بررسی وضعیت شاخص دلار آمریکا

تثبیت شاخص دلار

سرمایه گذاران معمولاً قدرت دلار آمریکا (USD) را از طریق بانک مرکزی فدرال رزرو ارزیابی می کنند. قدرت استثنایی دلار در برابر سبد وسیعی از ارزها به وضوح از هفت افزایش نرخ بهره در سال گذشته که نرخ هدف فدرال فدرال را به بالاترین سطح خود در 15 سال گذشته رساند، منتفع شده است. همانطور که فدرال رزرو به مبارزه خود برای کاهش تورم در ایالات متحده ادامه می دهد، ما انتظار داریم که در نشست بعدی خود در 1 فوریه و دوباره در سه ماهه اول سال 2023، قبل از توقف، دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

در حالی که بازدهی بالاتر به وضوح به نفع دلار در سال گذشته عمل کرد، باید این موضوع در نظر گرفت که چگونه دلار توسط شوک‌های سال 2022  که شامل جنگ روسیه و اوکراین، افزایش قیمت انرژی و تورم و … بود بالا رفت پس با بهبود این موارد می‌توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

PIMCO بر این باور است که دلار که پس از رسیدن به اوج 20 ساله در سپتامبر گذشته کاهش یافته است، احتمالاً در سال 2023 با کاهش تورم، کاهش ریسک های رکود و سایر شوک ها کاهش بیشتری خواهد یافت.

با این حال، در ماه‌های آینده، ما معتقدیم که مزیت بازدهی دلار در مقابل سایر اقتصادهای توسعه‌یافته با حرکت فدرال رزرو به سمت توقف مورد انتظار در چرخه صعود خود در سه ماهه اول ۲۰۲۳، کاهش خواهد یافت. با توجه به سرعت بیشتر افزایش نرخ تجمعی در مسیر صعود، دلار آمریکا مزیت بازدهی احتمالاً در مراحل اولیه چرخه کاهش نرخ کاهش می یابد، حتی اگر دلار بازده نسبتاً بالای خود را حفظ کند. علاوه بر این، تغییرات در ادراک ریسک در مورد تورم و رشد تمایل به همبستگی معکوس دارند. با کاهش تورم، انتظارات رشد تمایل به بهبود دارند. از نظر ما، این تمایل به کاهش عدم اطمینان دارد و بر خلاف قدرت گسترده دلار عمل می کند.

5/5 (1 امتیاز)