بازار فارکس چه تفاوتی با بازار سهام دارد؟ | تفاوت های فارکس و بازار سهام

تقریباً بیش از 2800 سهام در بورس نیویورک فهرست شده است. علاوه بر آن، بیش از 3300 سهام در نزدک (NASDAQ) فهرست شده‌ است. کدامیک را برای معاملات خود انتخاب خواهید کرد؟ در بازار فارکس، ده‌ها ارز معامله می‌شوند؛ اما اکثر بازیگران بازار با استفاده از هفت جفت اصلی معامله می‌کنند. حال به نظر شما استفاده از هفت جفت ارز اصلی، آسان‌ تر از هزاران سهم نیست؟ این تنها یکی از مزایای متعدد بازار فارکس نسبت به بازارهای سهام است.

 بازار 24 ساعته

بازار سهام محدود به ساعات کاری بورس است. برای مثال بازار سهام در ایران از 9 صبح باز می‌شود و تا 12:30 ادامه دارد. یا در ایالات متحده، اکثر بورس‌ها در ساعت 9:30 صبح به وقت شرقی باز می‌شوند و در ساعت 4:00 بعد از ظهر به وقت شرقی تعطیل می‌شوند.

بازار فارکس، یک بازار 24 ساعته است. اکثر بروکرها از بامداد دوشنبه تا جمعه باز هستند و خدمات مشتریان معمولاً به صورت 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته در دسترس است.

با قابلیت معامله در ساعات بازار ایالات متحده، آسیا و اروپا، می‌توانید معاملات خود را تنظیم کنید.

کمیسیون حداقل یا بدون کمیسیون

بسیاری از کارگزاری‌های سهام آنلاین حق کمیسیون صفر به کاربران ارائه می‌دهند. اکثر بروکر های فارکس، برای معامله ارز آنلاین یا تلفنی هیچ حق کمیسیون یا کارمزد تراکنش اضافی دریافت نمی‌کنند. بیشتر بروکرها در ازای خدمات خود اسپرد خرید / فروش دریافت می‌کنند.

حجم معاملات و نقدینگی بالاتر

بازار فارکس به طور متوسط روزانه ۶.۶ تریلیون دلار گردش مالی دارد. بازار سهام تنها کسری از این عدد را مشاهده می‌کند.

بازار فارکس چه تفاوتی با بازار سهام دارد؟

فروش کوتاه بدون آپتیک

برخلاف بازار سهام، محدودیتی برای فروش کوتاه مدت در بازار ارز وجود ندارد. صرف نظر از اینکه تریدر لانگ است یا شورت یا اینکه بازار به چه سمتی حرکت می‌کند، فرصت‌های معاملاتی در بازار ارز وجود دارد.

از آنجایی که معاملات ارزی همیشه شامل خرید یک ارز و فروش ارز دیگر می‌شود، هیچ جهت‌ گیری در بازار وجود ندارد. بنابراین شما همیشه دسترسی برابر به معامله در بازارهای رو به رشد یا نزولی دارید.

هزینه ورود به بازار

یکی از مهم ترین تفاوت های بازار بورس و فارکس هزینه ورود به بازار است. اصولا معاملات سهام به سرمایه بیشتر از سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار فارکس احتیاج دارد؛ بنابراین برای اکثر سرمایه گذاران یا سفته بازان معمولی، فارکس راه آسان‌تری برای ورود به بازارهای مالی است.

دستکاری حداقلی بازار

آیا برای شما پیش آمده است که شنیده باشید «صندوق الف»، «X» را می‌فروخت یا «Z» را می‌خرید؟

در معامله ارز خارجی یا فارکس، اندازه عظیم بازار فارکس احتمال کنترل هر صندوق یا بانکی بر یک ارز خاص را بسیار کم می‌کند. نقدینگی بازار فارکس به اندازه‌ای زیاد است، که دستکاری قابل توجهی توسط هر واحد در طول ساعات معاملات فعال برای ارزهای اصلی غیرممکن است.

بانک‌ها، صندوق‌های تامینی، دولت‌ها، خانه‌های تبدیل ارز خرده‌ فروشی، و افراد دارای ارزش خالص بزرگ تنها برخی از شرکت ‌کنندگان بازارهای ارزی هستند که نقدینگی در آن بی‌سابقه است.

تریدر ها و شرکت‌ های کارگزاری کمتر بر بازار تأثیر می‌گذارند

اگر اخبار را دنبال کرده باشید امثال این مورد برای شما آشنا خواهد بود. برای مثال، اخیرا یک سهام اینترنتی خاص و یک تریدر یک شرکت کارگزاری معتبر، زمانی که سهام به سرعت در حال کاهش بود، متهم به حفظ توصیه‌های خود مانند «خرید» شدند. این ماهیت این روابط است. مهم نیست که دولت چه کاری انجام می‌دهد تا از این نوع فعالیت‌ها جلوگیری کند، این مسائل همیشه وجود دارد.

عرضه‌های اولیه سهام (IPO) تجارت بزرگی هم برای شرکت‌های سهامی عام و هم برای بروکر هاست. روابط دوجانبه سودمند هستند و تریدرها برای بروکرهایی کار می‌کنند که به شرکت‌ها به عنوان مشتری نیاز دارند.

ارز به عنوان بازار اصلی، میلیاردها دلار درآمد برای بانک‌های دنیا ایجاد می‌کند و از ضروریات بازارهای جهانی است. تحلیلگران ارز تاثیر بسیار کمی بر نرخ ارز دارند؛ آنها تنها بازار فارکس را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

امتیاز دهید