چک لیست ترید + مواردی که باعث موفقیت شما در معامله می شود!

چک لیست ترید

برای اینکه بتوانید معامله پرسودی داشته باشید، باید از یک سری ابزار ها کمک بگیرید. یکی از این ابزار ها چک لیست ترید می باشد که به شما کمک می کند تا اقدامات خود را سازماندهی کنید و به درستی تصمیم بگیرید. در این مقاله از امیر تریدر شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید یک چک لیست مناسب قبل از ترید تهیه و در معاملات از آن استفاده کنید.

چک لیست ترید چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

برای معامله گران این امر ضروری می باشد که یک روتین مناسب و خاصی را برای خود در نظر بگیرند تا قبل از شروع معامله برنامه دقیقی از کار ها و اهداف داشته باشند. برای دست یابی به این هدف، تهیه کردن چک لیست قبل از ترید بهترین راهکار می باشد. در چک لیست قبل از ترید یک سری قوانین و قدم‌های از پیش تعیین شده مشخص شده است که قبل از انجام معامله باید آن‌ها را رعایت کرد.

هدف از چک لیست معامله این است که شما به عنوان یک تریدر، قبل از ورود به هر معامله‌ای تمام عوامل و فاکتورهای موثر را در نظر بگیرید، بازار را تحلیل کنید تا اطمینان بیشتری در معاملات خود به دست بیاورید. شما با تهیه چک لیست هیچ عامل مهمی را فراموش نمی کنید و با آمادگی کامل و بهبود قابل توجهی در عملکردتان، معاملات خود را شروع می کنید.

با تهیه این لیست می توانیم اطمینان حاصل کنیم که تمام عوامل برای انجام معامله پرسود و افزایش موفقیت در طول مدت، در نظر گرفته می شود؛ بنابراین هر معامله گر موفق و حرفه ای این چک لیست ترید را تهیه می کند. بسیار از شرکت های معتبر در زمینه بازاراهای مالی از معامله‌گران درخواست می‌کنند تا یک چک لیست معامله تهیه کنند تا با روند مشخصی پیش بروند.

یک چک لیست ترید شامل:

  • مرور معاملات
  •  بررسی شرایط کلی بازار
  •  مدیریت سرمایه و درصد ریسک
  •  چک کردن تقویم اقتصادی فارکس

بررسی و انجام موارد گفته شده باعث خواهد شد تا تریدر در معاملات خود به صورت سازمان‌یافته و منظم عمل کند. با داشتن چک لیست شما از تصمیم های بدون منطق و معاملات احساسی که باعث از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه شما می شود دور می مانید. در ادامه هر کدام از موارد در چک لیست معامله را به صورت کامل توضیح می دهیم.

چک لیست ترید

چک کردن تقویم اقتصادی فارکس

در بازار فارکس مانند هر بازار مالی نوساناتی وجود دارد که با اعلام بعضی از اخبار در معاملات، به خصوص معامله جفت ارزها نوسانات زیادی ایجاد می شود. به همین دلیل بررسی روزانه اخبار و رویدادها و تقویم های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخباری درمورد رویدادهای سیاسی، جلسات فدرال، جنگ در کشورهای دیگه و … باعث ایجاد نوسانات در بازار می شود. البته در مواقع اعلام این اخبار به شما توصیه می شود معامله انجام ندهید مگر اینکه معامله گر حرفه ای باشید که تمام شرایط را در نظر گرفته است.

یکی از بهترین سایت‌ها برای اطلاع از اخبار به روز دنیا سایت Forex factory است. در این سایت اطلاعات مهمی از جمله اخبار مالی، تقویم اقتصادی، نظرات معامله‌گران حرفه‌ای، تحلیل‌های بازار، نقدها و داده‌های تاریخی معاملات فارکس را به افراد عرضه می کند. برای این که چک لیست قبل از ترید کاملی داشته باشید می توانید از این سایت استفاده کنید.

بررسی شرایط کلی بازار

بررسی اینکه آیا بازار شرایط خوبی دارد یا روند به صورت نزولی می باشد، قیمت ها به چه صورت است، اهمیت بسیار زیادی در انجام معامله دارد. انتخاب اینکه در چه شرایطی معامله انجام دهید بستگی به خودتان دارد که چه مقدار ریسک پذیر هستید. برخی از تریدرها، بازار پرنوسان را ترجیح می‌دهند در حالی که بعضی از افراد می‌خواهند در شرایطی که بازار آرام است، به معامله بپردازند.

مدیریت سرمایه

یک سری سوالاتی که هر تریدری قبل از معامله باید پاسخ دهد عبارتند از:

  1. آیا معامله باز در روزهای قبل دارید؟
  2. آیا معاملات قبلی سودآور بوده؟
  3. چند درصد سرمایه برای انجام معاملات در نظر دارید؟
  4. آیا استراتژی که در معاملات قبلی استفاده کردید مفید بوده است؟

این قسمت از چک لیست ترید شما مدیریت سرمایه خود را بررسی می کنید. شما با بررسی معاملات قبلی خود متوجه می شوید استراتژی که قبلا استفاده کرده اید مفید بوده است یا نیاز به تحلیل دوباره و ایجاد یک استراتژی جدید دارید. شما باید احساسات خود را از جمله  حرص و طمع به درستی مدیریت کنید تا موجب تحمیل ضررهای بیش تر نشوید.

اگر در بازار فارکس مبتدی هستید و یا اخیرا آموزش های خود را شروع کردید استفاده از سیگنال می تواند بسیار کمک کننده باشد. به این صورت که اگر در مرحله ساخت و تست استراتژی هستید برای تاییدیه و صحت ورودها می تواند مفید باشد. علاوه بر این زمانی که در مسیر آموزش قرار دارید و هنوز استراتژی خود را تهیه نکرید کانال سیگنال  یک راه درآمدی خوب می تواند باشد و به انگیزه شما در این مسیر یاری می رساند. اما در نظر داشته باشید که به هر کانال سیگنال فارکس نباید اطمینان کرد. در این زمینه کانال سیگنال امیر تریدر با بیش از 5 سال سابقه در کنار شما خواهد بود و این مسیر را برای شما هموارتر خواهد کرد. مجموعه امیرتریدر به صورت تخصصی بر روی سیگنال های اسکلپ طلا و داوجونز تمرکز دارد و شما در حد چند دقیقه برای رسیدن به سود زمان نیاز دارند. برای اطلاعات بیش تر و عضو شدن در کانال vip به صورت رایگان، به کارشناسان ما پیام دهید.

چک لیست قبل از ترید

مرور معاملات

در مرحله آخر چک لیست قبل از نرید، بهتر است معاملات قبلی خود را مرور کنید و ژورنالی که از معاملات تهیه کردید رو بررسی کنید. برای این کار نقاط ورود و خروجی که در معامله های قبلی خود داشتید رو یک نمودار بیاورید تا به صورت دقیق بتوانید تحلیل کنید. زمانی که این کار را برای همه معاملات انجام دهید به راحتی متوجه می شوید که کدام بخش از کارتان ضعف یا ایراد دارد. همچنین این به شما نشان می دهد که آیا برای خروج از معامله به درستی اقدام کرده اید یا اینکه پیپ های زیادی را از دست داده اید.

کلام آخر

همان طور که متوجه شدید چک لیست ترید شامل نکات و قوانینی است که با رعایت کردن آن ها می توانید در معاملات خود به بهترین نحو ممکن عمل کنید. این کار باعث می‌شود که معامله گر در طول انجام معاملات خود منظم بوده و به اصول مهم معامله‌ در این بازار پایبند باشد.

اگر می خواهید در بازار های مالی پیشرفت کنید و به یک تریدر حرفه ای تبدیل شوید، به شما پیشنهاد می کنم حتما یک چک لیست برای معاملات خود تهیه کنید و طبق برنامه ریزی پیش بروید. درصورتی که هرگونه سوال و ابهام در رابطه با بازار مالی فارکس دارید، به کارشناسان ما پیام دهید تا شما را راهنمایی کنند.

 

4.5/5 (2 امتیاز)