بررسی وضعیت دلار پس از انتشار شاخص‌ CPI

بررسی وضعیت دلار

وجود تورم سر سختانه آمریکا نشان داد که نرخ های بهره برای زمان طولانی ‌تری نسبت به انتظار سرمایه گذاران باقی خواهد ماند. به همین علت دلار در روز چهارشنبه حمایت شد. شاخص قیمت مصرف کنندگان در ماه ژانویه به دلیل هزینه های بالاتر اجاره و غذا برابر با 0.5 درصد بود که با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت، اگرچه رقم سالانه 6.4 درصد کمی بیشتر از حد انتظار بود و شرط‌بندی‌ها روی کاهش نرخ تا پایان سال 2023 بود. به نظر می‌رسد که این حرکت‌ها به طور قاطعانه ریزش شدید دلار را که تا ژانویه ادامه داشت، متوقف می‌کند.

Moh Siong Sim، استراتژیست ارزی بانک سنگاپور، گفت: «امیدهای بازار برای کاهش سریع تورم همچنان رو به کاهش است. خطر این است که فدرال رزرو ممکن است در نشست ماه مارس، نمودار نقطه‌ای (پیش‌بینی نرخ) خود را کمی افزایش دهد. در ماه دسامبر، میانگین پیش‌بینی اعضای هیئت ‌مدیره فدرال رزرو برای رسیدن به اوج نرخ‌ها با 5.1 درصد در سال جاری بود، اما بازارهای آتی اکنون نرخ بهره بیش از 5.2 درصد قیمت دارند به همین علت مقامات فدرال رزرو روز سه ‌شنبه لحن تندروانه داشتند.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو  گفت: ما باید آماده ادامه افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی تر از آن چه قبلاً پیش بینی شده بود، باشیم. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو فروخته شده است و به این معنی است که نرخ های بالای 5 درصد تا سال 2023 باقی می مانند. فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا به اعضای پارلمان گفت که نرخ بهره هنوز راهی برای کاهش دارد.

منبع: www.cnbc.com

امتیاز دهید