5 نکته موثر برای معاملات بهتر در بازار فارکس

5 نکته موثر برای معاملات بهتر در بازار فارکس

چگونه می‌توان در معاملات فارکس پیشرفت کرد؟ مطمئن باشید هیچ‌گاه از زمانی که وقف یادگیری معاملات بهتر در بازار فارکس کردید  پشیمان نخواهید شد. با این حال، نکات و توصیه‌های مفید زیادی نیز وجود دارد که به شما در این مسیر کمک خواهد کرد. بازار فارکس به دلیلی نوسانات بالا همواره نیازمند تجربه و دانش مناسبی در زمینه بازارهای مالی و انجام معاملات است. در این مقاله نگاهی به هرچیزی که به شما در بهبود معاملات فارکس کمک کند خواهیم پرداخت.

یک دوره معتبر تجارت فارکس را دنبال کنید

اگر به دنبال یادگیری معاملات فارکس هستید، ابتدا یک منبع معتبر پیدا کنید. این دوره می‌تواند متعلق به یک موسسه آنلاین یا آفلاین باشد. با این حال، موسسات آنلاین برای کاربران راحتی بیشتری به ارمغان آورده و سرعت یادگیری بیشتری دارند. حتی ممکن است یک شرکت یا جامعه کامل آماده کمک به شما و ارائه دوره‌های آموزشی باشد.

چرا باید به یادگیری فارکس فکر کنید؟

مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که شما با مزایا و معایب معامله فارکس آشنا خواهید شد. شما ذهنیت انعطاف پذیرتری در معاملات خواهید داشت و یاد می‌گیرید که با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید. اصطلاحات  خاصی در بازار معاملات فارکس وجود دارد که یادگیری آنها برای هر تریدر ضروری بوده و به او در جهت بهبود معاملات کمک خواهد کرد.

شما یک نقشه راه کامل و یک سیستم معاملاتی فارکس قابل اعتماد خواهید داشت که دانش و مهارت‌های مناسب را به شما ارائه می‌دهد. این دانش و مهارت‌ها شما را تبدیل به یک حرفه‌ای خواهد کرد و آماده ورود به دنیای معاملات فارکس خواهید شد.

اطلاعات برای تصمیم گیری ضروری است

افراد اغلب در خواندن نمودارها مشکل دارند. این افراد از منابع موجود برای یافتن اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری آگاهانه استفاده نمی‌کنند.

برخی از افراد حتی بر اساس نظر کارشناسان شروع به سرمایه گذاری می‌کنند. با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید به تنهایی تصمیم بگیرید و با این کار خود را در معرض خطر کمتری قرار می‌دهید.

می‌توانید روندها را دنبال کنید، نمودارها را درک کنید و بر اساس آنها پیش بینی‌هایی برای ادامه روند قیمتی یک ارز انجام دهید. همچنین می‌توانید از نظر کارشناسان برای مشخص کردن استراتژی خود استفاده کنید.

هرچه اطلاعات بیشتری درباره حرکات قیمتی داشته باشید، تصمیم گیری شما نیز بهتر خواهد شد. بنابراین، نباید در جمع‌آوری اطلاعات لازم برای پیشرفت درنگ کنید.

تمرین بهترین دارایی شما خواهد بود

برای اینکه یک تریدر تمام عیار حساب شوید، از ازمون بازخورد یا بک تستینگ (Backtesting) استفاده کنید. البته، برخی از پلتفرم‌ها شما را قادر می‌سازند تا استراتژی‌های خود را در لحظه در بازار فارکس آزمایش کنید. گوریلا تریدینگ (Guerrilla Trading) یکی از این پلتفرم‌ها با منابع گسترده است. در نهایت، شما تمرین می‌کنید و از این طریق یاد می‌گیرید که چگونه نمودارها را پیش‌بینی کنید و براساس آن اقدام کنید.

نباید نگران ضررهای کوچک باشید. همه چیز درباره یک برد نهایی است. به یاد داشته باشید که حتی اگر چندین معامله را از دست بدهید و ضرر کنید، یک معامله موفق می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

از این رو، شما باید جسور باشید و مهارت‌ها، دارایی‌ها و توانایی‌های تحلیلی خود را تا حد امکان تمرین دهید. هرچه بیشتر تمرین کنید، حتی با یک حساب واقعی و پول واقعی، بهتر عمل خواهید کرد. البته می‌توانید برای تمرینات خود از یک حساب آزمایشی یا دمو نیز استفاده کنید.

برای ایجاد انگیزه، برنامه‌ و هدف تعیین کنید

احتمال اینکه نسبت به معاملات فارکس وسواس پیدا کنید، تقریبا با خواندن نمودارها برابری می‌کند. به هر حال، برخلاف بازار سهام، بازار معاملات فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است.

5 نکته موثر برای معاملات بهتر در بازار فارکس
5 نکته موثر برای معاملات بهتر در بازار فارکس

با این وجود، چک کردن مداوم یا معاملات دائمی و بیش از حد بیشتر از اینکه با سود همراه باشد می‌تواند آسیب به همراه داشته باشد؛ زیرا این سبک معامله کردن معمولا با نگران‌های بسیاری مانند ترس از اشتباه بودن، از دست دادن یک معامله خوب یا انباشته شدن ضرر همراه است.

شما باید در تصمیم گیری‌های خود محکم و مصمم باشید. برای این کار باید یک برنامه و روال تنظیم کنید. اگر اهداف واقع بینانه‌ و قابل دسترسی داشته باشید، مثلاًاینکه 10 درصد سود در یک ماه به دست آورید، می‌توانید روی آن کار کنید و برای آن برنامه مشخص کنید.

هر زمان که به هدفی که می‌خواهید، دست پیدا کردید این موفقیت به شما انگیزه می‌دهد تا بهتر عمل کنید. به همین ترتیب، اگر به هدفی که می‌خواستید نرسیدید، می‌توانید بر روی اشتباهات خود تامل کرده و از آنها درس بگیرید. داشتن برنامه به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بشناسید.

برای بیشترین سود، از اثر مرکب استفاده کنید

اثر مرکب زمانی رخ می‌دهد که شما سود دریافت کرده و سپس از آن سود برای کسب سود بیشتر استفاده کنید. به عبارت دیگر، اثر مرکب به شما کمک می‌کند تا پول و درآمد خود را در حین حرکت چند برابر کنید.

جمع بندی

موارد گفته شده تنها 5 مورد نیست. به این 5 مورد به عنوان پنج ستون یک معامله در فارکس نگاه کنید. اگر بتوانید این موارد را کنترل کنید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از بهتر شدن در فارکس باز دارد. حتی ممکن است در حال حاضر از چند مورد آنها برای معاملات بهتر در فارکس استفاده کنید.

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا از تمامی موارد گفته شده استفاده کنید و آنها را در جهت معاملات بهتر در فارکس به کار بگیرید. قبل از پرداختن به این نکات، مطمئن شوید که معامله در فارکس را یاد گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ ترین جفت ارز های فارکس

چه رویداد هایی بر معاملات فارکس تأثیر می گذارند؟

امتیاز دهید