آموزش معامله با الگوهای پرچم نزولی

آموزش معامله با الگوهای پرچم نزولی

انجام تحلیل تکنیکال بدون وجود نمودار قیمتی غیرممکن است. هر تریدر برای بررسی و پیش بینی حرکات قیمتی دارایی خود نیاز به نمودار حرکات قیمتی دارد. از این رو الگوها و ابزارها زیادی وجود دارد که در این مسیر به تریدر کمک می‌کند تا از معامله و سرمایه گذاری خود بهترین نتیجه را دریافت کند. الگوهای نموداری بر اساس پتانسیل حرکت قیمت به دو حالت ادامه دهنده و معکوس کننده دسته بندی می‌شوند. یکی از این الگوهای ادامه دهنده،‌ الگوی پرچم نزولی است.

قبلا در مقاله آموزش معامله با الگوهای پرچم صعودی، الگوی پرچم صعودی یا همان پرچم گاوی را بررسی کردیم. در این مقاله نیز به بررسی الگوی Bear Flag یا پرچم خرسی خواهیم پرداخت. الگوی پرچم خرسی یا الگوی پرچم نزولی یک الگوی قیمتی محبوب است که توسط تریدرهای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی برای تعیین ادامه روند استفاده می‌شود.

ساختار کلی الگوی پرچم فارکس

الگوی پرچم از دو بخش میله پرچم و خود پرچم تشکیل شده است

  • میله پرچم

اولین جزء الگوی نمودار پرچم، میله پرچم است. این بخش یک ایمپالسیو روند را در نمودار نشان می‌دهد. هر حرکت روندی می‌تواند به یک پرچم تبدیل شود، از این رو می‌توان فهمید که هر ایمپالسیو روند یک میله پرچم به نظر می‌رسد.

همانطور که یک الگوی پرچم در حال ظهور است، حرکت ایمپالسیو بزرگی را مشاهده خواهید کرد که به آن میله پرچم می‌گویند. تثبیت مختصری در پی خواهد بود و این تثبیت ظاهر یک پرچم به خود می‌گیرد.

  • پرچم

پس از ایجاد میله پرچم، یک الگوی معتبر پرچم شروع به معامله در یک رنج محدود می‌کند و شکل یک پرچم را به خود می‌گیرد. در این پرچم پرایس اکشن اوج و کف‌ها تقریبا با یکدیگر برابر است. در عین حال، این پرایس اکشن دارای یک کاراکتر اصلاحی در نمودار است. به این ترتیب، بر خلاف ایمپالس روند ایجاد کننده میله، پرچم دارای زاویه است.

الگوی پرچم نزولی (BEAR FLAG) چیست؟

پرچم خرسی یا پرچم نزولی یک الگوی تکنیکال است که گسترش یا ادامه روند نزولی موجود را نشان می‌دهد. شکل گیری Bear Flag از یک حرکت جهتی قوی اولیه به سمت پایین و به دنبال آن یک کانال تثبیت در جهت رو به بالا مشخص شده است (تصویر زیر را ببینید). حرکت قوی به پایین به عنوان “میله پرچم” شناخته می‌شود در حالی که تثبیت خود “پرچم” است.

الگوی پرچم نزولی (BEAR FLAG) چیست؟

همانطور که گفته شد، الگوی پرچم نزولی در طول روندهای نزولی شکل می‌گیرد. شکل با یک ایمپالسیو روند نزولی شروع می‌شود و به یک اصلاح تبدیل می‌شود که به سمت بالا هدایت می‌شود. در مرحله اصلاح، قسمت‌های اوج و کف به طور مساوی توزیع شده و یک کانال موازی ایجاد می‌کنند. تأیید تشکیل پرچم زمانی اتفاق می‌افتد که پرایس اکشن، مرز کانال پرچم را به سمت پایین بشکند. هنگامی که بریک اوت رخ می‌دهد، ما این فرصت را داریم که به صورت کوتاه مدت وارد دارایی مورد نظر خود شویم.

به یاد داشته باشید که میله پرچم در جهت نزولی است. پرچم یک اصلاح صعودی است. با بریک اوت از خط پایین کانال، انتظار داریم شاهد ادامه روند قبلی (نزولی) باشیم.

چگونه یک پرچم نزولی را در نمودارهای فارکس شناسایی کنیم؟

شناسایی یک Bear Flag زمانی آسان است که تریدرها اجزای آن را درک کنند و این برای همه بازارهای مالی، نه فقط فارکس، قابل استفاده است.

چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش دوم)

 خود الگو به سه قسمت تقسیم می‌شود:

  1. تریدرها باید میله پرچم را که به عنوان کاهش اولیه شناسایی می‌شود، پیدا کنند. این کاهش می‌تواند تند یا با شیبی آرام باشد و مبنایی را برای روند ایجاد کند.
  2. Bear Flag به عنوان دوره تثبیت پس از اتمام کاهش اولیه قیمت‌ها شناسایی می‌شود. در طول این دوره، قیمت‌ها ممکن است به آرامی به سمت بالا هدایت شوند و بخشی از حرکت اولیه را مجددا دنبال کنند. در این مرحله تریدرها منتظر هستند تا قیمت در جهت روند به پایین ترین حد خود برسد.
  3. پس از اینکه قیمت دوباره شروع به کاهش کرد، تریدرها می‌توانند جزء نهایی مورد نیاز برای معامله با الگوی پرچم نزولی را پیدا کنند. تارگت سود، یک ارزش بالقوه برای کسب سود پس از کاهش بعدی قیمت جفت ارز است. این سطح قیمت ‌گذاری را می‌توان با اندازه‌ گیری فاصله اولیه در پیپ شناسایی کرد. سپس این مقدار را می‌توان از خط مقاومت پیک تشکیل شده از پرچم تثبیت کننده کم کرد.

خلاصه شکل گیری پرچم نزولی

  1. روند نزولی قبلی (میله پرچم)
  2. شناسایی تثبیت شیب دار صعودی (پرچم نزولی)
  3. اگر بازگشت بیشتر از 50 درصد شود، ممکن است الگوی پرچم تشکیل نشده باشد. در حالت ایده آل، روند اصلاحی در حدود کمتر از 38 درصد روند اصلی به پایان می‌رسد.
  4. در پایین پرچم یا در نقطه بریک اوت اوج کانال وارد شوید.
  5. به دنبال شکست قیمتی بالاتر با طول برابر با اندازه میله پرچم باشید.

خلاصه شکل گیری پرچم نزولی

استراتژی معامله پرچم نزولی

در زیر نمونه‌ای از نحوه معامله الگوی Bear Flag با استفاده از نمودارهای فارکس آورده شده است.

الگوی پرچم نزولی USD / CAD

الگوی پرچم نزولی USD / CAD

در چارت بالا، که نمودار قیمتی USD / CAD است، الگوی پرچم نزولی تشکیل شده است. در زیر نمونه‌ای از نحوه معامله الگوی پرچم نزولی با استفاده از نمودارهای فارکس آورده شده است.

میله پرچم با اتصال بالاترین سطح در 3 ژانویه (1.36500) به پایین ترین سطح در 9 ژانویه (1.31800) ایجاد شده است. مجموع این اختلاف با کاهش اولیه 470 پیپ به اوج خود می‌رسد. مرحله تثبیت حرکت توسط کانال آبی مشخص می‌شود.

با افزایش تدریجی قیمت، الگوی پرچم به آرامی شکل می‌گیرد. توجه به این نکته مهم است که تا زمانی که قیمت به پایین ترین سطح کانال نرسد، هیچ الگوی نزولی ثابتی وجود ندارد. در این مثال، قیمت کاملاً به این سطح نمی‌رسد؛ اما این صرفاً یک دستورالعمل است. تریدرها باید از تغییرات قیمت و سایر حرکات فاندامنتال و تکنیکال آگاه باشند.

الگوی پرچم نزولی تا چه اندازه در بازار فارکس قابل اعتماد است؟

زمانی که تمام ویژگی‌های شکل گیری منحصر به فرد پرچم نزولی رعایت شود، الگوی پرچم نزولی به عنوان یک الگوی قیمتی بسیار قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

الگوهای نموداری در تحلیل تکنیکال بسیار کاربردی هستند. این الگوها انواع مختلفی دارند که با مشاهده آن ها می‌توانید تغییر یا ادامه دار بودن روند را تشخیص دهید. اگر قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید و مبتدی هستید می‌توانید از آموزش فارکس کانال امیرتریدر استفاده نمایید.

آموزش معامله با الگوهای پرچم صعودی

پیپ در فارکس چیست؟

امتیاز دهید