از معاملات روزانه فارکس چقدر می‌توان درآمد داشت؟ (بخش دوم)

معاملات روزانه فارکس

در بخش اول مقاله معاملات روزانه فارکس، متوجه شدیم که در استراتژی معاملات فارکس مدیریت ریسک بخش مهمی است و معمولاً با دستور استاپ لاس انجام می‌پذیرد. بالا بودن نرخ برد به شما انعطاف پذیری ریسک به ریوارد بیشتری می‌دهد و همچنین نسبت ریسک به ریوارد (Risk / Reward) بالا به این معناست که نرخ برد شما می‌تواند کمتر باشد و همچنان سودآور باشید. سناریوی زیر پتانسیل را با استفاده از استراتژی معاملاتی روزانه فارکس تحت کنترل ریسک نشان می‌دهد.

سناریوی فرضی

فرض کنید یک تریدر دارای 5,000 دلار سرمایه است و نرخ برد مناسب 55 درصد در معاملات خود دارد. او تنها 1 درصد از سرمایه خود یا 50 دلار در هر معامله را به خطر می‌اندازد. او برای این سناریو، یک دستور استاپ لاس پنج پیپ دورتر از قیمت ورودی معامله قرار داده و هدف دیگری را هشت پیپ دورتر قرار می‌دهد. این بدان معناست که پاداش احتمالی برای هر معامله 1.6 برابر ریسک (8 پیپ تقسیم بر 5 پیپ) است. به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید معاملات برنده بزرگ‌ تر از بازنده‌ها باشد.

در حالی که یک جفت ارز فارکس را به مدت دو ساعت در یک زمان فعال از روز معامله می‌کنید، معمولاً می‌توان با استفاده از پارامترهای گفته شده، حدود پنج معامله دور برگشتی انجام داد. اگر 20 روز معاملاتی در یک ماه وجود داشته باشد، تریرد به طور متوسط در یک ماه 100 معامله انجام می‌دهد.

معامله جفت ارزها

در بازارهای مالی وقتی معامله گران دو ارز را با هم معامله می‌کنند، از جفت ارز یا Pair استفاده می‌شود که در اصطلاح به آن جفت ارز معاملاتی گفته می‌شود. این Pairها به صورت کلی دو نوع مختلف دارند که عبارتند از جفت ارز فیات و جفت ارز کوین. در ادامه به بررسی این دو نوع Pair می‌پردازیم.

اگر در معاملات روزانه یک جفت ارز مانند USD / CAD را معامله کنید، می‌توانید 50 دلار در هر معامله ریسک کنید و هر پیپ حرکت با یک لات استاندارد (100,000 واحد ارز) ارزش 10 دلاری دارد. بنابراین، می‌توانید با یک دستور استاپ لاس پنج پیپ، موقعیت یک لات استاندارد را بگیرید که ریسک ضرر را تا 50 دلار در معامله حفظ می‌کند. این همچنین به این معناست که یک معامله برنده 80 دلار (8 پیپ در 10 دلار) ارزش دارد. جفت ارز های برتر در بازار مالی عبارتند از:

  • یورو – دلار آمریکا
  • پوند انگلیس – دلار آمریکا
  • دلار استرالیا – دلار آمریکا
  • دلار نیوزلند – دلار آمریکا
  • دلار آمریکا – ین ژاپن
  • دلار آمریکا – فرانک سوئیس
  • دلار آمریکا – دلار کانادا

معامله جفت ارزها

انحراف قیمت بیش از انتظار

یافتن چند معامله خوب در روز همیشه امکان پذیر نخواهد بود، به خصوص زمانی که بازار در دوره‌های بلند مدت بسیار کند حرکت می‌کند.

انحراف قیمت بخش اجتناب ناپذیر معامله است. یک معامله حتی در صورت استفاده از دستور استاپ لاس، زیان بیشتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، به همراه دارد. این انحراف قیمت در بازارهایی که به سرعت در حال حرکت هستند رایج است.

برای در نظر گرفتن انحراف قیمت در محاسبه سود احتمالی خود، سود خالص را 10 درصد کاهش دهید. این امر پتانسیل سود خالص تولید شده توسط سرمایه معاملاتی 5,000 دلاری شما را به 1,485 دلار در ماه کاهش می‌دهد.

جمع بندی

این استراتژی ساده کنترل شده با ریسک نشان می‌دهد که با نرخ برد 55 درصدی و سود بیشتر معاملات برندگان نسبت بازنده شدن در معاملات بازنده، امکان دستیابی به بازدهی بیش از 20 درصد در ماه با معاملات روزانه فارکس وجود دارد. اکثر تریدرها نباید انتظار مقدار زیادی را داشته باشند؛ زیرا در حالی که ساده به نظر می‌رسد، در واقعیت دشوارتر است.

با این حال، با نرخ برد مناسب و نسبت ریسک به ریوارد، یک تریدر اختصاصی روزانه فارکس با یک استراتژی مناسب می‌‎تواند به لطف لوریج، بین 5 تا 15 درصد در ماه سود کسب کند. به یاد داشته باشید، برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارید؛ 500 تا 1000 دلار معمولا کافی است.

3.7/5 (3 امتیاز)