چطور تریدر تمام وقت باشیم؟ رها کردن شغل و ترید کردن

رها کردن شغل و تریدر شدن، آیا برای ترید تمام وقت آماده‌اید؟

رها کردن شغل و تریدر تمام وقت شدن، تصمیم بزرگی است. احتمالا شما هم تحت تاثیر مباحث داغ پیرامون بازارهای جهانی و سودهای نجومی که نقل محافل است به این فکر افتاده‌اید که از کار خود استعفا دهید و یک معامله گر تمام وقت شوید. شاید هم چون مدتی توانسته‌اید سود خوبی از بازار کسب کنید فکر می‌کنید دیگر تمام است و شما می‌توانید ادامه عمرتان را بدون کار کردن سپری کنید. در این مطلب از امیر تریدر قصد داریم همه جوانب را مورد بررسی قرار دهیم زیرا این کار فقط درآمدتان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه به طور کلی سبک زندگی شما را دست‌خوش تغییر خواهد کرد.

آیا برای تریدر تمام وقت شدن آماده اید؟

 موضوع پراهمیتی که وجود دارد این است که آیا خودتان را دقیقا ارزیابی کرده‌اید و می دانید کجا قرار دارید؟ سوالات زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع به آن‌ها پاسخ دهید.

از کجا می دانید که برای این شغل آماده‌اید؟

آیا عملکرد شما در بازار به اندازه کافی خوب است؟

سرمایه‌تان برای حضور در بازار کافیست؟

آیا بیشتر از حقوق خود درآمد دارید؟

اگر مدت کمی است که در بازار حضور دارید و سود زیادی به دست آوردید باید بدانید که این بازار همیشه به این صورت نخواهد بود. بهتر است ابتدا برای شروع این کار و تجربه اندوزی آن را به صورت پاره وقت انجام دهید. علاوه بر این می‌فهمید که چگونه در موقعیت‌های مختلف بازار رفتار کنید زیرا شرایط مختلف مستلزم استراتژی‌های متفاوت است. مارکت همیشه صعودی یا نزولی نیست بلکه گاهی به صورت رنج است و حرکت کندی دارد. بنابراین باید برای مقابله با هر دو محیط مجهز باشید. آیا می‌توانید در طی معاملات پاره‌وقت پول کافی به دست بیاورید؟ برای این که متوجه شوید آمادگی کامل برای یک تریدر تمام وقت شدن دارید 6 الی 12 ماه زمان احتیاج است پس با خودتان صادق باشید و بی‌گدار به آب نزنید.

داشتن حساب دمو سودآور کافی نیست!!  

اگر قصد دارید یک حساب آزمایشی باز کنید سپس کار خود را رها کنید و یک تریدر تمام وقت شوید بهتر است همین جا متوقف شوید. محیط‌های معاملاتی واقعی تفاوت بسیاری با یک اکانت دمو دارند. هم از نظر اجرای معاملات و هم از نظر وجوهی که در اختیار دارید. بنابراین خواهشا در یک بروکر معتبر افتتاح حساب واقعی انجام دهید و تریدینگ را شروع کنید.

پس از این کار شما نیاز به یک مکان برای آغاز فعالیت‌تان دارید. که بهتر است این فضا اتاق خواب، آشپزخانه و … نباشد زیرا این محیط‌ها باید جایی باشند که در آن به تجارت فکر نکنید و به طور کامل در آن به تریدینگ بپردازید. انجام معاملات در یک فضای مشخص به شما کمک می‌کند تا متمرکزتر کار کنید. پس از پایان روز سیستم خود را خاموش کنید و از آن مکان خارج شوید زیرا خرید و فروش زیاد شما را از نظر ذهنی فرسوده می‌کند.

 تعیین روتین مشخص

 یک روتین مشخص به عنوان یک تریدر تمام وقت برای خود تعیین کنید. ممکن است این قضیه برای شما وسوسه‌انگیز باشد که به عنوان کسی که رئیس خودش است هر زمان که دل‌تان خواست وارد معامله شوید. ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتی روسا هم یک روال مشخص برای کار خود دارند. بدون داشتن یک روند ثابت در نهایت تنبل می‌شوید و وقتی نتیجه دلخواه‌تان را نبینید به طور کامل امیدتان را از دست می‌دهید.

سعی کنید زمانی را برای این کار اختصاص ‌دهید که حرکات بازار در آن ساعات زیاد است. معمولا پر نوسان‌ترین ساعات در زمان هم پوشانی بازارها رخ می‌دهد که این حالت معمولا صبح‌ها در بازار لندن/ توکیو و در اواخر روز زمان بازگشایی سشن لندن/ نیویورک است. بسته به مکانی که آن زندگی می‌کنید ممکن است برای انجام معاملات لازم باشد تا پاسی از شب بیدار بمانید یا این که قبل از سحر بیدار شوید.

با سازماندهی می‌توانید معاملات بهتری انجام دهید و هدف‌تان را ثابت نگه دارید این مهم‌ترین چیزی است که به عنوان یک معامله گر باید به آن دست یابید.

اهداف قابل دستیابی تعیین کنید

اگر قصد دارید حدود 10 درصد در هر هفته به سرمایه اولیه‌تان اضافه کنید احتمالا دیوانه خواهید شد!! این کار به این سادگی که فکر می‌کنید نیست. کار عاقلانه‌تر این است که مثلا این هدف را برای کل سال در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود استرس کمتری را تجربه کنید. اگر قصد تعیین اهداف به صورت هفتگی را دارید سعی کنید بازار را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید تا چه میزان از سود منطقی است.

هزینه‌های خود را مدیریت کنید

پس از رها کردن شغل دیگر حقوق ثابت ندارید. تا زمانی که به عنوان یک تریدر تمام وقت سود آور نشدید سعی کنید هزینه‌های غیر ضروری خود را کاهش دهید. آیا اشتراک یا خدماتی دارید که واقعا به آن نیاز ندارید؟ اکنون زمان قطع آن‌ها است. این اقدام در شروع سخت‌ترین کار است زیرا هنوز با این که چگونه امور مالی خود را مدیریت کنید سازگار نشده‌اید. زمانی که خواستید شغل ثابت خود را ترک کنید تمامی هزینه‌های خود را یادداشت کنید. این کار دید خوبی از میزان نیاز و پرداختی‌های غیرضروری به شما می‌دهد. اگر مخارج‌تان در حال نوسان بود سعی کنید آن را استیبل کنید.

بسیاری از تریدرهای موفق می‌گویند سعی کنید به اندازه 6 ماه آینده خود پس‌انداز کنید. این مبلغ برای تهیه پیش نیازهای زندگیتان است نه تجارت. هزینه‌های زندگی خود را از معاملات خود جدا کنید مثلا هدفتان می‌تواند این باشد که هر 6 ماه یک بار از حساب خود برداشت کنید و این برداشت به اندازه ضرورت باشد و بقیه را مجددا برای تجارت به کار ببرید. سعی کنید در معاملاتی که انجام می‌دهید ریسک به ریوارد مناسبی انتخاب کنید. با این کار می‌توانید حتی اگر در هر 5 معامله 4 بار هم ضرر کردید باز هم همچنان در سود باشید.

سبک معاملاتی خود را تعیین کنید

بهتر است در همین ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید یک اسکلپر، دی تریدر یا سوئینگ تریدر باشید. انتخاب هر یک از این سبک‌ها استراتژی شما را تغییر می‌‍دهد و باید هنگام معامله به گونه‌ای متفاوت رفتار کنید.

معاملات روزانه مستلزم این است که زمان زیادی را پشت مانیتور بگذرانید و با از دست دادن یک ثانیه ممکن است کلا یک معامله را از دست بدهید. تبدیل شدن به یک دی ترید سخت‌تر است و به زمان بیشتری نسبت به سوئینگ احتیاج دارد. دقت داشته باشید که نمی‌توانید از تحلیل‌ها و روش‌هایی که در Swing  به کار می‌بردید در Day trading هم استفاده نمایید. اگر هنوز مطمئن نیستید که استراتژی و سبکی که استفاده می‌کنید چیست بهتر است از رها کردن شغل و تریدر شدن اجتناب کنید.

بخاطر تریدر تمام وقت بودن از اورتریدینگ خودداری کنید!!

چون حالا دیگر شغلی ندارید و فقط تریدر هستید باید یک سری نکات را راجع به احساسات‌تان رعایت کنید. نباید در ابتدا سعی کنید همان مبلغی که از شغل تمام‌وقت خود دریافت می‌کردید را با انجام معاملات زیاد به دست آورید. این کار خطرناک است و شما هنوز در حال آموزش هستید. یک معامله گر حرفه‌ای از ابتدا این‌گونه نبوده است. پولی که شما برای معامله در نظر گرفتید برای یادگیری است نه به دست آوردن هزینه‌های زندگی. برای به دست آوردن اطلاعات پیرامون این موضوع به مطلب  اورتریدینگ چیست؟ راهکاری برای جلوگیری از Overtrading مراجعه نمایید.

سخن پایانی

صرف این که بقیه توانسته‌اند در بازارهای مالی به سودهای نجومی دست پیدا کنند یا موفق شدن در معملات دمو نمی‌تواند تضمینی برای رها کردن شغل و تریدر شدن باشد. در این مسیر بالا و پایین زیادی وجود دارد و شما باید مدتی را به طور پاره وقت و با در نظر گرفتن تمامی جوانبی که آن‎‌ها را به طور کامل در متن مورد بررسی قرار دادیم، به این کار بپردازید. پس در گام اول یک حساب معاملاتی در بروکرهای معتبر مانند افتتاح حساب واقعی در آلپاری، آمارکتس، لایت فارکس و … باز کنید.

اگر این کار را از طریق سایت امیرتریدر انجام دهید می‌توانید به طور رایگان در کانال VIP فارکس ما عضو شوید و علیرغم استفاده از سیگنال‌های معتبر فارکس که در کانال قرار می‌گیرد از پشتیبانی 24 ساعته هم برخوردار شوید. فرصت را از دست ندهید و همین الان شروع کنید. اگر پیرامون این مطلب تجربه ای دارید یا نکته‌ای به ذهن‌تان می‌رسد از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید