تا چه مدت یک پوزیشن باز فارکس را نباید بست؟

تا چه مدت یک پوزیشن باز فارکس را نباید بست؟

یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل در ترید فارکس برای تریدرهای مبتدی این است که چه زمان باید پوزیشن خود را ببندند. اگر پوزیشن بازی دارید که دارد سود می‌دهد، بسیار وسوسه‌انگیز است که گمان کنید درآمد شما از آن متوقف نمی‌شود. وقتی شرایط به سمت قیمت‌های بد بازار می‌چرخد، غرور و طمع باعث شود پوزیشن باز فارکس خود را نبندید. این مسئله به این خاطر رخ می‌دهد که تریدرها گمان می‌کنند بازار دوباره به نفع آن‌ها برمی‌گردد.

زمان‌بندی همه‌چیز است. اگر یگ پوزیشن باز فارکس را برای مدت طولانی نبندید، درنهایت سود شما از بین خواهد رفت. به طور کلی مدت زمانی که باید یک پوزیشن باز داشته باشید، تا حدی به نوع ترید بستگی دارد. تریدرهای مختلف، استراتژی‌های مختلفی هم برای کسب سود از سیر قیمت (price movement) فارکس دارند. بسیار مهم است که وقتی استراتژی خود را در ترید اعمال می‌کنید، پای آن بمانید.

با در نظر گرفتن این موضوع بسته به نوع استراتژی که استفاده می‌کنید، چند دستورالعمل درباره مدت زمان نگه داشتن یک پوزیشن باز فارکس ارائه کرده‌ایم.

مدت زمان پوزیشن باز فارکس با توجه به استراتژی

استراتژی اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپرها در یک بازه زمانی بسیار سریع عمل می‌کنند. هنگام باز کردن یک پوزیشن، تریدرهای اسکالپینگ به چارت‌های دقیقه‌ای نگاه می‌کنند تا از حرکات کوچک و سریع قیمت سود کنند. اغلب اسکالپرها به دنبال ایجاد یک پوزیشن باز فارکس و بستن آن در چند دقیقه تا حداکثر چند ساعت هستند. اگر در این بازه زمانی کوتاه، هیچ رشدی اتفاق نیفتاد، شرایط ریسکی می‌شود.

اسکالپرها به طور معمول روزانه ده ها ترید انجام می‌دهند، اگر زمان زیادی به یک پوزیشن باز اختصاص دهند، به قیمت از دست دادن فرصت‌های سودآور دیگر تمام می‌شود.

استراتژی ترید روزانه

اگرچه بازارهای فارکس 24 ساعته باز هستند، تریدرهای روزانه معولاً در پایان روز معاملاتی، پوزیشن باز خود را می‌بندند. خلاف این مورد هم می‌تواند اتفاق بیافتد، اما بیشتر تریدرهای روزانه ترجیح می‌دهند ترید خود را تحت تأثیر اخبار و تغییرات قیمت در زمان خواب قرار ندهند.

تریدرهای روزانه معمولاً نمودارهای 30 دقیقه‌ای تا 4 ساعته را برای شناسایی فرصت‌ها و کسب سود از پوزیشن باز بررسی می‌کنند. اگر در مورد ترید روزانه جدی هستید، بهتر است پیش از خواب احتمال ضرر خود را کاهش دهید حتی اگر در یک پوزیشن باز سودده هستید.

استراتژی سوئینگ (Swing)

اغلب تریدرهای سوئینگ براساس نوسانات بازار پوزیشن باز می‌کنند. یعنی انتظار دارند یک حرکت قریب‌الوقوع اتفاق بیافتد. اگرچه ممکن است این حرکت بلافاصله نباشد. این دسته از تریدرها دنبال سودهای سریع از نوسانات قیمتی چشمگیر هستند. برخلاف اسکالپرها، تریدر سوئینگ برای تغییرات قیمت جفت ارز در بلند مدت نگرانی خاصی ندارند چرا که بالاخره از نوسان سود خود را به دست می‌آورند.

تریدرهای سوئینگ به طور کلی معاملات خود را در یک بازه زمانی چند ساعته تا چند هفته انجام می‌دهند. ممکن است چند روز گذشته و اتفاقی در پوزیشن باز شما نیفتاده باشد، که این نباید باعث هراس شما بشود. به همین خاطر ایرادی ندارد که یک پوزیشن باز چند روزه داشته باشید تا زمانی که جفت ارز حرکت تعیین‌کننده‌ای انجام دهد. از طرفی ممکن است روزها تبدیل به هفته‌ها شوند. در چنین شرایطی دوباره باید تکنیک و چارت‌ها را بررسی کنید که آیا هنوز معتبر هستند یا نه.

به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر یک پوزیشن باز را زمان طولانی‌تری نگه دارید، سود شما باید بیشتر باشد. تریدی که دو هفته باز مانده و تنها دو درصد سود عاید شما کرده است، آنقدرها هم معامله موفقی نیست.

یک تریدر سوئینگ ممکن است از اردرهای استاپ لاس و تیک پرافیت استفاده کند و پوزیشن باز خود را ببندد. به جای این که نگران مدت زمان باز ماندن ترید خود بشود تا بازار و سیر قیمت‌ها به نفع او برگردد.

استراتژی ترید بلند مدت (Long-Term)

کسانی که ترید بلند مدت انجام می‌دهند، با انتظار وقوع روندهای بلندمدت قیمت، پوزیشن باز می‌کنند. این تریدرها نگران نوسانات کوتاه مدت قیمت نیستند. درواقع بر اساس روندها و اطلاعات کلان (ماکرو) ترید انجام می‌دهند.

استراتژی بلند مدت حتی می‌تواند شامل پوزیشن بازی باشد که پیش‌بینی می‌کند یک کشور اقتصاد و ارزش پول خود را احیا می‌کند. حتی تریدر احتمال دارد پوزیشنی باز کند که به قیمت کالاهایی که به یک ارز خاص وابسته است، مرتبط باشد. چرا که پیش‌بینی می‌کند در ماه‌ها یا حتی سال‌های آینده کاهش می‌یابد و قیمت ارز را به همراه خود پایین می‌آورد.

به طور کلی تریدرهای بلندمدت زودتر از یک ماه پوزیشن باز خود را نمی‌بندند. این موضوع می‌تواند تعیین زمان بستن یک پوزیشن را دشوار کند، زیرا ترید بلندمدت در بازه زمانی بزرگ عمل می‌کند. بهترین انتخاب این است که وقتی احساس کردید شاخص‌های تکنیکال و استراتژی معاملاتی شما دیگر به قیمت یا الگوهای فعلی مرتبط نیستند، پوزیشن خود را ببندید.

نتیجه مدت زمان نگه داشتن یک پوزیشن باز

اگر نگران زمان‌بندی صحیح فعالیت‌های معاملاتی خود هستید باید پیش از پوزیشن باز کردن، استراتژی و قوانین خود را تعیین کنید. برای مثال یک هفته پیش از انجام ترید، می‌توانید تکنیکی متناسب با شرایط انتخاب کنید.. مخصوصاً برای تریدرهای جدید، این امر می‌تواند جلوی قضاوت‌های مشکوک ناشی از اضطراب یا عوامل دیگر را بگیرد.

همچنین ساختار تصمیم‌گیری قابل اعتماد و منعطفی داشته باشید تا از خودتان را در برابر انگیزه‌ها و انتخاب‌های اشتباه‌ مصون نگه دارید.

3/5 (2 امتیاز)