استراتژی بلند مدت موثر در بازار فارکس

استراتژی بلند مدت موثر در بازار فارکس

یکی از مطمئن‌ ترین روش‌ها برای انجام معاملات فارکس، معامله با در نظر گرفتن تمامی موارد موجود در این بازار یا به اصلاح استراتژی بلند مدت یا استراتژی تصویر کلی (Big Picture) است. داشتن دیدگاه کلی نسبت به بازار فارکس، به معنای در نظر گرفتن تمام اطلاعات موجود برای یک جفت ارز است. این اطلاعات شامل مواردی مانند نرخ بهره در هر دو کشور، عملکردهای اقتصاد هر کشور و محیط فعلی بازار برای جفت معاملاتی مورد نظر است.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

نرخ بهره

اگر می‌خواهید با استفاده از استراتژی بلند مدت یا تصویر کلی (Big Picture) در بازار فارکس معامله کنید،‌ نمی‌توانید نرخ بهره را نادیده بگیرید. هنگامی که یک معامله ارزی را برای بیش از یک روز داشته باشید، متوجه چیزی به نام تمدید مهلت پرداخت وام (rollover) خواهید شد.

بسته به ارزهای درگیر در جفت ارز و جهت معامله، ممکن است کمی بهره بپردازید یا مقداری از آن را دریافت کنید. در بیشتر موارد، اگر کشوری بهره کافی پرداخت کند، تریدرهای جهانی ارز آن کشور را در برابر ارزهای ضعیف‌تر می‌خرند و یک روند را ایجاد می‌کنند.

راهنمای ورود به آلپاری

تحلیل فاندامنتال

بررسی و دنبال کردن پیامدهای اقتصادی، که تحت عنوان تحلیل فاندامنتال نیز شناخته می‌شود، نیز با ایده فوق همراه است. فاندامنتال شامل چیزهایی مانند نرخ اشتغال، نرخ بهره، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و حتی سیاست است. وقتی می‌خواهید با استفاده از استراتژی بلند مدت یا تصویر کلی معامله کنید، باید بدانید که فاندامنتال جفت ارز شما چیست.

تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال زمانی که آن را در عمل به کار می‌گیرید، شامل اشکال مختلفی است. اگر با یک تریدر درباره تحلیل تکنیکال صحبت کنید، آنها ممکن است به میانگین متحرک فکر کنند؛ در حالی که یک تریدر دیگر ممکن است به اندیکاتور مکدی (MACD) فکر کند. هنگام معامله با استراتژی تصویر کلی در بازار،‌ به دنبال جنبه‌های تکنیکالی هستید که معامله شما را تایید کند. اگر می‌خواهید یک جفت ارز بخرید، نباید آن را از نظر تکنیکال بیش خرید کنید.

به صورت کلی به خاطر داشته باشید که معامله شما باید توسط تحلیل تکنیکال تایید شود. این موضوع به زمان‌ بندی کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند در زمان بد وارد نشوید. ممکن است در کل ایده درستی از یک معامله داشته باشید؛ اما داشتن تحلیل تکنیکال می‌تواند ریسک شما را کاهش دهد.

نمودار هفتگی جفت ارز

اگر هنگام معامله احساس کردید که متوجه تمامی اتفاقات پیرامون جفت ارز خود نیستید، معامله نکنید و سعی کنید نمودار هفتگی را به دقت بررسی کنید. نمودارهای هفتگی نوسانات تند و سریع در نمودار روزانه را بی‌اهمیت می‌کند و باعث می‌شود حس بهتری به معامله خود داشته باشید. یک قدم به عقب برداشتن، باعث می‌شود کمتر معامله خود را زیر سوال ببرید.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید تصمیمات معاملاتی قوی بگیرید که از پوزیشن‌های معاملاتی شما حمایت کند. هیچوقت بدون فکر معامله نکنید. معاملات شما قرار نیست هیجان انگیز باشد؛ معاملات واقعی، به خصوص معاملاتی که در آنها همه موارد را در نظر می‌گیرید و با استراتژی بلند مدت یا تصویر کلی انجام می‌شوند، می‌تواند خسته کننده و کند باشد.

بسیاری از تریدرها برای افزایش هیجان معاملات و ریسک از اهرم استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که تریدرهای فارکس شکست خورده زیادی وجود دارد.

معامله با استراتژی تصویر کلی (Big Picture) در بازار فارکس، به معنای در نظر گرفتن همه موارد و تصمیم گیری آگاهانه است. به صورت کلی این روش یکی از بهترین راه‌ها برای معامله کردن است. همچنین یکی از سخت ‌ترین روش‌هایی است که تریدرها می‌توانند آن را دنبال کنند؛ زیرا فاقد هیجان و بازده سریع است. این روش معامله بیشتر منجر به نتایج بلند مدت می‌شود.

تجربه نشان داده افرادی که از استراتژی تصویر کلی استفاده می‌کنند، بیشتر از سایر تریدرها در بازار فارکس باقی می‌مانند.

امتیاز دهید