یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

اگر ترید در فارکس توجه شما را به خود جلب کرده است و احساس می‌کنید فرصتی برای کسب درآمد پیش روی شماست؛ احتمالا یکی از موضوعاتی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد استفاده از استراتژی مناسب معاملاتی است. یک استراتژی معاملاتی سودبخش و در عین حال ساده و یک برنامه مناسب، کلید نهایی اصلی کسب سود در معاملات فارکس است. در این مقاله یک استراتژی معاملاتی سودآور و قوی را در نمودار چهار ساعته معرفی خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید که استراتژی معاملاتی باید با نظرات و ایده‌های شما تغییر داده شده و مطابقت پیدا کند. به این ترتیب احتمالا استراتژی حاصل، عملکرد بهتر با سود بیشتر یا نوسانات کمتری خواهد داشت.

چطور درباره بازار فارکس آموزش ببینیم؟

قبل از یادگیری این استراتژی باید بیاموزیم که بهترین روش برای انجام معامله در بازار فارکس چیست. برای انجام معاملات موفق در بازار فارکس، آموزش اهمیت بالایی دارد. برای شروع مدتی را به مطالعه درباره نحوه عملکرد معاملات فارکس، زمان‌های فعال بازار و نحوه مدیریت ریسک اختصاص دهید. وب سایت، کتاب‌ها و منابع بسیار دیگری وجود دارد که در کسب اطلاعات بیشتر درباره معاملات فارکس به شما کمک خواهد کرد.

همانطور که به مرور زمان اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا می‌کند، متوجه خواهید شد که هیچ چیز بهتر از تجربه نیست؛ در نتیجه اگر می‌خواهید معاملات فارکس را بیاموزید، بهترین معلم تجربه است. وقتی برای اولین بار معاملات را شروع کردید، می‌توانید از یک حساب آزمایشی یا دمو استفاده کنید و بدون ریسک از دست دادن سرمایه، استراتژی‌ معاملاتی متفاوت را بررسی کنید. اینکار دیدگاه خوبی درباره مکانیزم انجام معاملات فارکس داده و همچنین به شما کمک می‌کند تا به کار با پلتفرم معاملاتی مربوطه عادت کنید.

|at_cta_form|

جزئیات اساسی مرتبط با استراتژی سودبخش

اولین چیزی که با شما به اشتراک می‌گذاریم جزئیات عملکرد استراتژی است. این استراتژی به طور منحصربه‌فردی می‌تواند بردهای بزرگ ثبت کند. از برخی مزیت‌های این استراتژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قوانین ساده‌ای که نیازی به انجام دادن ندارند.
  2. قادر به انجام معاملات بلند مدت است.

هدف ایجاد استراتژی نوسانی بود که بتواند به طور فعال توسط تمامی تریدرهای با تجربه یا مبتدی استفاده شود. تمرکز این استراتژی بر روی تحلیل تکنیکال است. از نقاط قوت اصلی این استراتژی بهره ‌برداری از بریک اوت یا شکست‌های مقاومتی است. این استراتژی بر روی روند متمرکز است؛ اما تنها در نمودار 4 ساعته کاربرد مناسبی دارد.

ابزار و اندیکاتورهای مورد استفاده ساده است:

  1. تنظیمات پارابولیک (Parabolic) 2: نقاط سبز
  2. تنظیمات پارابولیک 5: نقاط بنفش
  3. اندیکاتور ایچی موکو، تنکانسن (Tenkan-sen): خطوط قرمز
  4. اندیکاتور ایچی موکو، کیجونسن (Kijun-sen): خطوط آبی
استراتژی سودبخش
یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

خواندن الگوهای نمودار فارکس و نحوه یافتن فرصت مناسب در این بازار، به عنوان یک نقشه راه برای ساخت و استفاده از هر استراتژی، به شدت توصیه می‌شود.

مدل TOFTEM

این مدل چک لیستی از 5 مرحله قبل و برای ورود است:

  1. T: ترند یا روند (Trend)
  2. O: فرصت (Opportunity)
  3. F: فیلترها (Filters)
  4. T: راه انداز (Trigger)
  5. EM: روش ورود (Entry Method)

تمامی این مراحل را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: روند (Trend)

در این مرحله، استراتژی مورد نظر از خطوط تنکانسن و کیجونسن برای تعریف روند استفاده می‌کند. خطوط تنکانسن و کیجونسن بخشی از اندیکاتور ایچی موکو هستند.

  • هنگامی که تنکانسن بالای کیجونسن قرار دارد: جهت گیری صعودی
  • هنگامی که تنکانسن زیر کیجونسن قرار دارد: جهت گیری نزولی
  • هنگامی که تنکانسن با کیجونسن برابری کند: رنج

این یک روش ساده و موثر برای مشخص کردن نوع روند است. به یاد داشته باشید که نیاز نیست که معامله پیچیده یا آمیخته با معاملات ریاضی سطح بالا باشد تا سودآوری خوبی داشته باشد.

استراتژی سودبخش
یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

مرحله دوم: فرصت (Opportunity)

فرصت زمانی معتبر است که تنکان دارای زاویه باشد:

  • زاویه شیب رو به بالا نشان دهنده حرکت رو به بالا است.
  • زاویه شیب رو به پایین نشان دهنده حرکت رو به پایین است.
  • زاویه مسطح به معنای عدم وجود روند است.

قبل از اینکه یک تریدر بتواند وارد مرحله بعدی شود، روند و فرصت باید در یک سمت باشد.

  • روند صعودی و فرصت صعودی.
  • یا روند نزولی و فرصت نزولی.

در تصویر زیر مثالی را بررسی می‌کنیم که ارز مشخص شده دارای حرکت صعودی، نزولی یا بدون سمت (مسطح) است.

استراتژی سودبخش

مرحله سوم: فیلترها (Filters)

فیلتر از نمودار روزانه برای بررسی روند و حرکت استفاده می‌کند. اگر حرکت با موانع بزرگی مانند بالا و پایین روزانه مواجه باشد و قیمت بسیار نزدیک باشد، بنابرین معامله آن جفت ارز فیلتر شده و نادیده گرفته می‌شود. فیلتر به شما در تمرکز بر روی تنظیمات معامله اصلی کمک می‌کند و از اینکه بیش از حد معامله نکنید اطمینان حاصل می‌کند. فیلترها در سودبخش کردن معاملات اهمیت بالایی دارد.

مرحله چهارم: راه انداز (Trigger)

تریگر یا راه انداز لحظه مهمی برای تریدر است. قیمت افزایش مورد انتظار را تایید کرده است و تریدر در یک قدمی ورود به معامله قرار دارد. این استراتژی از تریگرهای زیر استفاده می‌کند:

  • روند صعودی و فرصت صعودی: قیمت باید یکی از دو سطح پارابولیک را به سمت بالا بشکند (پارابولیک بالاتر از قیمت است).
  • روند نزولی و فرصت نزولی: قیمت باید از یکی از دو سطح پارابولیک را به سمت پایین بکشند (پارابولیک زیر قیمت است).

Trigger

مرحله پنجم: روش ورود (Entry Method)

متد ورود یک سفارش بازار (market order)  فوری است که به محض بسته شدن کندل قرار داده می‌شود. قبل از ورود، باید به این نکته توجه داشت: بسته شدن کندل باید نزدیک به انتهای کندل (حدودا 40 درصد) باشد:

  • یک بریک اوت صعودی باید نزدیک به بسته شدن کندل در اوج قیمتی باشد.
  • یک بریک اوت نزولی باید نزدیک به بسته شدن کندل در کف قیمتی باشد.

روش ورود

مدیریت معامله

استاپ لاس یا حد ضرر از اوج و کف قیمتی در نمودار 4 ساعته استفاده می‌کند. اوج و کف قیمتی بالاترین یا پایین‌ترین کندل در یک گروه هستند.

تیک پروفیت یا کسب سود از یک حد ضرر شناور استفاده می‌کند. استفاده از یک استاپ لاس شناور دیگر نیز اختیاری است. عملکرد این حد ضرر شناور به این صورت است که به محض اینکه پارابولیک در سمت مخالف قیمت قرار گیرد، معامله بلافاصله بسته می‌شود.

در این قسمت قوانین و جزئیات استراتژی موردنظر ما به پایان می‌رسد. امیدواریم که این استراتژی ساده و سودبخش برای شما مفید واقع شود. لازم به ذکر است که باید قوانین استراتژی با روانشناسی معاملاتی شما مطابقت داشته باشد تا شانس بیشتری در موفقیت و سودآوری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با سه نوع تحلیل در فارکس

تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟

چگونه اشتباهات معاملاتی را به نقاط قوت تبدیل کنیم؟

بلک فرایدی و تاثیر آن روی بازارهای مالی

امتیاز دهید