بررسی وضعیت طلا و سایر فلزات

بررسی وضعیت فلزات

در فاصله بین عدم اطمینان نسبت به رکود و مسیر سیاست پولی ایالات متحده، قیمت طلا پس از دو روز رکود در روز پنجشنبه کمی بهبود یافت، در حالی که قیمت مس با خوش‌بینی نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی چین ثابت بود.

انتشار داده‌های خرده ‌فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده ماه دسامبر در روز چهارشنبه ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رفت بود. این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی کند در این کشور شد. زیرا این کشور با سیاست‌های پولی فشرده و تورم نسبتاً بالا دست و پنجه نرم می‌کند.

گزارش فدرال رزرو، با وجود کاهش فشار قیمت‌ها رشد اقتصادی کمی را در ماه های آینده پیش بینی می کند. همچنین تورم قیمت تولیدکننده در ماه دسامبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت.

با این حال با توجه به این که تورم هنوز بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی بانک مرکزی است چندین عضو فدرال رزرو از جمله لورتا مستر و جیمز بولارد، خواستار افزایش بیشتر نرخ بهره شدند. آن ها همچنین پیش‌بینی کردند که نرخ استقراض ایالات متحده احتمالاً به اوج خود به حدود 5٪ خواهد رسید، اگرچه اکثر اعضا از سرعت پایین‌تر افزایش حمایت کردند.

داده‌های بریتانیا و منطقه یورو نشان می‌دهد که تورم در این دو منطقه بالا باقی مانده است و احتمالاً افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی مربوطه را افزایش می‌دهد. این موضوع می تواند به طور بالقوه بر قیمت شمش تاثیر بگذارد.

اما قیمت‌ طلا در جلسات اخیر به دلیل نگرانی‌های فزاینده از رکود جهانی افزایش یافت، به‌ویژه زمانی که کشورهای بیشتری سیاست‌های خود را برای مهار تورم بالا سخت‌تر کردند. این همچنین باعث شد که طلا یک سطح حمایت قوی در 1900 دلار در هر اونس تشکیل دهد.

سایر فلزات گرانبها در روز پنجشنبه تا حدودی رنج بودند. معاملات آتی پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نقره 0.2 درصد کاهش یافت، اگرچه هر دو فلز در این هفته کاهش شدیدی داشتند.

منبع: yahoo.com

امتیاز دهید