چطور یک بروکر فارکس خوب پیدا کنیم؟

بروکر فارکس خوب

اگر به تازگی معامله در بازار جهانی فارکس را شروع کرده باشید، یا صرفا ایده این نوع معامله را در نظر داشته باشید؛‌ استفاده از یک بروکر خوب و مناسب برای معاملات می‌تواند بسیار مفید باشد. البته این انتخاب همواره با ریسک‌هایی همراه است.

انتخاب یک بروکر معاملاتی فارکس یا کارگزاری که خدمات معاملاتی فارکس را ارائه می‌دهد، ممکن است کمی گیج کننده باشد. همچنین اینکه مطمئن شوید که بروکر یا کارگزاری معتبر است و می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، کمی چالش برانگیز است.

چرا انتخاب بروکر تصمیم مهمی است؟

تصور کنید که در هنگام معامله برای شما مشکلی پیش آمده است، در این شرایط با کدام شرکت تماس می‌‌گیرید؟ هدف از این سوال دو جنبه دارد:

  1. آیا این یک شرکت به اندازه‌ای‌ معتبر است که صادقانه به معامله و مشکل شما رسیدگی کند؟
  2. آیا منابع مالی آن‌ها‌ در اختیار عموم قرار داد و این شرکت تحت نظارت است؟

وقتی صحبت از اطمینان خاطر از یک بروکر باشد؛ شفافیت مالی و مقررات هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که نوسانات در بازار ارز افزایش یافته، ما شاهد بودیم که بروکرهایی که سرمایه کمی داشتند، بدون هشدار به مشتریان خود، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. این موضوع ممکن است بر فعالیت تریدرها تحت تاثیر منفی داشته باشد. درصورت انتخاب بروکری که دارای مجوز های قانونی باشد، شما اطمینان دارید که درصورت ایجاد مشکل در روند کار با بروکر می توانید از بروکر شکایت کنید.

اگر درک خوبی از موقعیت مالی تریدر خود داشته باشید،‌ می‌توانید بفهمید که آیا بروکر شما می‌تواند نوسانات آینده بازار فارکس را تحمل کند یا خیر.

اهمیت قانون گذاری و مقررات

تحت نظارت بودن یک بروکر و قانون گذاری تعیین می‌کند که در صورت نارضایتی یا بروز یک مشکل معاملاتی به چه کسی می‌توان مراجعه کرد. این موضوع را مانند نوعی ضمانت یا بیمه در نظر بگیرید. البته که باید امیدوار باشید که مشکلی برای شما پیش نیاید؛ اما این موضوع را برای روز مبادا در نظر داشته باشید.

انتخاب یک بروکر فارکس مناسب

اکنون که اهمیت انتخاب یک بروکر را درک کردید، زمان پاسخ به یک سوال مهم است: یک تریدر یا علاقه‌ مند به بازار فارکس چطور یک بروکر مناسب پیدا کند؟

حساب دمو

وقتی یک بروکر انتخاب کردید، برای امتحان کردن بروکر خود یک حساب معاملاتی آزمایشی یا دمو در آن باز کنید.

دیدگاه‌های سایر کاربران

برای بررسی بروکرهای فارکس دیدگاه سایر کاربران را بررسی کنید. حتما نظرات چندین منبع معتبر را مطالعه کنید.

تنوع حساب ها در بروکر

این که بروکر حساب های مختلفی را ارائه دهد یک مزیت مهم محسوب می شود. شما می توانید هر نوع حسابی را که احساس کنید می‌تواند توانایی‌ها، نیازها، و آرزوهای مالی شما را برآورده سازد، انتخاب کنید.

استفاده از گوگل

برای پیدا کردن یک بروکر مناسب می‌توانید در گوگل جستجو کرده و مقالات مربوطه را مطالعه کنید. البته به خاطر داشته باشید که در این روش ممکن است اطلاعات زیادی درباره خود بروکر کسب نکنید.

مطمئن شوید که بررسی‌ها و نظرات را بخوانید و حساب‌های آزمایشی را امتحان کنید. قبل از اینکه مبلغ زیادی پول به یک حساب اختصاص دهید، مطمئن شوید که بروکر برای شما قابل اعتماد است.

انجمن های فارکس

برای دریافت اطلاعات از افرادی که در حال حاضر معامله می‌کنند، از برخی از انجمن های فارکس بازدید کنید. انبوهی از اطلاعات در انجمن‌های معاملات فارکس پنهان شده است. در این انجمن‌ها می‌توانید در مورد تجربیات بد و خوب بروکرهای مختلف فارکس تحقیق کنید.

نمی‌توانید بیش از حد مواظب باشید

از اواخر سال 2007، تعداد بروکرهای فارکس به شدت کاهش یافت و بسیاری از بروکرهای ضعیف کنار رفتند. اما زمانی که تصمیم می‌گیرید برای معاملات خود از کدام بروکر استفاده کنید، هنوز باید مراقب عملکرد خود باشید.

4/5 (1 امتیاز)