چطور یک معامله گر خوب شویم؟

معامله گر خوب

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که معامله گران تازه‌کار با آن مواجه می‌شوند این است که به جای اینکه تلاش کنند تا معامله گر خوبی باشند، تمرکز زیادی بر روی پیدا کردن یک معامله خوب میگذارند.

همچنین برخی افراد بدون اینکه درکی از منطق پشت یک معامله داشته باشند، گاهی ایده‌ها و سیستم‌های معامله‌گران را کپی می‌کنند.

آموزش فارکس

چطور یک معامله گر خوب شویم؟ - امیر تریدر
چطور یک معامله گر خوب شویم؟ - امیر تریدر

برخی معامله‌گران حرفه‌ای به قدری نگران از دست دادن یک فرصت خوب معامله هستند که ترجیح می‌دهند تمام زمان خود را صرف انجام معامله کنند. در صورتی که اگر بخشی از زمان معاملات خود را به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و کار بر روی مهارت‌هایشان اختصاص دهند، نتایج بسیار بهتری کسب می‌کنند.

چیزی که این معامله گران متوجه آن نیستند عادات معاملاتی است که خیلی بیشتر از کپی کردن از یک معامله گر حرفه‌ای برای آن‌ها سودآور خواهد بود. البته این به این معنا نیست که دنبال کردن یا حتی کپی کردن معاملات اشتباه باشد؛ اما فعالیت‌های و تمرین‌هایی که توانایی شما را بالا ببرد، شما را تبدیل به یک معامله‌گر موفق می‌کند.

تبدیل شدن به یک معامله گرموفق نیاز به زمان و توجه بالایی دارد.فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی است و به همین دلیل افراد زیادی مایل به پیوستن به این بازار هستند. برای موفقیت در معاملات فارکس باید با اعداد و ارقام رابطه خوبی داشته باشید، بتوانید بازارها را زمان‌بندی کرده وهمچنین صبرو خودکنترلی بالایی از خود نشان دهید.

پرورش مهارت‌های مناسب

هنگام انجام یک معامله فارکس، رشد فردی اهمیت بالایی دارد، زیرا ممکن است بارها درمعاملات، کنترل احساسات خود از دست بدهید و دست به کارهایی بزنید که به شما ضرر برساند.

سخت کوشی

وقتی صحبت از فارکس باشد زمان انجام معاملات نیاز به سخت‌کوشی است. دقت کنید که هنگام انجام یک معامله نباید پول خود را در معامله ای بگذارید که قبلا درباره آن تحقیق نکرده‌اید. باید ابتدا تحقیق کنید و نکات خوب و بد هر معامله را قبل از سرمایه‌گذاری پیدا کنید.

توانایی خوب تحقیق کردن

مهارت‌های تحقیق خوب حیاتی است. وقتی ‌مشاهده می‌کنید که یک ارز عملکرد خوبی دارد، تصمیم می‌گیرید سرمایه خود را وارد آن کنید. مهارت‌های تحقیقاتی خوب، به شما این توانایی را می‌دهد که اخبار و دلیل نوسانات قیمتی را از منابع مختلف پیدا کنید.

چطور یک معامله گر خوب شویم؟ - امیر تریدر
چطور یک معامله گر خوب شویم؟ - امیر تریدر

ارتباط خوب با اعداد

فارکس با اعداد، نمودارها و الگوها سر و کار دارد و از این طریق می‌توان الگوی رفتاری قیمت ارزهای مختلف را بررسی کرد. باید بتوانید به راحتی این اعداد را درک کنید تا معاملات بهتری را انجام دهید.

انضباط

در برخی از تراکنش‌ها ممکن است معامله اول سودبخش باشد، اما در معاملات بعدی ضرر کنید. اما شما آنقدر معامله می‌کنید تا سودی که به دست آمده نیز از دست برود. معامله‌گران بسیاری این شرایط را بارها و بارها تجربه می‌کنند. قبل از اینکه وارد یک معامله شوید برای آن برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید استراتژی معاملاتی مشخصی داشته باشید و به آن پایبند باشید و بعد از انجام معامله آن را در یک دفترچه یادداشت کنید.

از معاملات کوچک شروع کنید

اگر با اطلاعات کم وارد بازار فارکس شده‌اید، ممکن است پول زیادی را در این راه از دست بدهید. هرکاری نیاز به کسب اطلاعات دارد پس فکر نکنید یک روزه در این بازار موفق خواهید شد. معاملات کوچک انجام دهید و میزان ضرری که ممکن است متحمل شوید را یادداشت کنید. در این مرحله نیاز به نظم و انضباط دارید. مطمئن شوید که بر اساس حرص و طمع یا ترس و تعصب معامله نمی‌کنید. هرچه تجربه بیشتری کسب کنید، می‌توانید معاملات بزرگ‌تری انجام دهید.

با حساب دمو شروع کنید

شروع با یک حساب دمو برای معامله‌گرانی که هنوز در محیط فارکس تجربه کسب نکرده‌اند، کمک بزرگی است. با استفاده از این حساب می‌توانید بازار فارکس را بهتر یاد بگیرید. همچنین می‌توانید استراتژی های معاملاتی مختلف را آزمایش کرده و بدون از دست دادن سرمایه خود معامله کنید.

احساسات خود را کنار بگذارید

معاملات فارکس حدودا 85 درصد روانی و حدودا 15 درصد تکنیکال است. آنچه در بازار فارکس اهمیت بسیاری دارد احساسات معامله‌گر است. احساسات شما چیزهایی هستند که رشد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بسیاری از مردم در کنترل احساسات خود دچار مشکل هستند. برخی با ترس از دست دادن، میل به سریع‌ ثروتمند شدن، طمع و بسیاری احساسات مخرب دیگر روبرو هستند.

اگر نتوانید بر این احساسات غلبه کنید، در معاملات خود به مشکل خواهید خورد و حتی ممکن است ضرر کنید.

نکته اصلی این است که بسیاری آنقدر بر روی نتیجه متمرکز هستند که فراموش می‌کنند هدف اصلی، تبدیل شدن به یک معامله‌گر خوب است؛ از همین رو، تلاش زیادی برای بهبود مهارت‌های خود نمی‌کنند و به مرور زمان مهارت‌های معاملاتی آن‌ها محدود می‌شود.

تمرکز بر روی فرآیند یادگیری به جای کسب سود، شما را برای موفقیت در هر سناریوی معاملاتی که برای شما رخ دهد مجهزتر می‌کند. همچنین اضطراب شما را کاهش می‌دهد زیرا کنترل بیشتری بر روی شرایط دارید. به یاد داشته باشید که برنده شدن به معنای معاملات بهتر نیست، بلکه نحوه انجام این معاملات است که شما را در بازار فارکس موفق می‌کند. تمرکز کنید تا معامله‌گر بهتری شوید تا در عمل نیز معاملات بهتری انجام دهید.

لینک های مفید:

چرا معامله گران مصمم، خود را با دیگر معامله گران مقایسه نمی‌کنند؟

تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟

بلک فرایدی و تاثیر آن روی بازارهای مالی

امتیاز دهید