5 نکته برای موفقیت در بازار فارکس

موفقیت در بازار فارکس

در این مقاله به بررسی رازهایی برای موفقیت در بازار فارکس می‌پردازیم که به شما این امکان را می‌دهد تا بر پیچیدگی‌های بازار فارکس تسلط پیدا کنید. بازار فارکس بزرگترین بازار جهان از نظر ارزش دلاری میانگین معاملات روزانه است که این موضوع بازارهای سهام و اوراق قرضه را کم ‌اهمیت جلوه می‌دهد. بازار فارکس مزیت‌های زیادی به تریدرها ارائه می‌دهد، از جمله آنها می‌توان به بالاترین اهرم موجود در عرصه سرمایه‌ گذاری و فعال بودن بازار در تمام روزهای معاملاتی اشاره کرد.

سیگنال فارکس

اغلب معاملات فارکس به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه گذاری شناخته شده و همواره مورد استقبال سرمایه گذاران قرار دارد. در این بازار یک سرمایه گذار با سرمایه اندک می‌تواند به طور واقع بینانه‌ای امیدوار باشد که از این طریق کسب سود خواهد کرد. با این حال، این بازار با میلیاردها دلار مبادلات ارزی در سراسر جهان، پر معامله ترین بازار سرمایه گذاران نهادی بزرگ است.

|at_cta_form|

به سطوح پیوت (Pivot Point) دقت کنید

توجه به نقاط پیوت (Pivot Point) روزانه، به ویژه اگر تریدر روزانه باشید، اهمیت بالایی دارد؛ اما اهمیت آن زمانی بیشتر می‌شود که یک تریدر پوزیشن یا تریدر نوسانی باشید، یا فقط در بازه‌های زمانی بلند مدت معامله کنید؛ زیرا در این حالت هزاران تریدر دیگر نیز به سطوح پیوت توجه دارند.

معاملات پیوت تقریبا مانند یک پیش گویی است که به خودی خود محقق می‌شود. منظور این است که بازارها اغلب حمایت یا مقاومت دارند، بازار در سطوح پیوت تغییر می‌کند؛ زیرا بسیاری از تریدرها سفارش خود را در آن سطوح ثبت می‌کنند‌. از این رو اغلب مواقعی که حرکت‌های معاملاتی قابل توجهی خارج از سطح پیوت اتفاق می‌افتد، واقعاً هیچ دلیل اساسی برای این حرکت وجود ندارد؛ به جز اینکه بسیاری از تریدرها معاملات خود را به این دلیل قرار دادند که انتظار چنین حرکاتی را داشته‌‌اند.

البته منظور این نیست که معاملات پیوت تنها مبنای استراتژی شما باشد. در عوض منظور این است که علاوه بر از استراتژی معاملاتی شخصی خود، باید مراقب نقاط پیوت روزانه باشید تا متوجه نشانه‌هایی از ادامه روند یا معکوس شدن بازار شوید.

با استفاده از لبه (edge) معامله کنید

موفق ترین تریدرها کسانی هستند که تنها زمانی پول خود را به خطر می‌اندازند که فرصتی در بازار برای آنها لبه (Edge) ایجاد کند، این لبه احتمال موفقیت در بازار فارکس و معامله‌ای که شروع می‌کنند را افزایش می‌دهد.

لبه شما می‌تواند هر چیزی باشد، حتی چیزی مانند خرید در سطح قیمتی که قبلاً خود را به عنوان سطحی نشان داده است که حمایت قابل توجهی را برای بازار فراهم می‌کند یا فروش در سطح قیمتی که به عنوان مقاومت قوی تشخیص داده‌اید.

می‌توانید با داشتن تعدادی از عوامل تکنیکال به نفع خود، احتمال موفقیت خود را افزایش دهید. لبه‌ای که توسط اندیکاتورهای تکنیکال همگرا ایجاد می‌شود، زمانی به وجود می‌آید که اندیکاتورهای مختلف در بازه‌های زمانی متعدد برای ارائه حمایت یا مقاومت جمع شوند.

برای مثال، قیمت به یک سطح حمایت یا مقاومت مشخص رسیده است و سپس حرکات قیمتی در آن سطح نشان دهنده معکوس شدن روند بازار به وسیله کندلی مانند پین بار یا دوجی است.

برای موفقیت در فارکس، سرمایه خود را حفظ کنید

به یاد داشته باشید که در معاملات فارکس، اجتناب از ضررهای بزرگ از کسب سود زیاد اهمیت بیشتری دارد. اگر در بازار مبتدی باشید شاید این موضوع به نظر شما درست نباشد؛ اما موفقیت در معاملات فارکس مستلزم دانستن چگونگی حفظ سرمایه است.

واقعیت این است که دلیل اصلی عدم موفقیت اکثر افرادی که معاملات فارکس امتحان می‌کنند این است که تمامی سرمایه خود را مصرف کرده‌اند و نمی‌توانند به معامله ادامه دهند. آنها قبل از اینکه فرصتی برای ورود به معاملات بسیار سودآور داشته باشند حساب خود را خالی می‌کنند.

اجرای صادقانه قوانین سختگیرانه مدیریت ریسک تقریبا تضمین می‌کند که شما در نهایت تریدری خواهید بود که از معاملات خود سود می‌کند. اگر با جلوگیری از ضررهای زیاد سرمایه تجاری خود را حفظ کنید تا بتوانید به معامله ادامه دهید، در نهایت در معاملات خود به خوبی عمل خواهید کرد و به طور تصاعدی سود و سرمایه شما افزایش پیدا می‌کند. تنها کافیست از از دست دادن تمام پول خود جلوگیری کنید تا زمانی که یک فرصت معاملاتی به وجود آمد بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال خود را ساده سازی کنید

بیایید دو تریدر فارکس متفاوت را در نظر بگیریم:

تریدر اول یک دفتر بزرگ و شیک برای معاملات خود در اختیار دارد. او از یک کامپیوتر پیشرفته و ویژه با مانتورهای متعدد استفاده می‌کند. هر یک از این مانیتورها فیدهای اخبار و نمودارهای فراوانی را نشان می‌دهد که بر هر یک حداقل هشت یا نه اندیکاتور تکنیکال قرار داده شده است. این اندیکاتورها شامل پنج یا شش میانگین متحرک (moving average)، دو یا سه اندیکاتور مومنتوم، خطوط فیبوناچی و غیره است.

تریدر دوم در یک فضای اداری نسبتاً خالی و ساده کار می‌کند. او از یک لپتاپ معمولی یا یک نوت بوک ساده برای معاملات خود استفاده می‌کند. او نمودارهای خود را با حداکثر سه اندیکاتور تکنیکال بررسی می‌کند.

اگر حدس زدید که تریدر شماره 1 فوق العاده موفق و حرفه‌ای است، حدس شما اشتباه است. عملا تعداد بی شماری خط وجود دارد که یک تریدر می‌تواند در نمودار خود اعمال کند. اما استفاده زیاد از این اندیکاتورها دقت تریدر را پایین می‌آورد، سردرگمی، شک و بلاتکلیفی را تشدید می‌کند و باعث می‌شود تریدر نتواند به درستی تصمیم بگیرد. یک استراتژی نسبتاً ساده، که فقط دارای چند قانون معاملاتی است و تنها از تعداد کمی اندیکاتور استفاده می‌‌کند، کمک بیشتری به موفقیت تریدر می‌کند.

سفارشات حد ضرر را در سطوح قیمت معقول قرار دهید

این اصل ممکن است فقط عنصری برای حفظ سرمایه معاملاتی بنظر برسد؛ اما علاوه بر آن یک عنصر ضروری برای موفقیت در معاملات فارکس است.

بسیاری از تریدرهای مبتدی مرتکب این اشتباه می‌شوند و فکر می‌کنند مدیریت ریسک چیزی بیش از قرار دادن سفارش استاپ لاس نزدیک به نقطه ورود معامله نیست.

یکی از عواملی که اغلب موجب عدم موفقیت در یک معامله می‌شود، قرار دادن سفارش حد ضرر یا استاپ لاس بسیار نزدیک به نقطه ورود است. در این حالت ممکن است بازار به نفع تریدر برگشته و سود قابل توجهی را برای او به ارمغان بیاورد؛ اما تریدر زودتر با حد ضرر از معامله خارج شده باشد.

توجه داشته باشید که فقط وارد معاملاتی شوید که بتوانید حد ضرر را جایی قرار دهید که تنها از ضرر زیاد جلوگیری شود. همچنین مهم است که بر اساس تحلیل خود، سفارش حد ضرر را در سطح قیمتی معقولی قرار دهید.

به طور خلاصه، یک تریدر خوب، سفارش حد ضرر را در سطحی قرار می‌دهد که از سرمایه معاملاتی او در برابر ضررهای بیش از حد محافظت شود. یک تریدر عالی علاوه بر اینکه این کار را انجام می‌دهد، از قرار دادن حد ضرر بی‌مورد و در نتیجه از دست دادن یک فرصت سودآور اجتناب می‌کند.

این نکات کلیدی را به خاطر بسپارید:

  • به سطوح پیوت (pivot level) دقت کنید
  • با استفاده از لبه (edge) معامله کنید
  • سرمایه خود را حفظ کنید
  • تحلیل تکنیکال خود را ساده سازی کنید
  • سفارشات حد ضرر را در سطوح قیمت معقول قرار دهید

جمع بندی

مانند هر عرصه سرمایه گذاری دیگری، بازار فارکس نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. برای انجام معاملات سود بخش، یک تریدر باید این ویژگی‌ها را در طول زمان، تمرین و مطالعه بیاموزد.

استراتژی ها و اندیکاتور های اساسی در معاملات فارکس

5 نکته موثر برای معاملات بهتر در بازار فارکس

4.5/5 (2 امتیاز)