متا 10000 کارمند دیگر را نیز اخراج کرد

شرکت متا

متا گفت 10000 کارمند خود را که کمی بیش از یک دهم نیروی کار جهانی است، روز چهارشنبه اخراج کرده است. این دومین اعلامیه مهم کاهش مشاغل توسط یک شرکت رسانه اجتماعی جهانی پس از توئیتر است. توییتر نیز هفته گذشته نزدیک به نیمی از نیروی کار خود را اخراج کرد.

در بیانیه‌ای که با کارمندان متا به اشتراک گذاشته شد، مارک زاکربرگ بنیانگذار این شرکت گفت این دید را تا مارس 2023 تمدید خواهد کرد. در یادداشت زاکربرگ آمده است که از آن‌جایی که افراد بیشتری در طول همه‌گیری کووید 19 آنلاین بودند، متا سرمایه‌گذاری‌های خود را گسترش داد زیرا امیدوار بود این روند پس از همه‌گیری نیز ادامه یابد.

“متاسفانه، این اتفاق آن طور که من انتظار داشتم انجام نشد. نه تنها تجارت آنلاین به روندهای قبلی بازگشته است، بلکه رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت و از دست دادن سیگنال تبلیغاتی باعث شده درآمد ما بسیار کمتر از آن چیزی باشد که من انتظار داشتم. من این اشتباه را کردم و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که در میان کاهش درآمد تبلیغاتی، متا از مدیران و معاونان رئیس جمهور خواسته است تا لیستی از کارمندانی که می توانند اخراج شوند تهیه کنند.

اوایل ماه گذشته، واشنگتن پست گزارش داده بود که متا قصد دارد برخی از رهبران را بدون گزارش مستقیم به سمت نقش‌های سطح پایین سوق دهد و لایه‌های مدیریتی بین رئیس ارشد مارک زاکربرگ و کارآموزان شرکت را صاف کند.

متا در ماه گذشته سود و درآمد سه ماهه چهارم کمتری را ثبت کرده بود و سود سه ماهه 55 درصد کاهش یافت. درآمد خالص این شرکت در سه ماه پایانی سال 2022، 4.56 میلیارد دلار بوده است. این میزان در مقایسه با 10.29 میلیارد دلار در سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است.

منبع: economictimes.indiatimes.com

 

 

5/5 (1 امتیاز)