آموزش و دانلود نرم افزار متاتریدر 4 و 5

دانلود نرم افزار متاتریدر 4 و 5

پلتفرم متاتریدر یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای معاملاتی است که محبوبیت زیادی بین تریدرهای بازار فارکس دارد و در دو نسخه 4 و 5 ارائه می‌شود. با توجه به سوالاتی که در این زمینه برای شما پیش آمده بود تصمیم گرفتیم در این مطلب از امیر تریدر به بررسی نرم افزار متاتریدر و دانلود برنامه آلپاری برای آیفون بپردازیم این مطلب را از دست ندهید.

هر بروکر برای انجام معاملات نیاز به محیطی دارد که بتواند از طریق آن با مشتری‌های خود در ارتباط باشد، روند قیمت را با آن‌ها به اشتراک بگذارد و شرایطی را ایجاد کند که از طریق آن بتواند سفارشات خرید و فروش را ثبت نماید. بنابراین اولین نقطه برای شروع ترید انتخاب بروکر است. اکثر کارگزاری ها از متاتریدر استفاده می‌کنند که در ادامه تاریخچه ایجاد آن را بررسی می کنیم و لینک دانلود متاتریدر 5 را در اختیارتان قرار می دهیم.

در سال 2005 میلادی متاتریدر 4 توسط شرکت متاکوتس (MetaQuotes) طراحی و وارد بازار شد. کمپانی متاکوتس تا به حال نرم افزارهای معاملاتی زیادی روانه بازار کرده است. ساده ترین و اولین پلتفرم ارائه شده FX Charts بود که در زمان خود انقلاب بزرگی در زمینه نرم افزارهای معاملاتی و آنالیز ایجاد کرد. شما می توانید با دریافت سیگنال فارکس رایگان از مجموعه امیرتریدر در آنالیز خود از روند بازار بهبود ایجاد کنید.

پس از آن بر روی نسل جدیدی از نرم افزارها متمرکز شد و ثمره آن طراحی پلتفرم متاتریدر بود که استقبال بی نظیری از آن شد به گونه ای که پس از 17 سال همچنان جز محبوب ترین ابزارهای معاملاتی به حساب می‌آید. در نهایت این شرکت در سال 2010 با یک پیشرفت عالی نرم افزار MetaTrader 5 را وارد بازار کرد که در آن از آخرین تکنولوژی نرم افزارهای معاملاتی استفاده کرده است. این نسخه میلیون‌ها تریدر را از سر تا سر جهان به خود جذب کرد. به طور کلی هر نسخه جدیدی که توسط این شرکت ارائه می‌شود نسخه های قبلی را تکمیل می‌کند.

قابلیت‌های نرم افزار متاتریدر

این پلتفرم امکانات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • انجام اتوماتیک معاملات و بارگذاری اسکریپت
  • امکان مرور معاملات قبلی
  • قابلیت معامله دارایی های متعدد
  • پیگیری نوسانات قیمت و نمودارها
  • امکان استفاده از حساب دمو (Demo)
  • قابلیت دانلود برنامه آلپاری برای آیفون
    مزایای معامله مارجین

مقایسه پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5

  • اولین و مهم‌ترین تفاوت متاتریدر 4 و 5 زبان برنامه نویسی است که در آن استفاده شده است. زبان متاتریدر 4،MQL4 است و زبان متاتریدر5، MQL5 است. برای برنامه نویسانی که با  MQL کار می‌کنند یا کسانی که قصد استفاده از اکسپرت را دارند متا تریدر 5 مناسب است اما برای کسانی که معاملات خود را به صورت دستی انجام می‌دهند تفاوتی در نوع پلتفرم وجود ندارد.
  • سرعت انجام معاملات در نسخه 5 بالاتر از نسخه 4 است. این موضوع به این علت است که  Mt4 از سیستم Single thread استفاده می‌کند و 32 بیتی است در حالی که سیستم Mt5، Multi thread است و 64 بیتی است.
  • در برخی موارد اسپرد در Mt4 و Mt5 متفاوت است.
  • برخی از اندیکاتورها فقط در دانلود متاتریدر 5 وجود دارند و مشابه آن‌ها در Mt4 وجود ندارد.
  • نرم افزار متاتریدر 5 به دلیل دقت بالایی که در ذخیره سازی اطلاعات دارد نتایج بهتری ارائه می‌دهد در نتیجه نتایج بک تست در Mt4 و Mt5 متفاوت است.
  • Mt4، 9 تایم فریم را پوشش می‌دهد در حالی که این تعداد برای نسخه 5، 21 مورد است.

نصب و راه اندای نرم افزار متاتریدر

برای اطمینان بیشترمی‌توانید نرم افزار متاتریدر را از سایت بروکری که قصد همکاری با آن را دارید دانلود نمایید. در ادامه لینک دانلود برنامه آلپاری برای آیفون و اندروید این پلتفرم را قرار داده‌ایم.

دانلود متاتریدر ۴

دانلود Mt4 برای ویندوز

دانلود Mt4 برای اندروید

دانلود Mt4 برای Ios

در آموزش ویدئویی زیر می‌توانید نحوه باز کردن معامله در پلتفرم متاتریدر 4 در دسکتاپ را به طور کامل آموزش ببینید:

دانلود متاتریدر 5

دانلود Mt5 برای ویندوز

دانلود Mt5 برای اندروید

دانلود Mt5 برای Ios

برای نصب این فایل‌ها باید Firewall خود را خاموش کنید. نحوه انجام این کار را برای هر نسخه ویندوز متفاوت است و می‌توانید آن را سرچ کنید.

تفاوت متاتریدر در بروکرهای مختلف

هر بروکر نسخه انحصاری خود را به تریدرها ارائه می‌دهد. اگر چه همه کارگزاری ها از محصول شرکت متاکوتس استفاده می‌کنند اما از نظر دارایی‌های قابل معامله، سرعت اجرا و ابزارهای معاملاتی با هم تفاوت دارند. دلیل تفاوت سرعت در بروکرهای مختلف این است که هر کدام از آن ها از سرورهای متفاوتی استفاده می‌کنند. شما می توانید از طریق لینک های بالا برای دانلود برنامه آلپاری برای آیفون اقدام نمایید. درصورتی که هرگونه مشکل در دانلود متاتریدر 5 و 4 داشتید و حتی کار کردن با برنامه متاتریدر 4و5، می توانید برای ما کامنت بگذارید یا از کارشناسان مجموعه امیرتریدر سوالات خود را بپرسید.

نحوه کار با متاتریدر نسخه دسکتاپ

همانطور که در تصویر می‌بینید نرم افزار Mt4 دارای 5 بخش مجزا است. محیط هر دو نرم افزار تقریبا شبیه به هم است بنابراین مواردی که در این قسمت گفته می‌شود در Mt5 نیز صدق می‌کند.

آموزش نرم افزار متاتریدر

از بخش 1 شما دسترسی کامل به تمامی اقدامات متاتریدر دارید. از سربرگ File می‌توانید برای ورود به حساب، بارگذاری فایل، سیو نمودار و … را انجام دهید.

از تب View می‌توانید پنجره دلخواهتان را فعال کنید. از طرفی زبان برنامه نیز در این بخش قابل تغییر است. برای فعالسازی اندیکاتورهای پیش فرض Mt و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌توانید از پنجره Insert اقدام کنید.

در بخش 2 شما امکان تغییر ظاهر نمودار، انتخاب بازه زمانی، ایجاد سفارش، ابزارهای فنی سفارش و … را خواهید داشت.

تمامی نمادهای معاملاتی که در بروکر شما وجود دارد در قسمت 3 وجود دارد و Market Watch نامیده می‌شود. در صورتی که نمادها برای شما نشان داده نمی‌شوند می توانید کلیک راست نموده و Show All را بزنید.

در قسمت 4 که به عنوان Terminal شناخته می‌شود می‌توانید تاریخچه حساب، موقعیت هایی که در معامله قرار گرفتید و معاملات باز را مشاهده کنید.

در بخش 5 شما می‌توانید تجزیه و تحلیل نمودار را انجام دهید. در این بخش حرکات قیمت با کندل‌های مختلف نشان داده می‌شود. به طور پیش فرض در این قسمت 4 نمودار نشان داده می‌شود ولی بهتر است به عنوان کسی که تازه کار است ابتدا فقط از یک نمودار استفاده کنید.

بعد از دانلود متاتریدر 5 و 4 شما در این ویدئو می‌آموزید که چگونه از طریق نسخه موبایل معامله باز کنید:

همچنین در دوره آموزش فارکس مجموعه ما می‌توانید به طور کامل با نحوه استفاده از متاتریدر و شخصی سازی محیط آن را مشاهده نمایید. 
4/5 (1 امتیاز)