بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس (بخش اول)

بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس (بخش اول)

موانع کم برای شروع معاملات، بازار ارز خارجی (فارکس) را به یکی از در دسترس ترین بازارهای معاملاتی دنیا تبدیل کرده است. تنها با داشتن یک رایانه، اتصال اینترنت و چند دلار می‌توانید معامله روزانه را در این بازار شروع کنید. با این حال، این واقعیت که ورود به بازار فارکس ساده است، وعده سود آسان را نمی‌دهد. قبل از شروع معامله، این 10 اشتباه رایج که باید از آنها اجتناب کنید را در نظر بگیرید، زیرا آنها دلایل اصلی عدم موفقیت تریدرهای تازه کار در فارکس هستند.

|at_cta_form|

راهنمای ورود به آلپاری

اگر مدام ضرر می‌کنید، به معامله ادامه ندهید

دو آمار معاملاتی وجود دارد که باید به دقت مراقب آنها باشید:

نرخ برد یا win rate در واقع تعداد معاملاتی است که در آنها موفق عمل کرده‌اید، که به صورت درصد بیان می‌شود. به عنوان مثال، اگر در 60 معامله از 100 معامله عملکرد خوبی داشته باشید، نرخ برد شما 60 درصد خواهد بود. یک تریدر موفق باید تلاش کند تا نرخ برد خود را بالای 50 درصد حفظ کند.

نسبت ریسک به ریوارد یا reward-risk ratio نیز میزان سود شما نسبت به میزان ضرری است که در یک معامله متوسط کسب کرده‌اید. اگر میانگین معاملات بازنده شما 50 دلار و معاملات برنده شما 75 دلار باشد، نسبت پاداش به ریسک شما به صورت زیر محاسبه می‌‌شود:

75 دلار / 50 دلار = 1.5 دلار

تریدرهای روزانه باید نسبت ریسک به ریوارد و وین ریت خود را در حالت ایده‌آل نگه دارند. توجه داشته باشید که اگر نرخ برد شما کمی پایین‌تر بوده و نسبت ریسک به ریوارد شما کمی بیشتر باشد یا برعکس، معاملات شما همچنان سودآور است. سعی کنید استراتژی‌هایی را توسعه دهید که بیش از 50 درصد مواقع با موفقیت همراه بوده و نسبت ریسک به ریواردی بیشتر از 1.25 را ارائه دهند.

بهترین راه برای یادگیری معامله در بازار فارکس

معامله با استفاده از استاپ لاس

به ازای هر معامله روزانه در بازار فارکس، باید یک سفارش اسپات لاس داشته باشید. حد ضرر یا استاپ لاس (stop loss) یک دستور جبرانی است که اگر قیمت، با مقداری که شما مشخص کرده‌اید، بر خلاف خواسته شما حرکت کند، می‌تواند معامله شما را ببندد.

هنگامی که یک دستور استاپ لاس در معامله خود قرار می‌دهید، بخش بزرگی از ریسک را از آن سرمایه گذاری خارج کرده‌اید. اگر در یک معامله ضرر کنید، استاپ لاس مانع ضرر بیشتر شما شده و شما را از معامله خارج می‌کند.

اضافه کردن به یک معامله روزانه بازنده

میانگین کم کردن به معنای اضافه کردن پوزیشن معاملاتی شما در شرایطی است که قیمت برخلاف خواسته شما حرکت می‌کند و معمولا با این باور انجام می‌شود که روند معکوس خواهد شد. توجه کنید که اضافه کردن یک معامله بازنده عمل خطرناکی است. قیمت ممکن است برای مدت طولانی‌تری نسبت به آنچه که انتظار دارید بر علیه شما حرکت کند؛ زیرا ضرر شما به طور تصاعدی بزرگتر می‌شود.

در عوض، یک معامله با اندازه موقعیت مناسب انجام دهید و یک حد ضرر در معامله تعیین کنید. اگر قیمت به حد ضرر برسد، معامله با ضرر کمتری بسته می‌شود. هیچ دلیلی برای ریسک بیشتر وجود ندارد.

انتخاب بروکر اشتباه

واریز پول به یک بروکر فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بروکر شما مدیریت ضعیفی داشته باشد، در مشکلات مالی یا کلاهبرداری معاملاتی ممکن است تمام پول خود را از دست بدهید.

قبل از انتخاب بروکر تحقیقات لازم را انجام دهید. یک سری موارد وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب بروکر به آن توجه کنید. شما باید آنچه را که یک بروکر ارائه می‌دهد، و انتظارت خود از یک بروکر را در نظر بگیرید و از منابع معتبر برای ارجاع بروکر استفاده کنید. سپس، در وهله اول بروکر را با استفاده از معاملات کوچک تست کنید و پیشنهادات بونوس آنها را در هر صورتی نپذیرید.

کانال VIP فارکس

امتیاز دهید