهش به 4.0585 دلار در هر پوند رسید. فلز قرمز در هفته‌های اخیر در بحبوحه سیگنال‌های متفاوت در مورد بهبود اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده فلز در جهان، نوسانات بی‌ثباتی را نشان داده است. اما ترس از کند شدن رشد در سایر اقتصادهای بزرگ به ‌ویژه کند شدن فعالیت‌های صنعتی در ایالات متحده و منطقه یورو، باد معکوس بزرگی را برای قیمت‌ها ایجاد کرد.

منبع: investing.com

5/5 (1 امتیاز)