واکنش مناسب در برابر اتفاقات بازار فارکس

واکنش مناسب در برابر اتفاقات بازار فارکس

آیا تا به حال وارد معامله‌ای شده‌اید که در آن فکر کنید برای هر سناریویی آماده هستید و در نهایت در اثر یک اتفاق یا یک خبر غیرقابل پیش بینی تلاش شما بدون ثمر شود؟ اگر همچنین تجربه‌ای دارید پس بازار فارکس شما را هم غافلگیر کرده است. در ادامه با مطلب واکنش مناسب در برابر اتفاقات بازار فارکس همراه ما باشید.

نگران نباشید، حتی با تجربه ترین تریدرها نیز گاهی در مواجهه با حوادث و اخبار غیر مترقبه دچار اشتباه می‌شوند. حمله غافلگیرانه بازار به تریدرها تقریباً یک اتفاق روزمره است. با این حال، چیزی که برنده را از یک بازنده جدا می‌کند، نحوه واکنش یک تریدر به آن رویدادهای پیش بینی نشده است.

مطالعه عملکرد گذشته قیمت، الگوهای کندل استیک ژاپنی و الگوهای نمودار تنها می‌تواند در آماده سازی شما برای این غافلگیری‌ها کمک کند. اگر فقط به نمودارها نگاه کنید مطمئناً ذهن خود را برای واکنش مناسب به ترس و شوک ناشی از برگشت بازار آموزش نمی‌دهید. برای اینکه به پاسخ مناسب دادن به رویدادهای غیر منتظره عادت کنید، ابتدا باید انتظار آنها را داشته باشید.

اخبار و اتفاقات پیش بینی نشده در معاملات

بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. دانش‌آموزان هنرهای رزمی معمولاً در تمرینات مشت، لگد در کلاس به خوبی عمل می‌کنند. با این حال، در مواجهه با یک حمله واقعی، بسیاری از دانش ‌آموزان یخ می‌زنند و نمی‌توانند بر اساس آن واکنش نشان دهند. در نتیجه، برخی با وجود آگاهی از دفاع شخصی، هنوز آسیب می‌بینند.

در معاملات نیز اتفاقات پیش بینی نشده به همین راحتی رخ می‌دهد. فرض کنید سفارشات خود را دقیقاً قبل از انتشار گزارش اقتصادی وارد کرده‌اید. ناگهان گزارش چند دقیقه زودتر فاش می‌شود و قیمت آنقدر تغییر می‌کند که مستقیما سفارش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این حالت،‌ از آنجایی که شما این سناریو را پیش‌ بینی نکرده بودید و برای آن برنامه ‌ریزی نکرده‌اید، نمی‌دانید چگونه باید نسبت به آن واکنش نشان دهید و نمی‌دانید چگونه معامله خود را مدیریت کنید.

بازار فارکس

یک نکته مشترک در این دو مثال وجود دارد، ترس روند عادی تصمیم گیری فرد را مختل می‌کند. در هر دو مورد، عناصر غافلگیری، سرعت و خشونت حضور داشتند و قضاوت و برنامه ریزی مناسب را از بین بردند.

دکتر برت استینبرگر (Dr. Brett Steenbarger)، روانشناس معاملات، در کتاب خود به نام «افزایش عملکرد تریدر (Enhancing Trader Performance)» اشاره کرد:

آنچه را که تصور نکنیم، نمی‌توانیم برای آن آماده شویم.

اگر هنگام آموزش یا برنامه ‌ریزی برای یک معامله، احتمال غافلگیر شدن توسط بازار را در نظر نگیرید، ممکن است در نهایت با یک سد ذهنی مواجه شوید و زمانی که یک معامله انجام می‌شود نمی‌توانید عملکرد خوبی ارائه دهید.

جمع بندی

در نهایت، همه چیز به کنترل آسیب‌های احتمالی مرتبط است. مطمئناً، بازار چیزی را ارائه کرد که به طور بالقوه می‌تواند تاثیر بدی بر معاملات شما داشته باشد؛ اما همیشه به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ریسک خود را مدیریت کنید. البته، نمی‌توان تمامی سناریوهای موجود را پیش بینی و به نسبت آنها واکنش لازم را برنامه ریزی کرد؛ اما ضرری ندارد که تمام تلاش خود را برای این کار انجام دهید و سناریوهای محتمل را بررسی کنید. اگر نمی‌توانید مشخص کنید که چه چیزی در حال حاضر بر بازار فارکس تاثیر خواهد گذاشت، فقط سعی کنید ضررهای خود را کاهش دهید یا استاپ لاس قرار دهید و در موقعیتی مناسب از بازار خارج شوید.

برای این که بتوانید پاسخ مناسبی به رویدادها داشته باشید، باید برنامه ریزی دقیق و تحلیل های تخصصی انجام دهید تا بتوانید معاملات را مدیریت کنید و سود خوبی به دست آورید. توجه داشته باشید که ضرر در بازارهای مالی اجتناب ناپذیر است ولی نباید از آن بترسید. شما با بالا بردن دانش و اطلاعات خود، به کارگیری استراتژی‌های جدید به شما کمک می کند تا همیشه آماددگی لازم را داشته باشید و زود با شرایط جدید سازگار شوید.

امتیاز دهید