بهترین زمان برای معامله روزانه جفت ارز USD / JPY

جفت ارز USD / JPY

فقط به این دلیل که بازار جهانی ارز (فارکس)، یک بازار 24 ساعته است، به این معنا نیست که هر یک از آن ساعت‌ها زمان مناسبی برای انجام معامله است. معامله جفت ارز USD / JPY دارای ساعات مشخصی است که برای معاملات روزانه مناسب است؛ زیرا نوسانات کافی برای ایجاد سودهایی وجود دارد که احتمالاً بیشتر از هزینه اسپرد و یا کمیسیون است. اما بهترین تریدرهای روزانه صرفاً «ساعت‌های قابل قبول» برای معامله نمی‌خواهند؛ آن‌ها می‌خواهند در بهترین ساعات روز معامله کنند، ساعت‌هایی که بهترین قیمت را به آنها ارائه می‌دهد. تریدرها برای انجام بهترین معامله روزانه، باید تمرکز خود را بر روی ساعات خاصی از روز بگذارند.

سیگنال فارکس

فعالیت در طول جلسات معاملات در سراسر جهان

به دلیل تفاوت‌های منطقه زمانی جهانی، بازار فارکس همیشه برای انجام معاملات در دسترس است. یکشنبه شب در ایالات متحده، بازارهای آسیایی و استرالیا باز می‌شوند و معاملات را تسهیل می‌کنند. پس از آن بازار اروپا باز شده و پس از آن بازار آمریکا باز می‌شود. بنابراین همیشه تریدرها، بانک‌ها یا کسب و کارهایی وجود دارند که مایل به انجام معامله به صورت شبانه روزی هستند.

با این حال، همه بازارهای جهانی به طور فعال همه ارزهای فارکس را معامله نمی‌کنند. بنابراین، جفت‌های مختلف فارکس در زمان‌های مختلف روز، شاهد فعالیت معاملاتی متفاوتی هستند.

جفت ارزUSD / JPY کمی عجیب است. ین و دلار آمریکا ارزهایی هستند که مبادله بالایی دارند، بنابراین این جفت ارز معمولاً در طول روز شاهد عملکرد نسبتاً پایداری است. زمان‌های جلسه در ابزار ساعات بازار فارکس نشان داده می‌شود که به‌ طور پیش‌ فرض بر روی میانگین زمان گرینویچ تنظیم می‌شود. البته به جای آن می‌توانید منطقه زمانی خود (یا منطقه زمانی بروکر فارکس خود) را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که به دلیل ساعت تابستانی تغییر وجود دارد. در طول ماه‌های گرم‌تر در نیمکره شمالی، ساعات معاملات نیویورک و لندن یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. وقتی ساعت تابستانی شروع شود، اگر در مورد باز شدن و بسته شدن بازارها مطمئن نیستید، ابزار ساعات بازار را برای تأیید بررسی کنید.

زمان‌ هایی برای اجتناب از معامله USD / JPY

نمودار نوسان ساعتی نشان می‌دهد که جفت ارز USD/JPY در هر ساعت از روز چند پیپ – یک صدم ین – حرکت می‌کند. حرکت قیمت در بیشتر ساعات روز نسبتاً ثابت است، اگرچه دوره‌هایی با افت قابل توجه نوسانات همراه است.

در این بازه‌های زمانی ذکر شده که حرکات قیمتی نسبتا ثابت است، از معاملات روزانه خودداری کنید؛ زیرا اگر در آن زمان معامله کنید، حرکت پیپ ممکن است به اندازه‌ای نباشد که جبران اسپرد و یا کمیسیونی را کند که برای انجام معامله می‌پردازید.

معاملات این جفت ارز بین ساعت 21:00 (به وقت گرینویچ) و باز شدن بازار توکیو در ساعت 00:00 (به وقت گرینویچ) کاهش می‌یابد، بنابراین برای معاملات روزانه ایده‌آل نیست. با بسته شدن توکیو و قبل از افتتاح بازار لندن، این جفت شاهد کاهش دیگری در نوسان بین ساعت 03:00 و 05:00 به وقت گرینویچ است. در این زمان نیز باید از معامله اجتناب کرد.

میانگین نوسانات روزانه در طول زمان تغییر می‌کند؛ اما در آن ساعات که کمترین نوسان را دارد معمولاً تغییر نمی‌کند. برای بررسی اینکه آیا در سایر ساعات روز نوسان غیرمعمول کم یا زیاد نشان داده شده است، به آمار نوسانات در Mataf نگاه کنید. برای دریافت نمودار به روز شده روی یک جفت ارز کلیک کنید.

برای اینکه ببینید یک جفت فارکس در یک روز معمولی چند پیپ در حال حرکت است، یک اندیکاتور Average True Range (ATR) را بر روی نمودار روزانه اعمال کنید. اگر ATR روی 15 تنظیم شود، ATR میانگین نوسان روزانه را در 15 روز گذشته نشان می‌دهد.

زمان‌های ایده آل برای معامله روزانه جفت ارز USD / JPY

بهترین زمان، معامله USD / JPY را به صورت روزانه بین ساعت 12:00 تا 15:00 (به وقت گرینویچ) است. لندن و نیویورک هر دو برای بخش عمده‌ای از این دوره باز هستند. اگرچه توکیو باز نیست، این بازه زمانی سه ساعته معمولاً بزرگ ترین حرکت قیمت در روز را نشان می‌دهد. گاهی اوقات نوسانات تا یک ساعت دیگر، تا ساعت 16:00، و برای یک بازه زمانی چهار ساعته بالا می‌ماند. این به معنای پتانسیل سود بیشتر است، و اسپردها نیز معمولاً در این زمان کم ترین مقدار را دارند.

نکته پایانی این است که معاملات بین ساعت 12:00 تا 15:00 بهره وری شما را در معاملات جفت ارز USD / JPY به حداکثر می‌رساند. این دوره اغلب بیشترین فرصت‌ها را برای استقرار سرمایه معاملاتی فراهم می‌کند، زیرا افزایش نوسانات فرصت‌های بیشتری را برای معامله فراهم می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است زمان‌های دیگری وجود داشته باشد که حرکت‌هایی با اندازه خوب برای هفته‌ها یا ماه‌ها ایجاد کند. به طور مرتب آمار نوسانات را در Mataf بررسی کنید تا ببینید چه ساعاتی از روز جفت ارز فعالیت بیشتری دارد.

از آنجایی که جفت ارز USD / JPY به صورت شبانه روزی معامله می‌شود، ممکن است زمان‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوانید از آنها استفاده کنید.

جفت ارز های دیگر برای انجام معامله

اگر نمی‌توانید در فعال ‌ترین زمان‌ها با جفت ارز USD / JPY معامله کنید، به معاملات جفت‌های دیگر نگاه کنید، مانند یورو / دلار آمریکا (EUR / USD) یا پوند بریتانیا / دلار آمریکا (GBP / USD) که ممکن است فرصت های بهتری را برای شما فراهم کند.

چرا باید یک بروکر فارکس قانونی را انتخاب کنید؟

1.5/5 (2 امتیاز)