افزایش قیمت طلا به دلیل بحران‌های بانکی

تغییرات قیمت طلا

قیمت طلا در روز پنجشنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اما قیمت‌ها کمتر از اوج 6 هفته گذشته است زیرا پس از این که Credit Suisse، وجوه را تضمین کرد، احساسات ریسک بهبود یافت. هر اونس طلا پس از جهش به بالاترین قیمت از اوایل فوریه به 1937.28 دلار در روز چهارشنبه با 0.1 درصد افزایش به 1920.75 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.5 درصد کاهش به 1922.30 دلار رسید.

|at_cta_form|

Credit Suisse  که به دلیل ترس از سقوط خود جرقه‌ای را در سهام بانکداری اروپا ایجاد کرد، پس از اعلام این که تا سقف 54 میلیارد دلار از بانک مرکزی سوئیس برای تقویت نقدینگی و اعتماد سرمایه گذاران وام خواهد گرفت، 28 درصد بهبود یافت. راس نورمن می‌گوید در حالی که این اخبار کمی جلوی رشد طلا را گرفته است، به نظر می رسد شمش در سطح معقولی ثابت مانده است. شاخص دلار 0.2 درصد پایین‌تر بود و شمش را برای خریداران خارجی ارزان تر کرد. نورمن اضافه کرد که فلز زرد از یک “رالی تند ” لذت می برد، با پوشش کوتاه به طور بالقوه بخش بزرگی از سود را تشکیل می داد، با این حال احساسات به طور کلی نسبت به طلا مطلوب بود.

نشست بانک مرکزی اروپا بعد از ظهر امروز به عنوان اولین اعلام سیاست برنامه ریزی شده از زمان سقوط بانک سیلیکون ولی مستقر در ایالات متحده در هفته گذشته، عمدتاً به دلیل افزایش نرخ بهره، ترس از بحران بانکی را برانگیخت. معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد دیگر افزایش دهد. در آن سوی اقیانوس اطلس، معامله گران تا حد زیادی انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست سیاست خود در هفته آینده، نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد. شمش به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می شود، اگرچه نرخ های بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می دهد. هر اونس نقره با 0.5 درصد افزایش به 21.89 دلار رسید، پلاتین 0.6 درصد افزایش یافت و به 967.97 دلار رسید، در حالی که پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 1451.39 دلار رسید.

منبع: www.cnbc.com

5/5 (1 امتیاز)