کپی تریدینگ چیست؟ هرآنچه باید از کپی تریدینگ بدانید!

کپی تریدینگ

تریدر ها به صورت مداوم تلاش می کنند تا بتوانند از دنیای ارز دیجیتال سود کسب کنند. برای کسب سود باید بتوان تحلیل درستی از شرایط بازار کرد ولی برای همه معامله گران شناخت و بررسی این بازار پرنوسان، کار راحتی نیست. به همین دلیل برای معامله گرانی که که می خواهند از ترید افراد حرفه ای استفاده کنند تا بتوانند به سود برسند و بتوانند تجربه لازم را به دست بیارند؛ میتوانند از کپی تریدینگ استفاده کنند. در ادامه به مواردی مانند چیستی، مزایا و معایب این سبک از ترید می پردازیم.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

کپی تریدینگ (Copy trading) روشی است که این معاملاتی که توسط بقیه تریدرها انجام شده است را کپی کنید. انجام این کار به معامله گران اجازه می دهد تا از تحلیل‌ها و روش هایی که سایر معامله گران انجام داده‌اند بهره مند شوند. امروزه به دلیل استفاده گسترده از کپی تریدینگ، بروکرهای کپی تریدینگ زیادی در بازار وجود دارند. از اولین پلتفرم‌هایی که به ارائه خدمات کپی ترید پرداختند و افراد حاضر در این بازار را از هر گونه استراتژی و تحلیل خاصی بی نیاز کردند، میتوان به eToro و Zulutrade اشاره کرد.

در دنیای فارکس و ارز دیجیتال تمامی اطلاعات از افرادی که ترید انجام داده اند، نوع ترید و عملکرد آن ها در دسترس خواهد بود. با دسترسی به این اطلاعات شما می توانید یکی از تریدرهای قوی و موفق را شناسایی نموده و با استفاده از روش کپی تریدینگ تمامی فعالیت‌ها و تریدهای او را عیناً تکرار کنید. یکی از مزایای کپی تریدینگ این است که شما نیازی به تسلط بر روی دانش تحلیل الگوریتم‌ها و نمودارهای رمز ارزها نخواهید داشت و فقط باید بتوانید تریدر مناسب را انتخاب نمایید.

کپی تریدینگ چیست

سوشیال ترید و کپی ترید چه تفاوتی دارند؟

در سوشال تریدینگ، تریدرها استراتژی ها و تحلیل های خود را با دیگر افراد به اشتراک می گذارند و باقی کاربران با تحلیل و انتخاب این روش ها به انجام معاملات می پردازند. درحقیقت کپی تریدینگ گونه ای از سوشال تریدینگ است که در آن می توان عین معاملات تریدهای دیگر را کپی کرد؛ در واقع این دو مفهوم تفاوت کمی باهم دارند اما در یک راستا فعالیت دارند. در سوشال تریدینگ شما به گروهی از معامله‌گران متصل می‌شوید که می توانید استراتژی افراد و تحلیل و بررسی که برای بازارهای دیجیتال مثل فارکس و… انجام میدهند استفاده کنید و اگر سرمایه گذاری به فکر بهبود وضعیت ترید خود باشد، چندین نفر به کمک او خواهند آمد؛ همچنین توجه داشته باشید برای این کار نیاز به ابزار خاصی نیست.

در مقابل کپی تریدینگ که قبل تر هم به آن اشاره شد، به این صورت می باشد که شما یک سرمایه‌گذار و معامله‌گر قوی را انتخاب می‌کنید و تمام استراتژی و تصمیمات او را بدون تغییر یا با تغییرات دلخواه خود اجرا و یا درواقع تقلید می‌کنید.

کپی تریدینگ چیست؟ هرآنچه باید از کپی تریدینگ بدانید! - امیر تریدر

مزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

الان که متوجه شدید کپی تریدینگ چیست بهتر است برای درک بیشتر اینکه آیا کپی تریدینگ برای شما مناسب است یا امکان دارد باعث ضرر زیادی به سرمایه شما شود، ابتدا مزایا و معایب آن را بررسی کنید. از جمله مزایا و معایب آن:

مزایای کپی تریدینگ

1.صرفه جویی در زمان: کپی ترید باعث می شود وقت شما آزادتر باشد تا به کارهای دیگری برسید و هم زمان در کپی ترید اتوماتیک، نرم افزار معاملات را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد. در کپی ترید دستی هم شما زمان برای آموزش ترید و یادگیری استراتژی آن نمی گذارید و فقط زمان کوتاهی صرف کپی کردن ترید می شود.

2.صرفه جویی در هزینه: هزینه‌های استفاده از پلتفرم‌ ‌های کپی تریدینگ کمتر از هزینه ای است که شما بخواهید یک معامله گر حرفه ای استخدام کنید تا سرمایه شما را مدیریت کنند.

3.کاهش ریسک معامله: ریسک از دست دادن سرمایه برای افراد تازه کار زیاد است ولی با استفاده از کپی ترندینگ تا حد زیادی این ریسک کاهش پیدا می کند. چون معامله گران حرفه ای قبل از تصمیم گیری بازار را به خوبی تحلیل می‌کنند و فقط وارد معاملاتی می‌شوند که احتمال کسب سود آن‌ها زیاد می باشد.

4.کسب دانش: کپی تریدینگ اجازه می‌دهد خرید و فروش سرمایه گذاران دیگر را ببینید و به این صورت می توانید از روند کاری که معامله گران استفاده می کنند، دانش زیادی نسبت به بازار به دست آورید.

5.امکان سرمایه‌گذاری متنوع: یکی از مزایای دیگر کپی تریدینگ، امکان کپی کردن استراتژی معاملاتی چند معامله گر متفاوت است. این امر باعث می‌شود از جنبه‌های مختلف بازار به نفع خود استفاده کنید و تنوع مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشید.

ترید در بازار ارز دیجیتال

معایب کپی تریدینگ

با توجه به مطالب قبلی به پاسخ سوال کپی تریدینگ چیست و همچنین مزایای آن اشاره نمودیم؛ حال در این قسمت از مقاله معایب آن را نیز برای شما همراهان بررسی خواهیم کرد.

1.وابستگی به عملکرد تریدرهای دیگر: انتخاب یک تریدر اشتباه می تواند ضرر زیادی را به شما وارد کند و باعث از دست دادن سرمایه شما شود؛ پس در انتخاب معامله گران حرفه ای، دقت فرمایید.

2.ریسک هایی که در بازار وجود دارد: به دلیل بازار های پرنوسانی که وجود دارد و از آنجا که معاملات کپی تریدینگ شما کمی از معامله تریدر اصلی عقب‌تر است، ممکن است نتایجی دقیقا یکسان با تریدر اصلی نگیرید از قیمت جا بمانید. در برخی از سایت‌ها اگر قیمت بازار با قیمت تعیین شده توسط تریدر اصلی فاصله زیادی داشته باشد سفارش‌ها لغو می‌شوند.

3.اشتباهات افراد تازه کار: بعضی از معامله گران تازه کار ممکن است چون دانش و دقت کافی درمورد ترید نداشته باشند، سرمایه زیادی را برای کپی کردن از تریدر دیگر که نیاز به ریسک بالایی دارد، کنار بگذارند و به احتمال زیاد ضرر خواهند کرد.

4.تسلط نداشتن بر دارایی: مهم ترین ضعف کپی ترندینگ، از دست دادن قسمتی از کنترل خود بر روی دارایی تان است به این دلیل که تمام تصمیمات معاملاتی زیر نظر خودتان انجام نمی شود و بعضی از مواقع بدون اینکه در جریان قرار بگیرید معامله‌ای باز و بسته می‌شود.

کپی تریدینگ اتوماتیک

پلتفرم های کپی تریدینگ

اگر مثل بسیاری از تریدرها به مقاله کپی تریدینگ چیست جذب شده اید، و به دنبال بهترین راه برای افزایش سود در معاملات هستید، بهتر است پلتفرم های متفاوت را برسی کنید. وب‌سایت‌های زیادی خدمات کپی تریدینگ به صورت اتوماتیک ارائه می‌کنند که با ثبت نام در این پلتفرم‌ها می‌توانید از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

پلتفرم کپی تریدینگ ایتورو (eToro)

مهم ترین ویژگی etoro احتمالا قابلیت کپی تریدینگ (Copy Trading) است که به شما این این امکان را می دهد تا بتوانید سایر کاربران را دسته بندی کنید و به طور کاملا واضح سابقه ترید آنها را ببینید. در حال حاظر ایتورو، از بیش از 16 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در این پلتفرم شما میتوانید سهام و طالا را مورد معامله قرار دهید و رمز ارزها رو کپی کنید.

پلتفرم کپی تریدینگ ایتورو (eToro)

پلتفرم کپی تریدینگ ZuluTrade

با توجه به استقبال گسترده مردم از این پلتفرم به دلیل مزایای خیلی خوبی که دارد، آن را به یکی از بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ و معاملات فارکس تبدیل کرده است. در این پلتفرم به استفاده از ZuluRank شما قادر خواهید بود که تریدرهای برتر و حرفه‌ای را مورد رصد قرار داده و در نهایت با استفاده از ZuluGuard، ریسک را به درستی مدیریت کنید.

پلتفرم کپی تریدینگ ZuluTrade

پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

مهم ترین ویژگی پلتفرم دیلریفای این است که، استفاده از کلیه خدمات این پلتفرم کپی تریدینگ به مدت یک هفته برای کلیه کاربران جدید بدون هزینه بوده و شما از این فرصت می‌توانید برای آشنایی با امکانات و مزایای این پلتفرم معاملاتی استفاده نمایید؛ همچنین کار کردن با این پلتفرم معاملات زیاد مشکل نیست و امکانات زیادی رو واسه معامله گران و کاربران ارائه میدهد. یکی از عیب های مهمی که این پلتفرم دارد این هست که تعداد صرافی ارز دیجیتال که می توانید به این پلتفرم متصل کنید، محدود به بایننس، کوکوین و بای بیت است.

پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

کلام آخر

در مقاله کپی تریدنگ چیست به شما توضیح دادیم که، در کپی ترید، کاربران از استراتژی معامله گران حرفه‌ای و باتجربه در معاملات خود استفاده می‌کنند. به‌عبارت دیگر در این روش، یک معامله‌گر تازه‌کار، یک معامله‌گر حرفه‌ای را انتخاب کرده و همه اقدامات او را انجام می‌دهد؛ نظرات خود را برای ما درمورد استفاده از کپی تریدنگ بنویسید و درصورتی که هرگونه ابهام در این زمینه دارید به پشتیبانان ما پیام دهید تا درسریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهند.

5/5 (3 امتیاز)