تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟

تحلیل فاندامنتال بازار نفت

علی رغم کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته، قیمت این کالا همچنان در سطح قیمتی بالایی معامله می‌شود. این شرایط حاکی از آسیب‌پذیری بازار نسبت به شرایط پیش‌بینی نشده یا متغیر است که برای تشکیل یک استراتژی می‌تواند توسط معامله‌گران نادیده گرفته شود. در مطلب ” تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟”، به بررسی خلاصه‌ای از مهم‌ترین موارد فاندامنتال بازار نفت خام از دیدگاه‌های متفاوت می‌پردازیم.

|at_cta_form|

مجوز بروکر را چطور بررسی کنیم؟

داده‌های هفتگی بازار نفت تقریبا همیشه مورد توجه معامله‌گران قرار دارد، زیرا این موضوع بررسی اطلاعاتی را درباره جدیدترین تغییرات در فضا و عرضه کالا ارائه می‌دهد. ماه گذشته، ذخایر نفت خام اداره اطلاعات انرژی (EIA) مقدار قابل توجه 4.3 میلیون بشکه را نشان می‌داد. پس از انتشار این رقم، قیمت نفت خام (WTI) کاهش یافت که نشان می‌دهد مازاد نفت ممکن است بر معامله‌گران به ویژه آنهایی که دیدگاه نزولی دارند تاثیر گذاشته باشد.

5 نکته که به سود مداوم از معاملات در فارکس کمک می‎‌کند

سناریوی مشابهی در 26 اکتبر (4 آبان) با موجودی هفتگی موسسه نفت آمریکا اتفاق افتاد که نشان داد مازاد 2.3 میلیون بشکه نفت بوده است. این مازاد مجددا منجر به حرکت نزولی نفت خام (WTI) شد. علاوه ‌بر این، در جمعه ماه گذشته، تعداد سکوهای نفتی هفتگی بیکر هیوز (Baker Hughes) به 443 سکوی نفتی فعال رسید که از رقم قبلی کمتر بود. کاهش در سکوهای نفتی از اوایل سپتامبر مشاهده نشده بود، اما این موضوع می‌تواند به صورت موقت رخ دهد.

تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟ - امیر تریدر
تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟ - امیر تریدر

آموزش فارکس

وضعیت در جبهه اوپک بدون تغییر باقی مانده زیرا این گروه درخواست‌ برای افزایش عرضه قابل‌توجه را رد کرده و همین موضوع قیمت نفت را بسیار بالا نگه داشته است. مقامات ایرانی در ماه گذشته اعلام کردند که ممکن است مذاکرات تا پایان نوامبر (9 آذر) آغاز شود.

این خبر برای بازار نفت مثبت است، زیرا برنامه هسته‌ای تهران می‌تواند به ایران اجازه دهد تا فروش نفت خود را به بازارها از سر بگیرد. این سناریو عرضه جهانی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در نتیجه قیمت کاهش پیدا می‌کند زیرا بازار متعادل تر می‌شود. این خبر می‌تواند از حرکت نزولی قیمت نفت حمایت کند. تحولات می‌توانند معامله‌گران را در وضعیت فعال نگه ‌دارند که احتمالا باعث کاهش قیمت نفت شود. به صورت جهانی نیز نتیجه مثبت به همراه دارد زیرا توازن در بازار نفت تغییر می‌کند.

برای شروع فارکس باید چکار کرد؟

با نزدیک‌تر شدن به فصل زمستان می‌توان انتظار داشت که تقاضا برای نفت در جهان بیشتر شود. تقاضا برای نفت ممکن است تحت سناریوهای مختلف متفاوت باشد، اما به نظر می‌رسد استراتژیست‌های انرژی به زمان بیشتری برای بررسی شرایط واقعی و بیان نظر قاطع‌تر نیاز دارند.

آموزش پیدا کردن نقطه ورود در معاملات فارکس

اگر بشکه‌های نفت خیلی گران شوند، تقاضا نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد زیرا ممکن است مصرف‌کنندگان نتوانند به قیمت بالاتر خرید کنند. در این صورت، قیمت نفت، بر اساس چشم‌انداز منطقی کاهش تقاضا، می‌تواند اصلاح داشته و در نهایت کاهش قیمت داشته باشد. در آخر به نظر می‌رسد عوامل فاندامنتال بازار نفت نشان از قیمت‌های بالاتری برای این دارایی داشته باشد.

امتیاز دهید