آیا خرید یورو سرمایه گذاری خوبی است؟

خرید یورو

منطقه یورو ممکن است در طول سال‌ها سهم عادلانه خود را از درگیری‌ها‌ داشته باشد؛ اما این مانع بسیاری از سرمایه گذارانی نمی‌شود که می‌خواهند روی پتانسیل بلند مدت اتحادیه پولی شرط بندی کنند. یکی از مستقیم ترین راه ها برای سرمایه گذاری در منطقه یورو، خرید یورو است. اقتصادهای موفق تمایل به افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم دارند که این امر باعث افزایش تقاضا برای پول آنها و در نتیجه افزایش قیمت آن نسبت به سایر ارزها می‌شود.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

دلایلی برای سرمایه گذاری در یورو

ارزها سرمایه گذاری بلند مدت قابل قبولی محسوب نمی‌شوند. این به این دلیل است که آنها معمولاً در طول زمان مانند سهام یا اوراق قرضه روند صعودی ندارند. اما اگر به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود در خارج از کشور هستید، ممکن است بخواهید به دنبال سهام یا اوراق قرضه خارجی باشید. این گزینه‌ها پتانسیل صعودی طولانی مدت بسیار بیشتری را ارائه می‌دهند. آنها به جای اینکه صرفاً وسیله‌ای برای معامله باشند، توسط مشاغل واقعی حمایت می‌شوند.

با این حال، سرمایه‌ گذاران ممکن است علاقه ‌مند به خرید ارز باشند تا از ریسک ارزی جلوگیری کنند یا روی افزایش یا سقوط یک ارز معامله کنند. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار اروپایی که سهام زیادی در ایالات متحده دارد و ممکن است بخواهد با فروش دلار و خرید یورو، معاملات خود را پوشش دهد. برای مثال یک سرمایه‌ گذار آمریکایی که به بهبود کوتاه ‌مدت یورو اطمینان دارد، ممکن است بخواهد با انجام همین کار از روند صعودی بهره‌مند شود.

ورود به آلپاری

سرمایه گذاری در یورو با استفاده از بازار فارکس

بازار ارز خارجی (فارکس) راهی برای خرید یورو با اهرمی که در حساب‌های استاندارد بانک‌های خارجی موجود نیست را به شما ارائه می‌دهد. البته استفاده از لوریج ممکن است بیشتر به افزایش نوسانات و ریسک ضرر منجر می‌شود.

در بیشتر موارد، بازار فارکس برای فعالیت‌‌های سفته بازی مناسب‌ تر از پوشش ریسک بلند مدت است. مقدار بالای اهرم با نوسانات بیشتر همراه است. یک نوسان نسبی کوچک در ارزش گذاری یک ارز در مقابل ارز دیگر می‌تواند منجر به کال مارجین و ضرر کامل شود. بروکر‌ها در این بازار نیز در بسیاری از موارد بدون نظارت هستند. این امر باعث می‌شود که بررسی دقیق یک بروکر قبل از معامله بسیار مهم باشد.

استفاده از طرف دیگر معامله

اگر به دنبال معامله نزولی بر روی یورو هستید، چندین گزینه موجود است. می‌توانید ETFهای شورت یورویی بخرید و یورو را مستقیماً در بازار فارکس بفروشید. معامله شورت می‌تواند در سناریوهای مشابهی که خرید یورو منطقی است، مفید باشد؛ اما تا آنجا که به ارزهای معاملاتی مربوط می‌شود، ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد.

ریسک هایی که باید به آن توجه کنید:

قبل از خرید یا فروش یورو، چند ریسک کلیدی را در نظر داشته باشید:

  • ETF های ارزی و ETN نسبت‌های هزینه بالا و نرخ گردش مالی بالایی دارند.
  • ETF ها و  ETN هایی که از قراردادهای فیوچرز استفاده می‌کنند ممکن است مشمول قوانین مالیاتی متفاوتی باشند.
  • معامله در بازار فارکس شامل لوریج قابل توجهی است. این موارد با ریسک بالایی همراه است.
  • معمولاً ارزها نباید به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت معامله شوند.
  • نوسانات می‌تواند ناشی از رویدادهای اقتصادی کلان خاصی باشد که باید تحت نظارت قرار گیرند.

شما باید از این ریسک‌ها آگاه باشید؛ یا قبل از خرید یا فروش این وجوه با یک متخصص سرمایه گذاری مشورت کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند از هرگونه خطر غیرضروری از دست دادن سرمایه جلوگیری کنید.

امتیاز دهید