بررسی اسپرد حساب‌ های آمارکتس

بررسی اسپرد در بروکر آمارکتس

برای برسی اسپرد حساب‌ های آمارکتس، برای شما عزیزانی که قصد ورود به بازار مالی فارکس را دارید، اول توضیحاتی راجب اینکه آمارکتس و اسپرد چیست به شما داده می شود تا فهم این مقاله برای شما راحت تر باشد. بروکر آمارکتس یکی دیگر از انواع بروکرهای معروف در فارکس می‌باشد که حساب معاملاتی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این کارگزاری ارائه دهنده خدمات معاملاتی در بازارهای مختلف از جمله فارکس، کریپتوکارنسی، سهام، کالا و شاخص می باشد.

آمارکتس چیست و مزایای استفاده از Amarkets

مارکتس یک سامانه معاملاتی است که در جزیره وینسنت وسنت تاسیس شده و در کشور های مختلف مثل تایلند، انگلستان، اکراین و … نمایندگی دارد. آمارکتس این قابلیت را به کاربران در سراسر دنیا می دهد تا در زمینه های مختلف معاملات خود را انجام دهند. این بروکر متنوع ترین بسته و سبد معاملاتی سهام را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. 

اکثر معامله گران دغدغه انتخاب بروکر دارند که آن بروکر اسپرد کمتری دریافت کند. ذکر این نکته لازم است که این بروکر ۱۴۲ سهام عمده و معتبر را از شرکت های مطرح بین المللی و ۱۶ شاخص بورس بسیار بزرگ دنیا را برای استفاده کاربران ارائه داده است و مانند بسیاری از بروکرهای مطرح برای جذب معامله گران فارسی زبان، از معاملات آنلاین با زبان فارسی پشتیبانی می کند. آمارکتس معامله گران ایرانی را چند سالی است که در سایت خود پشتیبانی می کند و طرفداران زیادی رو به خود جذب کرده است.

به دلیل محدودیتی که کاربران ایرانی دارند این بلوک محرز نمودن محل سکونتشان هنگام ثبت نام سند و مدرکی در خصوص محل زندگی آن ها طلب نخواهد کرد. این بروکر به علت داشتن فرایند واریز و برداشت راحت و اسپرد یا کمیسیون پایین به یکی از بروکرهای خوش نام تبدیل شده است.

آمارکتس چیست و مزایای استفاده از آن

یکی از مزایای خیلی خوبی که Amarkets دارد و ما در اسپرد حساب‌ های آمارکتس برسی می کنیم، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. درصورتی که بقیه بروکر ها فقط در وقت و روزهای اداری خدمات پشتیبانی خود را ارائه می دهند. از دیگر مزایای آن:

  • ارائه منابع آموزشی و تحلیل بازار به مشتریان خود
  • ارائه حسای های منتوع بر اساس نیاز مشتری
  • پشتیبانی از پلتفرم معاملاتی MT4 (MetaTrader 4)
  • ارتباط با پشتیبانی از طریق تماس تلفنی، ایمیل و چت آنلاین

اسپرد چیست؟

اسپرد نشان‌دهنده اختلاف قیمت خرید و فروش است یعنی تفاوت بین قیمت Bid و قیمت Ask یک جفت ارز می باشد. اسپرد حساب‌ های آمارکتس همیشه دو قیمت در یک جفت ارز دارد، یک قیمت پیشنهادی و دیگری قیمت درخواست. هنگام مشاهده یک جفت ارز، ارز اول که سمت چپ می باشد به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شود و سمت دوم متغیر نامیده می‌شود.

رقمی که در مقابل جفت ارز نمایش داده می‌شود به این معنی است که در ازای به دست آوردن یک واحد از ارز پایه چه مقدار از ارز دوم را باید بپردازید. قیمت خریدی که صرافی ارائه می‌دهد همیشه بالاتر از قیمت فروش است به گونه‌ای که قیمت بازار همیشه بین این دو قیمت است.

اسپرد بالا نشان دهنده این است که نقدینگی آن جفت‌ارز نسبت به جفت‌ارزهای دیگر کمتر است. به عبارت دیگر، تریدرهای کمتری در حال معامله آن جفت‌ارز هستند و دلارهای کمتری ردوبدل می‌شود. توجه داشته باشید که هرچقدر تعداد تریدرها کمتر باشد تعداد کسانی که قیمت‌هایی نزدیک قیمت‌های طرف مقابل معامله را درخواست می‌کنند، کمتر می‌شود و به همین دلیل در هنگام انجام معامله اسپرد آن بیشتر خواهد بود.

اسپرد حساب‌ های آمارکتس

 

بیشتر جفت ارزهای فارکس بدون کارمزد معامله می‌شوند اما اسپرد جز هزینه‌هایی که باید هنگام معامله بپردازید. اکثر ارائه دهندگان معاملات اهرمی به جای دریافت کمیسیون، هزینه‌ای را تحت عنوان  Spread دریافت می‌کنند. اندازه اسپرد می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند جفت ارزی که معامله می‌شود، میزان نوسان آن، اندازه معامله و بروکری که انتخاب می‌کنید باشد.

توجه به تقویم اقتصادی در فارکس (FX) به شما کمک می‌کند تا آمادگی لازم برای تغییرات اسپرد (Spread) را داشته باشید. در این مورد شما باید به رویدادهایی توجه کنید که باعث کاهش نقدینگی در جفت ارزها و در نتیجه افزایش اسپرد می‌شود. اما در این میان ممکن است گاهی اخبار فوری یا داده‌های اقتصادی غیر منتظره منتشر شود که قابل پیش بینی نیستند و Spread را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

انواع اسپرد در حساب‌ های آمارکتس

میزان اسپرد حساب های آمارکتس با یکدیگر متفاوت است که در این قسمت قصد داریم به بررسی هر یک از این حساب‌ها بپردازیم.

حساب با اسپرد ثابت (Fixed)

حساب با اسپرد ثابت حساب‌ های آمارکتس، همان طور که از اسمش پیداست، حسابی است که اسپرد آن به‌صورت ثابت می باشد و شناور نیست. البته این اسپرد ثابت صرفاً برای جفت ارزهای فارکس و فلزات است و حداقل واریز وجه برای افتتاح این حساب 100 دلار است. این حساب در شاخص‌ها، کالاها، اوراق قرضه و کریپتوکارنسی همچنان اسپرد شناور است و خبری از اسپرد ثابت نیست. با باز کردن این نوع اکانت می‌توانید 28 جفت ارز از بازار فارکس، 7 نماد در بازار فلزات، 16 شاخص‌، 11 کالا، 2 نماد در بازار اوراق قرضه، 14 نماد از رمزارزها، 334 سهام و 20 ETF را مورد معامله قرار دهید. نکته مهمی که وحود دارد این است که حساب ثابت حق کمیسیون ندارد و بروکر برای دستور خرید و فروش از شما پولی دریافت نمی کند.

انوع اسپرد در حساب‌ های آمارکتس

حساب استاندارد (Standard)

حساب استاندارد یکی ار انواع حساب های معاملاتی است که در اسپرد حساب‌ های آمارکتس به آن پرداخته می شود و معمولاً با اسپرد ثابت همراه است. در این نوع حساب، بروکر به عنوان واسطه بین شما و بازار عمل می‌کند و از هر معامله‌ای که شما انجام می‌دهید سود می‌برد و این مسئله گاهی ممکن است به ضرر شما باشد. در حساب استاندارد 42 جفت ارز معاملاتی فارکس، 7 نماد در بازار فلزات، 16 شاخص‌، 11 کالا، 2 نماد اوراق قرضه و … با ایجاد این نوع اکانت قابل معامله است.

حساب (ECN)

بروکر یا واسطه ECN یک شرکت واسطه مالی در انواع اسپرد حساب‌ های آمارکتس است که به تریدرها این امکان را می دهد تا به صورت مستقیم به سایر بازارها دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی های متامیز آن، با حداقل سرمایه اولیه می توانید حساب خود را باز کنید و سرمایه‌گذاران قادر هستند تا خارج از ساعات معمول بازارهای مالی خرید و فروش کنند.

بروکر یا واسطه ECN

با توجه به این موضوع بروکرهای ECN برای معامله‌گران خود از چندین بازار مختلف، قیمت های رقابتی که وجود دارد را جمع آوری می کنند تا اسپردهای بهتر و مناسب‌تری داشته باشند، اما کاربران باید برای هر تراکنش مالی و هر دستور خرید و فروش، کمیسیون مشخصی را باید پرداخت کنند.

با استفاده از تکنولوژی ECN و برای افرادی که قادر به فعالیت در روزهای کاری استاندارد بازار نیستند و یا می‌خواهند دسترسی بیشتری به معاملات داشته باشند، ابزارهایی را فراهم می‌سازد. شبکه الکترونیکی ارتباطات (ECN) به عنوان یک سیستم معاملاتی الکترونیکی، با ارائه داده‌هایی در مورد نرخ ارز و قیمت‌های دیگر به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا با سرعت و کارایی بیشتری به معاملات خود بپردازند.

کلام آخر

در مقاله اسپرد حساب های آمارکتس سعی کردیم با توضیح راجع به انوع اسپرد در حساب‌ های آمارکتس شما بتوانید با بررسی شاخصه‌های کلی در مورد اکانت‌های مختلف، راحت‌تر تفاوت آن‌ها درک کنید، تا در صورتی که قصد افتتاح حساب در این بروکر را داشتید، بتوانید با اطمینان حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

امتیاز دهید