چه زمانی از حساب دمو به حساب واقعی برویم؟

یکی از رایج‌ترین و پر تکرارترین سوالاتی که پس از افتتاح حساب دمو فارکس پرسیده می‌شود، این است که چه زمانی باید از حساب دمو به حساب واقعی برویم. در این قسمت از امیر تریدر قصد داریم به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم.

حساب دمو یا آزمایشی در فارکس چیست؟

حساب دمو یا آزمایشی نوعی اکانت است که توسط بروکرها ارائه می‌شود. این حساب به کاربر این امکان را می‌دهد که قبل از این که وارد بازار شود کار با ابزارها و ویژگی‌های مختلف پلتفرم ها را آزمایش کند و به آن‌ها مسلط شود.

ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش بیاید که استفاده از Demo account اصلا چه لزومی دارد. یا حتی بهتر نیست که از همان ابتدا شروع به معامله گری در بروکرها کنیم؟ در پاسخ به این سوال‌ها می‌توان گفت به لطف نوسانات زیاد بازارهای جهانی افراد بیشتری تمایل به حضور در بازار فارکس و معامله در آن را دارند. بنابراین معامله در بازاری که روزانه بالای 6 تریلیون دلار در آن جابه‌جا می‌شود ناخودآگاه دلهره‌آور خواهد بود.

باز کردن این نوع حساب به شما این امکان را می‌دهد که در یک فضای کاملا مشابه با واقعیت شروع به معامله کنید.

مزایای حساب دمو

اگر با تریدرهای با تجربه بازار صحبت کنید مزایای زیادی برای داشتن حساب دمو برای افراد مبتدی ذکر می‌کنند. در این بخش قصد داریم بخشی از مزیت‌های این قابلیت کارگزاری ‌ها را با هم بررسی کنیم:

آموزش فارکس بدون ریسک

داشتن اکانت آزمایشی مانند آموزش رایگان فارکس است. به این دلیل که تریدر را قادر می‌سازد بدون هیچ ریسکی آموخته‌های خود را در بازار پیاده سازی کند یا این که از پوزیشن‌های خود بیاموزد. معمولاً موفق‌ترین افراد در هر زمینه‌ای کسانی هستند که بتوانند به طور قابل توجهی آموخته‌های خود را تمرین کنند.

حساب دمو

آشنایی با پلتفرم معاملاتی

معمولاً بروکرهای مطرح در این حوزه پلتفرم متاتریدر را ارائه می‌دهند. با داشتن این نوع حساب می‌توانید تجربه کار با پلتفرم معاملاتی را بدون از دست دادن سرمایه کسب کنید. نحوه بازکردن و بستن معامله و استفاده از ابزارهای مختلف به نفع خود از تجاربی است که می‌توانید از این طریق آن را به دست آورید.

نحوه مدیریت احساسات

هنگامی که صحبت از دست دادن پول به خاطر به دست آوردن پول مطرح می‌شود معمولاً احساسات متنقاضی برای ما به وجود می‌آید. سرخوشی و اعتماد به نفس بیش از حد می‌تواند بعد از چند معامله موفق شروع شود یا این که ناامیدی و شک پس از چند باخت به وجود بیاید. این عواطف می‌تواند قضاوت‌های معمله گران را پس از چند معامله مختل کند. تجارت در Demo به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را به خوبی شناسایی کنید و بتوانید با ایجاد یک روال برای مدیریت بهتر آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از افراد مبتدی نمی‌دانند هنگام برد و باخت با چه احساساتی روبه‌رو می‌شوند.

ایجاد و بهبود استراتژی‌های معاملاتی

این فضا بهترین مکان برای آزمایش چیزی است که در مورد شاخص‌ها و استراتژی‌ها آموخته‌اید. علاوه بر این ممکن است پس از گذشت مدتی الگوهای معاملاتی خود را بشناسید و یا حتی شروع به گسترش سیستم معاملاتی خود کنید. نداشتن ریسک می‌تواند خلاقیت تریدر را بیشتر کند.

مدت زمان رفتن از حساب دمو به حساب واقعی چقدر است؟

با وجود تمام مزیت‌هایی که برای فضای دمو بیان کردیم اما با این وجود نباید معاملات شما در این فضا بیشتر از دو هفته طول الی یک ماه طول بکشد. این به این علت است که انجام این معاملات شما را از فضای واقعی دور می‌کند. این بستر دل شما را بزرگ می‌کند. این به این معنا است که شما یا ضررهای بزرگ می‌کنید یا سودهای بزرگ و این باعث می‌شود این اتفاقات در فضای واقعی برای شما عادی شود. بنابراین پس از این که به اندازه کافی به پلتفرم‌ها، عواطف و احساسات و استراتژی‌های خود مسلط شدید بهترین زمان برای شروع به معامله گری در فضای واقعی است.

1/5 (1 امتیاز)