چهار روش معامله سود بخش در فارکس

چهار روش معامله سود بخش در فارکس

تریدرهای فارکس که به تازگی در این بازار شروع به فعالیت کرده‌اند، اغلب برای آنچه در پیش رو است آماده نیستند و به همین ترتیب، معمولا وارد این چرخه می‌شوند: ابتدا به سرعت معاملات را شروع کرده و معمولا ضرر می‌کنند. سپس یا تسلیم می‌شوند یا یک قدم به عقب برداشته و کمی بیشتر تحقیق می‌کنند و در نهایت برای تمرین معاملات یک حساب دمو یا آزمایشی باز می‌کنند. در این مقاله به بررسی چهار روش برای بهبود چشمگیر معاملات و کسب سود می‌پردازیم.

سیگنال فارکس

چه تازه وارد بازارهای مالی و معاملات فارکس شده باشید، چه مدتی مشغول انجام معاملات و کسب تجربه بوده‌اید، ممکن است بارها این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد:

چرا برخی افراد به طور مداوم سود می‌کنند و درآمد خوبی از معاملات دارند؛ در حالی که من مدام ضرر می‌کنم؟

|at_cta_form|

یک راز وجود دارد که بسیاری از آن بی‌خبر هستند؛ افرادی که فکر می‌کنید هیچوقت ضرر نمی‌کنند نیز متحمل ضرر می‌شوند؛ اما آن را با روحیه مناسب پذیرفته و قبول می‌کنند که این نیز بخشی از بازی است. نکته مهم این است که آنها ضمن حفظ نظم در دوره‌هایی که ضرر می‌کنند، هرگز کوتاهی را قبول نکرده و مدام تمرین می‌کنند تا در معاملات بعدی عملکرد بهتری داشته باشند.

خبر خوب این است که شما هم می‌توانید یک تریدر خوب باشید و سود کسب کنید. هیچکس از ابتدا یک تریدر ماهر نیست و یادگیری معاملات نیز کار غیر قابل انجامی نیست. مطمئناً خصوصیات و ویژگی‌های یک تریدر خوب را می‌توان آموخت.

بسیاری از تریدرها دانش آکادمیکی در این زمینه ندارند و تنها با آموزش و تکرار و تمرین به خوبی معامله می‌کنند و از این طریق به طور مداوم پول در می‌آورند. اگر مدام ضرر می‌کنید باید روی دانش خود از بازار فارکس کار کرده و احتمالاً تغییراتی را در سبک معاملاتی خود ایجاد کنید.

حفظ تعهد، حتی در طول دوره‌های چالش برانگیز

معامله کردن یک سرگرمی نیست، در طول دوره یادگیری با چالش‌‌ها و مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. یک تریدر خوب باید همیشه برای مقابله با این چالش‌ها آماده باشد.

به یاد داشته باشید که هدف و تلاش برای رسیدن به کسب سود باید شما را مجذوب خود کند؛ و ضررهایی که متحمل می‌شوید نباید شما را از تلاش برای رسیدن به هدف منصرف کند.

این سوال را از خود بپرسید: آیا اگر هیچ پولی از معاملات کسب نکنم باز هم این فرایند برایم جذاب است و از چالش‌های آن لذت می‌برم؟ اگر جواب مثبتی برای این سوال دارید، مطمئن باشید که تعهد لازم برای موفقیت را حفظ می‌کنید.

با ضرر و از دست دادن موقعیت‌ها کنار بیایید

نرخ برد بالا، به تنهایی سود آوری را تضمین نمی‌کند. نکته بحث برانگیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که تریدرهای ناموفقی که نرخ برد بالا را انتخاب می‌کنند، در واقع می‌خواهند جبران خسارت کنند.

عدم اعتماد به نفس و ناآگاهی از این واقعیت که هیچ چیز در معاملات حتمی نیست، آنها را به سمت یک چیز محکم ترغیب می‌کند و از خود انتظار جبران خسارت وارده را دارند. وسواس بر ثبت درصد برد بالا در معاملات کوته بینانه است. اینکه بخواهید تمرکز خود را بر روی بهتر شدن معاملات بگذارید، درست مثل تلاش برای تشخیص جنگل از درختان است.

اهداف باید با اعمال و باورها همخوانی داشته باشند

واقعیت این است که اگر هدف شما و تلاش برای رسیدن به هدف نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد، مقصر کسی جز خودتان نیست. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اهداف شما با باورهایتان همخوانی ندارد.

گفتن یا فکر کردن به اینکه می‌خواهید یک تریدر موفق باشید به تنهایی کافی نیست. اگر لحظه‌ای فرا برسد که نیاز باشد اطلاعات معاملاتی خود را کامل کنید و شما اینکار انجام ندهید؛ در این صورت بین ذهن خودآگاه و ناخودآگاه شما ناسازگاری وجود دارد.

مثل این است که «کسی بخواهد ثروتمند شود و به وسایل اطرافش نگاه کند و احساس فقر کند». این نگرش به ثروتمند شدن او کمکی نمی‌کند و شخص مورد نظر مستعد شکست است.

این رفتارهمان «به یک شکل فکر کردن، و به گونه‌ای دیگر احساس و عمل کردن» است. تنها زمانی که (تفکر و احساس و عمل) در یک جهت باشند، نتایجی را به دست می‌آورید که با هدف شما مطابقت دارد.

در معاملات از عملکرد ضعیف دوری کنید

بهانه آوردن، عملکرد شخص را ضعیف می‌کند. آیا تا به حال برای نتایج خود در معاملات بهانه آورده‌اید؟ اگر چنین است، احتمالا در معاملات خود عملکرد ضعیفی دارید.

به صورت کلی بهترین راه برای جلوگیری از عملکرد ضعیف در انجام معاملات، خودداری از بهانه آوردن برای اشتباهات است. در هنگام معامله مراقب بهانه‌های خود باشید. به یاد داشته باشید که شما مسئول تمامی اشتباهات خود در یک معامله هستید. درست است که نمی‌توان همه چیز را در بازار کنترل کرد، اما شما مسئول اعمال خود در معاملات هستید.

جمع بندی

پیشنهادات و موارد فوق را تجزیه و تحلیل کنید و از خود بپرسید که آیا این موارد در بهبود معاملات به شما کمک خواهد کرد یا خیر. در صورتی که از این موضوع مطمئن بودید، طرز فکر و رویکرد خود را در معاملات تغییر دهید.

هر کسی می تواند در بازار فارکس کسب درآمد کند؛ اما این موضوع نیازمند صبر و پیروی از یک استراتژی کاملاً تعریف شده است. با این حال، اگر از طریق یک استراتژی دقیق و ثابت شده در بازار فارکس معامله کنید، احتمال موفقیت شما در این بازار بیشتر می‌شود.

5 نکته قدیمی اما طلایی برای موفقیت در بازار فارکس

بازیگران بزرگ پشت نقدینگی فارکس چه کسانی هستند؟

معرفی و بررسی چند استراتژی مهم بازار فارکس

3/5 (2 امتیاز)