بهترین زمان برای معامله روزانه جفت ارز GBP/USD

بهترین زمان برای معامله روزانه جفت ارز GBP/USD

به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که بازار فارکس 24 ساعته باز است، به این معنا نیست که هر یک از آن ساعت‌ها ارزش معامله کردن را دارد. جفت ارز GBP/USD، ساعات خاصی دارد که برای معاملات روزانه منطقی‌تر است؛ زیرا نوسان کافی برای ایجاد سودی بیشتر از هزینه اسپرد یا کمیسیون وجود دارد. تریدرهای روزانه برای کارآمد بودن و گرفتن بزرگترین حرکت‌های روزانه، در ساعات خاصی از روز معامله می‌کنند.

جلسات معاملات روزانه و تاثیر آن بر نوسانات

به دلیل تفاوت منطقه زمانی جهانی، در طول هفته همیشه بازاری برای معامله در جایی باز است. همین موضوع باعث شده که بازار فارکس به صورت 24 ساعته در دسترس باشد؛ با این حال، همه بازارها به طور فعال همه جفت‌های فارکس را معامله نمی‌کنند. بنابراین، جفت‌های مختلف فارکس به طور فعال در زمان‌های مختلف روز معامله می‌شوند.

برای مثال هنگامی که لندن (و اروپا) برای معامله باز هستند، جفت‌هایی که شامل یورو (EUR)، پوند انگلیس (GBP) و فرانک سوئیس (CHF) هستند، به طور فعال‌تر معامله می‌شوند. وقتی نیویورک (ایالات متحده و کانادا) برای معامله باز است، جفت‌هایی شامل دلار آمریکا (USD) و دلار کانادا (CAD) فعال‌تر هستند.

جفت ارز GBP/USD به عنوان جفت ارز اصلی محسوب می شوند و کی از پرمعامله‌ترین جفت‌های فارکس در جهان است. این جفت ارز نشان دهنده نرخ مبادله پوند انگلیس به دلار آمریکا است و به این دلیل اهمیت زیادی دارد چون نشان دهنده ارزهای دو تا از بزرگترین اقتصادهای جهان، یعنی انگلستان و ایالات متحده می باشد. اگر جفت ارز GBP/USD معامله شود، به طور متوسط زمان‌هایی که احتمالاً برای این جفت فعال‌ترین زمان ممکن است، زمانی است که لندن و نیویورک باز هستند. این زمان‌ها به وقت GMT (ساعت گرینویچ) می‌باشد. برای این ساعت‌ها به منطقه زمانی خود (یا منطقه زمانی کارگزار فارکس خود)، از ابزار ساعات بازار فارکس استفاده کنید.

بهترین زمان برای معامله روزانه جفت ارز GBP/USD

زمان قابل قبول معامله برای جفت ارز GBP/USD

نمودار نوسان ساعتی نشان می‌دهد که جفت ارز پوند / دلار (GBP/USD) در هر ساعت از روز چند پیپ جابه جا می‌شود. این ساعت‌ها نیز بر اساس ساعت جهانی نوشته شده است.

افزایش حجم حرکت از ساعت 6:00 شروع می‌شود که تا ساعت 16:00 (به وقت جهانی)‌ ادامه دارد. پس از این، حرکت هر ساعت شروع به کاهش می‌کند، بنابراین احتمالاً حرکت‌های قیمتی کمتری وجود دارد که تریدرها بتوانند در آن شرکت کنند.

تریدرهای روزانه در بهترین حالت باید تلاش کنند تا در ساعات بین 6:00 و 16:00 (به وقت جهانی) معامله کنند. در معاملات خارج از این ساعات، حرکت پیپ ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد که اسپرد یا کمیسیون را پوشش دهد.

نوسانات در طول زمان تغییر می‌کند. میانگین حرکت روزانه می‌تواند تا 100 پیپ در روز افزایش یابد، که به این معنی است که هر ساعت احتمالاً حرکت پیپ کمی بالاتر خواهد بود.

هر چند ساعت‌هایی که مقدار نوسانات بیشتری دارند، معمولاً تغییر نمی‌کنند. ساعات بین 6:00 و 16:00 (به وقت جهانی) صرف نظر از افزایش یا کاهش نوسانات روزانه، قابل قبول ترین زمان معاملات روزانه خواهد بود.

از ساعت 06:00 تا 16:00 (به وقت جهانی) زمان قابل قبولی برای معامله GBP/USD است. با این حال، اگر برای شما ممکن است، GBP/USD را فقط بین ساعت 08:00 تا 10:00 (به وقت جهانی) یا 12:00 و 15:00 (به وقت جهانی) معامله کنید. در این دوره‌ها، بزرگ ‌ترین حرکت‌های روز را خواهید دید که به معنای پتانسیل سود بیشتر است، و اسپرد و کمیسیون کمترین تأثیر را نسبت به سود خواهند داشت.

جمع بندی

همه افراد تریدر روزانه تمام وقت نیستند و بنابراین نمی‌توانند زمان معامله را انتخاب کنند. اگر نمی‌توانید در زمان‌های ایده‌آل 08:00 تا 10:00 یا 12:00 تا 15:00 (به وقت جهانی) معامله کنید، جفت ارز GBP/USD را در یک نقطه دیگر بین ساعت 06:00 تا 16:00 (به وقت جهانی) معامله کنید.

معامله در این زمان ها به دلیل حجم حرکت‌ها، پتانسیل سود را به حداکثر می‌رساند، و اسپردها نیز معمولاً پایین‌تر هستند.

امتیاز دهید