چگونه از نمودار کندل استیک برای تحلیل روند فارکس استفاده کنیم؟

نمودار کندل استیک

ترکیب K-Line، که تحت عنوان نمودار کندل استیک نیز شناخته می‌شود، نوعی تحلیل تکنیکال است که به محتوای پایه تعلق دارد، یادگیری و درک آن آسان است و عمدتاً برای معاملات کوتاه مدت استفاده می‌شود. مشخصه آن سیگنال‌های معاملاتی مکرر، سود و زیان تک رقمی کوچک و تراکنش‌های با ثبات تر است. البته معاملات باثباتی که در اینجا ذکر شد ممکن است به معنای سود پایدار یا زیان ثابت باشد.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

اینکه آیا نمودار کندل استیک را می‌توان در بازار معاملات واقعی اعمال کرد یا خیر، ارتباطی با اینکه تریدر چند آزمایش انجام داده است، یا نرخ برنده شدن (winning rate) او چقدر بالا است یا نسبت سود و زیان او ندارد. بلکه به این بستگی دارد که آیا منطق پشت نمودار کندل استیک‌ها با بازار و قوانین اساسی عملیات همسو است یا خیر.

سرمایه‌ گذارانی که می‌خواهند عملکرد خوبی در معاملات فارکس داشته باشند، باید تحلیل روند فارکس را درک کنند. تحلیل روندهای ارزی مستلزم استفاده از نمودار کندل استیک به عنوان حمایت و مقاومت است.

اول از همه، ما باید به درک اولیه از فرم نمودار کندل های ارزی تسلط داشته باشیم. نمودار کندل استیک هر روز در بازار ارز متفاوت است؛ اما با رصد دقیق می‌توان مشخص کرد که برخی نمودارها یکسان هستند.

مرحله دوم تجزیه و تحلیل عمیق هر خط و علت اصلی است که بر روند آن تأثیر می‌گذارد. نمودار کندل استیک روندهای ارزی از خطوط مختلفی تشکیل شده است. هر خط ممکن است روند بعدی را تحت تأثیر قرار دهد.

سومین مورد، یادگیری استفاده از ابزارهای معاملاتی برای تجزیه و تحلیل نمودارهای کندل است. به عنوان مثال، تریدرهایی که اغلب معاملات ارزی انجام می‌دهند، می‌دانند که خطوط زیادی در نمودار کندل‌های ارز وجود دارد.

علاوه بر این، اگر سرمایه گذاران نمودار کندل استیک روندهای ارز خارجی را در سطح عمیق تری تجزیه و تحلیل کنند و اسرار پشت آن را کشف کنند، باید بیاموزند که دیدگاه بلند مدت داشته باشند و به روند فعلی پایبند نمانند.

چگونه صعود و ریزش را از طریق کندل ها پیش بینی کنیم

سرمایه گذاران مختلف هنگام نگاه کردن به نمودار کندل استیک نظرات متفاوتی خواهند داشت، بنابراین روش‌های مختلفی برای معامله وجود خواهد داشت. یک ترفند کوچک برای کار با نمودار شمعی وجود دارد: ابتدا به یین و یانگ نگاه کنید، سپس به موجودیت نگاه کنید و در نهایت به خط شدو نگاه کنید. در ادامه هر مرحله توضیح داده شده است:

  1. ابتدا به یین و یانگ نگاه کنید

یین و یانگ جهت روند را نشان می‌دهد که بلند یا کوتاه است. خط یانگ نشان می‌دهد که بازار فعلی روند صعودی دارد و ممکن است به روند صعودی خود ادامه دهد و خط یین نشان می‌دهد که بازار در روند نزولی قرار دارد و ممکن است به ریزش ادامه دهد.

  1. به موجودیت نگاه کنید

موجودیت به تفاوت بین قیمت بسته شدن و قیمت باز شدن نمودار کندل استیک اشاره دارد. هرچه این تفاوت بزرگتر باشد، قدرت نمودار کندل استیک قوی تر است.

  1. به خط سایه یا شدو نگاه کنید

خط شدو به بالاترین کف کندل استیک یا تفاوت بین کمترین قیمت و قیمت بسته شدن اشاره دارد. به عنوان مثال، خط سایه بالایی تفاوت بین بالاترین قیمت و قیمت بسته شدن است. هرچه فاصله بین بالاترین نقطه و قیمت بسته شدن کمتر باشد، خط سایه بالایی طولانی تر است و نیروی رو به بالا را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در چنین مواقعی، خرید یا فروش شورت سود بیشتری دارد.

نحوه استفاده از نمودار کندل استیک برای قضاوت در مورد افزایش و کاهش قیمت‌ها بسیار واضح است. می‌توان گفت این روش ساده و آسان است، اما خطرات خاصی هم دارد. هیچ راهی برای 100 درصد درست بودن آن وجود ندارد، بنابراین سرمایه گذاران باید از استاپ لاس استفاده کنند.

1/5 (1 امتیاز)