معرفی بهترین کتاب آموزش فارکس؛ 11 کتاب برتر فارکس که هر معامله گری باید بخواند!

بهترین کتاب های فارکس

دنیای بازارهای مالی حتی برای تریدرهای با تجربه هم می‌تواند دلهره آور باشد. با این حال کتاب‌های زیادی در مورد این معاملات وجود دارد که به کمک آن‌ها از مقدمات اولیه بازار تا استراتژی های پیشرفته مبتنی بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را می‌توان آموزش دید. در این قسمت از امیرتریدر به معرفی بهترین کتاب های فارکس می‌پردازیم که مطالعه آن‌‌ها دیدگاه بهتری نسبت به بازار و فضای معامله گری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. دوره‌های نصف و نیمه زیادی در مورد آموزش فارکس وجود دارد اکثرا بر گرفته از این کتاب‌ها هستند. پس اگر وقت و سرمایه‌تان برایتان اهمیت دارد از همین ابتدا با مطالعه کتاب شروع کنید.

|at_cta_form|

درس گرفتن از اشتباهات و نقاط مثبت سایر معامله گران یک روش عالی برای حرفه‌ای شدن در ترید است. اکثر تریدرهای موفق تجارب خود را در قالب کتاب در اختیار سایرین قرار داده اند. به همین علت در این مطلب قصد داریم 11 کتاب برتر فارکس در حوزه‌های تکنیکال، فاندامنتال و روانشناسی بازار را معرفی کنیم که به راحتی تمامی نیازهای شما را در بازارهای مالی پوشش می‌دهند. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین کتاب آموزش فارکس در حوزه تحلیل تکنیکال

روند، سطوح حمایت و مقاومت، پرایس اکشن، الیوت، اندیکاتور و … اصطلاحاتی هستند که احتمالا با حضور در بازارهای مالی به وفور به گوش‌تان خورده است. این عبارات در حوزه تحلیل تکنیکال قرار دارند. تحلیل تکنیکال مجموعه‌ای از تکنیک هاست که به پیشبینی حرکات آینده قیمت بر اساس الگوها و حرکات تاریخی بازار می‌پردازد. اساس این روش متداول، بررسی داده‌ها و نمودارهای بازار به کمک ابزارها و اندیکاتورهای موجود است. در این بخش به معرفی بهترین کتاب های فارکس در حوزه تکنیکال می‌پردازیم.

1. تحلیل تکنیکال بازار سرمایه از جان مورفی

جان مورفی به عنوان کسی که بالای 40 سال در بازار حضور داشته است می‌تواند مربی خوبی برای آموزش فارکس باشد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب های مالی است که مورد تائید برترین اساتید دنیا قرار گرفته است. فلسفه تحلیل تکنیکال، ساختار نمودارها، روندها، اسیلاتورها، چرخه‌های زمانی، شکاف‌های قیمتی، انواع الگوها و … از مواردی است که در این کتاب به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرد. همین هم باعث شده یکی از بهترین کتاب های فارکس باشد.

2. کتاب سیاه معامله گری فارکس

فرقی نمی‌کند که در فارکس تازه کار هستید یا این که نتوانسته‌اید نتایج دلخواهتان را در این بازار به دست بیاورید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این مارکت به سود برسید. پاول لنگر نتایج سال‌ها شکست، آزمایش، امتحان و تجارب ناشی از هزاران دلار سرمایه‌ای که صرف سیستم‌ها و دوره‌های آموزشی کرده است را در این کتاب فارکس با شما به اشتراک گذاشته است.

3. آموزش فارکس از مقدماتی تا پیشرفته

این کتاب از صفر تا صد فارکس را به طور کامل آموزش می‌دهد. آشنایی با بازار فارکس، نحوه معاملات، انواع ریسک‌های موجود، انتخاب بروکر مناسب، کلاهبردان بازار فارکس، طراحی استراتژی و پلن معاملاتی و … از مواردی است که در این کتاب فارکس کاملا بررسی شده است.

4. استراتژی های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت

اگر به دنبال یک برنامه معاملاتی هستید که از نقطه ورود تا خروج از پوزیشن را در بگیرد مطالعه این کتاب به شدت توصیه می‌شود. نویسنده این کتاب رابرت ماینر تجربه 20 سال و اندی حضور در مارکت را تشریح کرده است و به طرز ماهرانه‌ای تمام ‌جنبه‌های یک برنامه معاملاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نتیجه خواندن این کتاب یک رویکرد کامل برای معامله است که به شما امکان می‌دهد تا با اطمینان کامل وارد موقعیت خرید یا فروش شوید.

5. کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

یکی از مراجع معتبر و کامل در زمینه کندل‌ها این کتاب است. آشنایی با این کندل‌ و نمودارها پایه و اساس بازارها است و تریدرها باید با آن آشنایی کافی را داشته باشند. اگر از کندل استیک استفاده می‌کنید این از بهترین کتاب های فارکس برای شما است.

6. پرایس اکشن روندها

البروکس با داشتن تجربه 30 ساله در بازار یکی از بهترین مربیان برای سرمایه گذاران است. پرایس اکشن به سبک Al Brooks از معروف‌ترین متدها در میان تحلیل گران سر تا سر دنیا است. سیستم معاملاتی البروکس عبارت است از ترید برنامه‌ای، عادت‌های شخصیتی تریدرهای موفق و آشنایی با کندل‌ها.

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی فارکس

محیط معامله‌گری با محیطی که در آن بزرگ شده‌اید متفاوت است بنابراین تلاش شما در ابتدا باید این باشد که خودتان را با ویژگی‌های روانی که یک تریدر باید داشته باشد وفق دهید. کتاب هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم جز بهترین کتاب های فارکس در زمینه روانشناسی بازار است که به شما کمک می‌کند تا خصوصیات روحی و ویژگی‌های شخصیتی که یک تریدر برای موفق شدن نیاز دارید بیاموزید.

1. معامه گر منظم

بهترین کتاب فارکس در حوزه روانشناسی بازار و همچنین فارکس است که مطالعه آن به شدت توصیه می‌شود. مارک داگلاس 80 درصد از موفقیت در بازار را ناشی از مسائل روانی می‌داند. به نظر مارک مسائلی که از ذهن نشأت می‌گیرد علت اصلی حرکات در بازار است و در این راستا به بررسی زوایای پنهان یک معامله و عوامل موثر بر آن می‌پردازد. با مطالعه این کتاب شما می‌آموزید که چگونه اعتماد به نفس‌تان را در مارکت بالا ببرید، دقت و نظم داشته باشید و محیط‌های خارجی و داخلی ذهنی‌تان را مورد استفاده قرار دهید. نظم، تسلط بر خویشتن و مهارت کنترل عواطف و احساسات است که باعث موفقیت می‌شود اما این عوامل مسائلی نیستند که شما در ابتدا آن‌ها را بدانید و برای مسلط شدن به آن نیاز دارید ابتدا آن‌ها را بشناسید و سپس به طور مستمر آن‌ها را تمرین کنید.

2. هفت گناه کشنده در معامله گری

ترس، طمع، بی احتیاطی، غلبه بر گناه بی‌نقصی‌، غرور، خشم و غضب، ناشکیبایی و بی صبری مواردی است که در فصل‌های ابتدایی این کتاب فارکس بررسی می‌شود و در فصل های پایانی به شما کمک می‌کند تا اشتباهاتی را که انجام می‌دهید، طبق لیستی که برای‌تان آماده کرده تشخیص دهید و سپس این مشکلات را رفع کنید.

3. معامله گری با ذهن آگاهانه

این کتاب با به کارگیری تکنیک‌ها و روش‌های علمی به تریدرها کمک می‌کند تا با ارتقا ذهنیت خود با تمرکز بهتر و اعتماد به نفس بالاتر در بازار پیش بروند و به سود برسند. مورد دیگری که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود، ذهن آگاهی (تکنیک مایندفولنس) و توجه به زمان حال است. این کار باعث کاهش اضطراب و احساسات در تریدر می‌شود و دید او نسبت به مسائل را بازتر می‌کند.

4. جادوگران بازار نوین

جک دی شواگر در این کتاب فارکس با افراد برتر در حوزه معامله گری مصاحبه می‌گند. بررسی استراتژی های تریدرهای موفق اساس این کتاب فارکس است. این کتاب به خوبی بیان‌کننده این است که موفقیت در بازار منوط به مهارت و انضباط است و نمی‌توان در آن به طور شانسی به موفقیت رسید. این کتاب دو دسته از افراد را مخاطب قرار می‌دهد: 1. افراد حرفه‌ای که مشاغل مرتبط با سرمایه گذاری و فعالیت در بازارهای مالی را دارند و 2. افراد آماتور یا دانشجویانی که قصد فعالیت در مارکت را دارند و تمایل دارند در مورد کسانی که قبلا این مسیر را طی کرده‌اند اطلاع کسب کنند.

معرفی بهترین کتاب های فارکس  در حوزه فاندامنتال

شما باید در هنگام بازکردن معاملات بدانید چه اتفاقاتی در شرف وقوع است و چه تاثیری روی بازار دارد. زیرا مسائل کلان و خبرهای اقتصادی به شدت در روند بازار تاثیر گذار هستند.

1. تحلیل بنیادی در بازار جهانی ارز

دکتر ژند در این کتاب فارکس به بررسی رویداهای فاندامنتال (بنیادی) می‌پردازد. ایده تحلیل بنیادی در فارکس این است که اگر تصویر اقتصادی آینده یک کشور مستحکم باشد باعث می‌شود ارز آن کشور نیز تقویت شود. این اتفاق به این علت رخ می‌دهد که در مارکت ها همیشه عرضه و تقاضا است که حرف اول را در تعیین قیمت می‌زند. کشوری که اقتصاد رو به رشدی دارد، تقاضای بالاتری برای ارز خود دارد و باعث رشد قیمت آن خواهد شد. تحلیل فاندامتال مربوط به اخبار، رویداهای سیاسی تاثیرگذار بر اقتصاد، سیاست های فدرال رزرو و … است. در فصل‌های اولیه این کتاب به نهادهای تاثیرگذار در بازار ارز پرداخته شده است و سپس عوامل و رویدادهایی که باعث نوسان در بازار می‌شود به همراه مثال بررسی می‌شود.

سخن پایانی در باره کتاب آموزش فارکس

خواندن این کتاب‌ها فقط شروع کار است. شاید این اصطلاح معروف را بارها و بارها شنیده باشید که با مشاهده صدها ساعت فیلم مرتبط با شنا، نمی‌توان شناگر شد!! در بازارهای مالی نیز این قضیه صادق است حتی با دیدن بهترین فیلم‌ها و کتاب های آموزش فارکس شما فقط دانش لازم را به دست می‌آورید. تمرین، تکرار و ممارست در این مسیر است که می‌تواند شما را به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل کند. اگر در ابتدای مسیر معامله گری هستید و نمی‌دانید که دقیقا باید از کجا شروع کنید پیشنهاد ما افتتاح حساب دمو فارکس در یک بروکر و شروع به آزمون و خطا آموخته‌های‌تان است. پس از این که به تسلط نسبی در بازار فارکس و نحوه خرید و فروش رسیدید نوبت افتتاح حساب واقعی در یک کارگزاری معتبر است. در صورتی که ثبت نام خود را از طریق سایت امیر تریدر انجام دهید می‌توانید به سیگنال های فارکس ما از طریق  کانال VIP سیگنال فارکس که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، دسترسی داشته باشید.

4/5 (4 امتیاز)