چطور در سال 2022 از معاملات فارکس کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد از فارکس

امروزه کسب درآمد در فارکس به مسئله‌ای پرطرفدار تبدیل شده و بسیاری افراد علاقه‌مند به یادگیری این بازار مالی و معامله در آن هستند. با داشتن اینترنت و گوشی هوشمند، تقریبا هر کسی از هر کجای دنیا می‌تواند به این بازار دسترسی داشته باشد. در این مقاله نحوه کسب درآمد سریع در فارکس، استراتژی‌های محبوب و نحوه شروع کار را بررسی می‌کنیم.

سیگنال VIP فارکس

معاملات فارکس (Forex Trading) چیست؟

در وهله اول لازم است بدانید که معاملات فارکس آنقدری که به نظر می‌رسد مشکل نیست. معاملات فارکس، فعالیتی است که درآن فرد می‌تواند ارزی را خریده و آن را بفروشد. هرکسی حداقل یکبار این فعالیت خرید و فروش را در زندگی خود انجام داده است. شما به طور مستقیم یا غیر مستقیم بخشی از خرید و فروش ارزها در سطح جهانی هستید.

هدف کلیدی تریدر در هنگام معامله، کسب درآمد است. هدف این است که شما یک ارز را با قیمتی بیشتر از آنچه در ابتدا پرداخته بودید، بفروشید. چیزی که در مورد ارزها کمی پیچیده تر از تجارت کالا یا معاملات دیگر است، قیمت گذاری این ارزها به صورت دو به دو یا جفت ارز است:

بدون فروش یک ارز، نمی‌توانید ارز دیگری را خریداری کنید.

اولین ارزی که در جفت ارز فارکس لیست می‌شود ارز پایه است؛ در حالی که دومین ارز را ارز مظنه می‌نامند. به صورت کلی معاملات فارکس به معنای فروش یک ارز برای خرید ارز دیگر است. به همین دلیل در این بازار دارایی‌های قابل معامله به صورت جفت ارزاست. قیمت یک جفت ارز در بازار فارکس بر اساس قیمت واحد ارز پایه در ارز مظنه تعیین می‌شود.

پوزیشن لانگ گرفتن (Long) به چه معناست؟

با پوزیشن لانگ گرفتن (Long) (خرید کردن)، انتظار داریم که ارز پایه تقویت شود در حالی که ارز مظنه ضعیف می‌شود و این اتفاق در یک زمان و در ارتباط با یکدیگر رخ می‌دهد. از طرف دیگر، لانگ گرفتن به این معنی است که یک تریدر احساسات مثبتی نسبت به آینده دارایی خود دارد و نسبت به حرکت آن در آینده دیدگاه صعودی دارد.

پوزیشن لانگ گرفتن (Long) به چه معناست؟

پوزیشن شورت گرفتن (Short) به چه معناست؟

با پوزیشن شورت گرفتن (Short)، انتظار داریم که ارز پایه ضعیف شود در حالی که ارز مظنه قوی می‌شود و این اتفاق در یک زمان و در ارتباط با یکدیگر رخ می‌دهد.

پوزیشن شورت گرفتن (Short) به چه معناست؟

به صورت کلی، در زمانی که می‌خواهیم پوزیشن لانگ بگیریم، خواستار بالا رفتن نرخ ارز هستیم و زمانی که می‌خواهیم پوزیشن شورت بگیریم خواستار پایین آمدن قیمت آن.

فلت بودن (Flat) به چه معناست؟

در حال حاضر، اگر هیچ پوزیشن فارکس بازی ندارید درواقع شما فلت (Flat) هستید.

اسپرد خرید فروش (Bid Ask Spread)

هنگامی که یک جفت ارز را در بازار فارکس معامله می‌کنید، دو قیمت متفاوت را مشاهده خواهید کرد. این دو قیمت، قیمت پیشنهاد (Bid) و درخواست (Ask) است. تفاوت بین این دو قیمت را اسپرد (Spread) می‌نامند.

معاملات CFD چیست؟

وقتی در حال معامله هستید، نگه داشتن فیزیکی تمام ارزهایی که می‌فروشید یا می‌خرید برای شما غیر عملی خواهد بود. قراردادهای مابه التفاوت که معمولاً به اختصار «CFD» شناخته می‌شوند، نوعی از معاملات است که به شما امکان می‌دهد در مورد حرکات قیمت انواع مختلف دارایی‌ها، مانند جفت ارز، سهام، کالا یا حتی ارزهای دیجیتال حدس‌هایی را بزنید.

به زبان ساده، شما یک تکه کاغذ دریافت می‌کنید که می‌گوید شما مالک یک جفت ارز، برای مثال GBP/USD، با این قیمت خاص هستید، و این توافقی است که با بروکر خود امضا می‌کنید.

معاملات CFD به شما این امکان را می‌دهد که معاملات لوریج دار را روی جفت ارزها قرار داده و در مورد حرکت ابزار حدس و گمان بزنید. به جای تسویه (یا تحویل) مقدار مشخصی از ارز پایه، CFD ها بر اساس تفاوت بین قیمت باز و بسته شدن یک جفت ارز به صورت نقدی تسویه می‌شوند.

بهترین زمان برای ورود به معاملات فارکس

بهترین زمان برای ورود به معاملات فارکس چه زمانی است؟ بیایید پاسخ این سوال را با یک سیستم چراغ راهنمایی بر اساس احساسات فعلی بازار توضیح دهیم:

بهترین زمان برای ورود به معاملات فارکس

  • اگر بازار بر علیه شماست، وارد معامله نشوید.
  • اگر بازار خنثی است، بهتر است بیشتر صبر کنید.
  • اگر بازار شما را حمایت می‌کند، وارد شوید.

راه مناسب برای این قضیه خواندن گزارش تعهدات تریدرها (Commitments of Traders Report) است که یک بار در هفته توسط کمیسیون معاملات فیوچرز کالا منتشر می‌شود. تفاوت بین صندوق تامینی و تریدرهایی که در خانه معامله می‌کنند در این است که آنها قدرت خرید بسیار بیشتری نسبت به شما دارند. این بدان معناست که وقتی آنها معامله خاصی را انجام می‌دهند، بازار را هدایت می‌کنند تا معامله را به نفع آنها تحت تأثیر قرار دهد.

بهترین روش برای کسب سود از فارکس

مدیریت ریسک ضروری است تا مطمئن شوید که وقتی حق با شماست، پول بیشتری به دست می‌آورید تا زمانی که اشتباه می‌کنید. همچنین این روشی است که تعیین می‌کنید چه زمانی باید ریسک بیشتری بپذیرید، چه زمانی ریسک را کاهش دهید و مهم تر از آن چه زمانی از معاملات خود خارج شوید.

وقتی نوبت به مدیریت معاملاتتان می رسد، همیشه کارهای زیر را انجام خواهید داد:

  1. هنگام از دست دادن پول، ضرر و ریسک خود را محدود کنید.
  2. زمانی که با پول درآوردن مواجه شدید، ریسک کنید.

آیا می‌توان از معاملات فارکس کسب درآمد کرد؟

شما قبلاً با یادگیری مفاهیم پایه اولین قدم را برداشته‌اید. ترفند اصلی این است که به جای دنبال کردن کسب درآمد از بازار فارکس، روی دانش خود سرمایه گذاری کنید.

  • به مطالعه استراتژی‌های فارکس ادامه دهید و برنامه خود را ایجاد کنید. آموزش‌های آنلاین زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  • تمرین، تمرین، تمرین! برای خود یک حساب آزمایشی یا دمو باز کنید، تا به نحوه عملکرد بازارها عادت کرده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. در عین حال این حساب به شما کمک می‌کند تا سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهید.
  • برای دسترسی به بازار، یک بروکر فارکس معتبر پیدا کنید.
  • سفر خود را در مسیر کسب درآمد در بازار فارکس شروع کنید.

راهنمای ورود به آلپاری

زمان ‌بندی بازار فارکس: ارزیابی استراتژی ‌های زمان ‌بندی بازار

5/5 (1 امتیاز)