سیگنال فاندامنتال فارکس

سیگنال فاندامنتال فارکس

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سیگنال فاندامنتال فارکس از جمله راهکارهایی است که برای معامله در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما استفاده از سیگنال فارکس و دریافت نتیجه از آن‌ها به همین سادگی نیز نمی‌باشد؛ چراکه نمی‌توان با دیدن هر سیگنالی فورا آن را بر روی سرمایه امتحان نمود و انتظار دریافت نتایج ایده‌آلی را داشت. بسیار مهم است که شما به سراغ بهترین ارائه دهنده سیگنال فاندامنتال فارکس بروید تا سیگنال دریافتی شما با بالاترین بازدهی همراه باشد.

تحلیل بنیادی و یا تحلیل فاندامنتال در دنیای مالی نقش بسیار حیاتی را در زمینه ارزش‌گذاری هر دارایی از جمله سهام شرکت‌ها، املاک و مستغلات و … فراهم می‌کند. تحلیل بنیادی در حقیقت مکانیزم اصلی بررسی زیربناهای نوساناتی که در بازار فارکس وجود دارد، می‌باشد و برای معاملات بازار ارزهای بین‌المللی فارکس،  صورت می‌گیرد.

بسیاری از تریدرهای بازار فارکس، برای معامله در این بازار مالی از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند. تریدرهای مبتدی و تازه‌کار می‌توانند با دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس، از سیگنال‌هایی که بر اساس تحلیل بنیادی تولید شده‌اند، برای معاملات خود استفاده کنند. ضمن اینکه تریدرهای حرفه‌ای علاقه‌مند به تحلیل بنیادی نیز می‌توانند از سیگنال فاندامنتال فارکس به عنوان تائیدی برای تحلیل‌های خود و رسیدن به یک نتیجه نهایی استفاده کنند. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر با ما همراه شوید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون سیگنال فاندامنتال فارکس آشنا شویم.

تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم پیرامون سیگنال فاندامنتال فارکس توضیحاتی را ارائه دهیم، بد نیست ابتدا با تعریفی از تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی آشنا شویم. تحلیل بنیادی و یا فاندامنتال، تحلیلی است که در آن معامله‌گر اقدام به بررسی تاثیرات عوامل سیاسی، اقتصادی، فاکتورهای اجتماعی و … بر روی ارزش نسبی یک دارایی در این بازار مالی می‌کند. در حقیقت با شناسایی محرک‌های اصلی ایجاد نوسان در ارزش ذاتی یک ارز، معامله‌گر و یا سرمایه‌گذار راحت‌تر می‌تواند تصمیمات تجاری را در این بازار بگیرد.

اصلی‌ترین اقدامی که در تحلیل تکنیکال صورت می‌گیرد، بررسی چارت قیمت و نمودارها با هدف شناسایی الگوها و یا روند بازار می‌باشد. تحلیل بنیادی و یا فاندامنتال، بررسی اطلاعات اقتصادی و همینطور عناوین خبری را نیز پوشش می‌دهد.

در حقیقت معامله‌گر باید در این تحلیل بتواند به دلایل و چگونگی تاثیر برخی از رویدادها شامل افزایش نرخ بیکاری، تورم، سیاست‌های پولی یک کشور پی ببرد و در نهایت نیز تاثیر این موارد را بر روی پول کشور درک کند. در صورتی که چشم‌انداز اقتصادی فعلی و یا آینده یک کشور خوب باشد، ارز آن کشور تقویت می‌شود. به طوری که اقتصاد خوب یک کشور، منجر به جذب سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری در آن کشور می‌گردد که همین موضوع زمینه‌ای را برای خرید ارز آن کشور فراهم می‌کند.

سیگنال فاندامنتال فارکس چیست؟

سیگنال فاندامنتال فارکس در حقیقت موقعیت‌ معاملاتی می‌باشد که توسط یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس تولید می‌گردد. معامله‌گری که با تحلیل فاندامنتال آشنایی دارد و چندین سال از آن برای معامله در بازار فارکس استفاده کرده است، با استفاده از ابزارهای مختلف و بررسی جزئیات دنیای اقتصاد و سیاست و همینطور تحلیل اطلاعات بسیار در این زمینه، سیگنال فاندامنتال فارکس را تولید می‎‌کند و سپس به صورت رایگان و یا در ازای دریافت هزینه، در اختیار دیگر تریدرها که علاقه‌مند به دریافت این سیگنال هستند، قرار می‌دهد.

سیگنال‌های فاندامنتال فارکس مشابه با یک نشانه و یا یک چراغ راهنما هستند که میزان سودآوری یک سهم و یا یک ارز را برای معامله‌گر در بازار فارکس افزایش می‌دهند. معامله‌گرانی که به عنوان مجموعه ارائه دهنده سیگنال فاندامنتال فارکس فعالیت دارند، سیگنال فاندامنتال فارکس را بر اساس تحلیل نمودارهای قیمت، شاخص‌ها، الگوهای مختلف، خطوط روند و دیگر ابزارهایی که برای تحلیل بنیادی کارایی دارند، تولید می‌کنند. برای مطالعه جزئیات “بهترین آموزشگاه فارکس” کلیک کنید.

بهترین ارائه دهنده سیگنال فارکس

مزایای سیگنال فاندامنتال فارکس

استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس دارای نقاط قوت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاران می‌باشد. در ادامه قصد داریم به برخی از نقات قوت و مزیت‌های آن بپردازیم.

دریافت دقیق و به موقع اطلاعات از موقعیت‌های معاملاتی

سیگنال فاندامنتال فارکس به معامله‌گران بازار فارکس کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات مفید را در لحظه‌ای درست در اختیار داشته باشند. وقتی شما بتوانید به اطلاعات یک موقعیت معاملاتی مناسب دسترسی داشته باشید، یعنی فرصت شرکت در یک معامله خرید و یا فروش که با سوددهی همراه است را خواهید داشت.

انجام معاملات آسان و سریع

برای استفاده کردن از سیگنال فاندامنتال فارکس نیاز نیست کار پیچیده‌ای را انجام دهید و یا زمان زیادی را برای آن اختصاص دهید. فقط کافی است که یک ارائه دهنده معتبر را پیدا کنید که بتوانید به بهترین سیگنال فاندامنتال فارکس دسترسی داشته باشید. اینگونه فقط کافی است در زمان مشخصی در معامله‌ای که به شما پیشنهاد شده است، شرکت نمایید تا بتوانید از طریق آن به سوددهی برسید.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که سیگنال فاندامنتال فارکس از سوی یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس ارائه می‌شود؛ وقتی شما نیز این سیگنال‌ها را دریافت کنید و از آن برای حضور در معاملات خود استفاده کنید، یعنی شما نیز مشابه با حرفه‌ای‌ها معامله خواهید کرد و به سوددهی خواهید رسید.

شرکت در موقعیت‌های سودده بدون نیاز به دانش و تجربه

امروزه حتی اگر یک معامله‌گر در دنیای فارکس تازه‌کار و مبتدی نیز باشد، می‌تواند با استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس که از سوی تریدرهای حرفه‌ای بازار فارکس ارائه می‌شود، در این بازار پرریسک معامله کند و به سوددهی برسد.

بنابراین با دریافت سیگنال فارکس که از سوی یک مجموعه معتبر ارائه می‌شود، شما می‌توانید حتی در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی از این بازار و صرفا با استفاده از سیگنال فارکس معامله کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات سیگنال را برای شرکت در یک موقعیت معاملاتی وارد نمایید. اینگونه شما در حال استفاده از تحلیل‌ها و بررسی‌های فرد دیگری هستید.

صرفه‌جویی در زمان

وقتی از سیگنال فاندامنتال فارکس استفاده می‌کنید، در حقیقت بر روی تحلیل‌های حرفه‌ای دیگر تریدرهای بازار فارکس حساب باز کرده‌اید. به عبارتی یک معامله‌گر حرفه‌ای بازار فارکس و یک تحلیل‌گر مجرب، زمان کافی را برای تحلیل بازار اختصاص می‌دهد و پس از یافتن بهترین موقعیت معاملاتی یک سیگنال فارکس را تولید و در اختیار دیگر تریدرها قرار می‌دهد.

وقتی شما به عنوان یک معامله‌گر با هر سطح دانش و تجربه‌ای، این سیگنال فارکس را دریافت می‌کنید، دیگر نیاز نیست زمان زیادی را برای رصد بازار و شناسایی موقعیت‌های سودده اختصاص دهید. در واقع قبلا معامله‌گر دیگری اینکار را کرده است و شما می‌توانید با صرفه جویی در زمان و هزینه، از دانش او بهره ببرید.

افزایش دقت در تصمیم‌گیری برای معامله

حتی اگر مایل به استفاده کورکورانه از سیگنال‌هایی که دیگر معامله‌گران بازار فارکس ارائه می‌دهند نیز نمی‌باشید؛ مشکلی نیست. با این حال نیز دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس برای شما خوب است.

به طوری که می‌توانید چندین سیگنال فاندامنتال فارکس را دریافت کنید و آن‌ها را با تحلیل‌های خود مطابقت دهید و به نتیجه‌گیری بهتری برسید. در نظر داشته باشید که وقتی چندین بار اینکار را انجام دهید، قطعا می‌توانید تصمیم‌گیری‌های باکیفیت‌تری نیز داشته باشید.

معایب استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس

استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس در کنار مزیت‌های بسیار زیادی که دارد، دارای برخی معایب نیز می‌باشد که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی را آورده‌ایم.

برخی سیگنال‌های فاندامنتال فارکس قطعی نیستند.

هرچقدر هم که سیگنال‌های فارکس دقیق باشند، با این حال درصدی عدم قطعیت نیز وجود دارد که نمی‌توان گفت صد در صد قطعی می‌باشند. به طوری که نمی‌توانند به صورت 100 درصد رسیدن به سود را تضمین کنند.

هر تریدری هر چقدر هم که حرفه‌ای باشد، ممکن است اشتباه کند. در برخی موارد به دلیل خطای انسانی، حتی ممکن است نتیجه بسیار دورتر از انتظار باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما پس از دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس آن را با تحلیل‌های خود مطابقت دهید و در صورتی که به سودده بودن آن اطمینان داشتید، از آن برای معامله بهره ببرید.

گاهی سیگنال‌های فاندامنتال فارکس با استراتژی شخصی معامله‌گر سازگاری ندارند.

در برخی مواقع سیگنال‌هایی ارائه می‌گردد که ممکن است با استراتژی شخصی معامله‌گر مطابقت نداشته باشد. به طوری که با قوانینی که او برای ترید در فارکس تعیین کرده است و همینطور با ظرفیت‌های ریسک‌پذیری او در تضاد باشد. در چنین شرایطی همیشه حق با استراتژی و ظرفیت ریسک‌پذیری معامله‌گر است. البته در صورتی که شما یک ارائه دهنده معتبر سیگنال فاندامنتال فارکسی که بیشترین مطابقت را با استراتژی معاملاتی شما داشته باشد، پیدا کنید، این مشکل رفع خواهد شد.

به تدریج معامله‌گر به تحلیل‌های خود اعتمادی نخواهد داشت.

دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس، مثل این است که کسی یک ماهی حاضر و آماده را بگیرد و در اختیار شما قرار بدهد. بدیهی است که فردی که ماهی را می‌خورد نمی‎‌‎‌تواند تبدیل به ماهیگیر شود. سیگنال فاندامنتال فارکس کار هر معامله‌گری را آسان می‌کند و سبب می‌شود که او در زمان خود صرفه‌جویی کند. اما از سویی دیگر نیز زمینه‌‌ی ایجاد نوعی وابستگی را نیز فراهم می‌کند. به طوری که معامله‌گر به تحلیل‌هایی که برای معامله در بازار فارکس انجام می‌دهد، بی‌اعتماد می‌گردد.

بنابراین گاهی دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس سبب تاثیر منفی بر روی اعتماد به نفس معامله‌گر می‌شود و قدرت تجزیه و تحلیل بازار فارکس برای پیدا کردن یک موقعیت معاملاتی را از او می‌گیرد. برای آشنایی با جزئیات “کانال سیگنال داوجونز” کلیک کنید.

دریافت رایگان سیگنال فارکس

نقش زمان‌بندی در استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس چیست؟

زمانبندی در بازار فارکس به معنی انتخاب بهترین زمان برای ورود و خروج از یک معامله می‌باشد. در حقیقت شرکت در یک موقعیت معاملاتی و یا خروج به موقع از آن، می‌تواند تاثیر مستقیمی را در سودآوری و یا زیر بار ضرر رفتن داشته باشد. البته استراتژی که یک معامله‌گر برای معامله در بازار فارکس انتخاب می‌کند نیز به صورت مستقیم در زمانبندی و استفاده از سیگنال فارکس موثر است. در ادامه به چندین فاکتور دیگر نیز اشاره کرده‌ایم.

  • نمودارهای ساعتی و روزانه، اطلاعات خوبی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند و بهتر است که بررسی شوند.
  • معامله‌گر قبل از ورود به معامله، باید تعیین کند که تا چه بازه زمانی قصد دارد بر روی آن معامله باقی بماند. ممکن است معامله‌گر مطابق با استراتژی معاملاتی که دارد، یک بازه زمانی چند دقیقه‌ای و یا حتی یک هفته‌ای را مد نظر قرار دهد.
  • تحولات اقتصادی و سیاسی دارای تاثیر مستقیمی در میزان سوددهی معاملات و حتی مدت زمان حضور در یک موقعیت معاملاتی هستند. به همین دلیل پیش از استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس، بهتر است تاثیر این رویدادها در تعیین نقاط ورود و خروج از معامله بررسی شوند.

چه محدودیت‌هایی برای استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس وجود دارد؟

برای استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس برخی محدودیت‌ها وجود دارد، اما نگران نباشید. برای هر یک از آن‌ها راهکاری نیز در نظر گرفته شده است که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

فاصله زمانی میان دریافت و استفاده از سیگنال فاندامنتال فارکس

از زمانی که یک معامله‌گر حرفه‌ای بازار فارکس یک سیگنال معاملاتی را کشف می‌کند و سپس آن را به دست معامله‌گر می‌رساند، یک فاصله زمانی ایجاد می‌شود. در برخی مواقع و به خصوص برای معاملات اسکلپ، اگر این فاصله زمانی زیاد شود، می‌تواند فرصت‌های ناب برای سرمایه‌گذاری در یک موقعیت معاملاتی را از معامله‌گر بگیرد.

برای اینکه سیگنال فاندامنتال فارکس را به موقع دریافت کنید و برای شرکت و یا عدم شرکت در موقعیت معاملاتی پیشنهادی تصمیم‌گیری کنید، کاری از دستتان برنمی‌آید جز اینکه همیشه گوش به زنگ باشید و به محض ارائه سیگنال فارکس، سریعا در موقعیت معاملاتی مورد نظر شرکت کنید. اما توصیه می‌کنیم به سراغ پلتفرم‌های معاملاتی بروید که دارای سرعت بالایی هستند. همینطور باید به اینترنت قوی و پایدار نیز دسترسی داشته باشید تا سریعا اطلاعات سیگنال دریافتی را وارد کنید.

نوسان دقت در سیگنال‌های فاندامنتال فارکس

در برخی مواقع سیگنال فاندامنتال فارکس با دقت کمی همراه است و همین موضوع احتمال اشتباه در آن را بالا می‌برد. البته این موضوع فقط به ارائه دهنده سیگنال بستگی ندارد؛ از سویی بازار فارکس نیز یک بازار پرنوسان است که ممکن است با تغییراتی که در آن ایجاد می‌شود، شرایط بازار با چند دقیقه قبل کاملا متفاوت باشد. برای گذر از این محدودیت از دریافت سیگنال فارکس، معامله‌گر باید با دقت بیشتری سیگنال‌های دریافتی را بررسی نماید تا از سودده بودن آن‌ها اطمینان حاصل نماید.

هزینه بالای استفاده از سیگنال‌های فاندامنتال فارکس

اغلب ارائه دهندگان سیگنال فاندامنتال فارکس که معتبر هستند، در قبال ارائه این خدمات، هزینه دریافت می‌کنند. دلیل این موضوع این است که یک تحلیل‌گر حرفه‌ای بازار فارکس و یا یک معامله‌گر مجرب، ساعت‌ها برای بررسی دقیق نمودارها، گزارش‌های مالی و … زمان اختصاص می‌دهد. به همین دلیل برای خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه دریافت می‌کند.

به طوری که یک معامله‌گر باید با پرداخت هزینه و خرید اشتراک سیگنال فارکس، در گروهی که این سیگنال‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، عضو شود و سیگنال فارکس را دریافت کند. اگر یک معامله‌گر از عهده این هزینه‌ها برنمی‌آید، می‌تواند از مجموعه‌هایی که سیگنال رایگان ارائه می‌‌دهند، خدمات دریافت کند. اما بسیار مهم است که پیش از استفاده از سیگنال‌ها از کیفیت و اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل نماید.

سیگنال فارکس تضمینی

چطور سیگنال‌ فاندامنتال فارکس معتبر را پیدا کنیم؟

از اصلی‌ترین چالش‌هایی که در زمینه دریافت سیگنال فاندامنتال فارکس وجود دارد، پیدا کردن بهترین ارائه دهنده این سیگنال‌ها است. در ادامه به چند نکته اشاره کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم آن ها را در هنگام انتخاب ارائه دهنده سیگنال فاندامنتال فارکس مد نظر قرار دهید.

  • پیش از دریافت خدمات از یک مجموعه ارائه دهنده سیگنال فاندامنتال فارکس، حتما در مورد کیفیت سیگنال‌های ارائه شده از سوی آن اطمینان حاصل کنید. برای اینکار می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی، از نظرات دیگر مشتریان مطلع گردید و عملکرد مجموعه انتخابی را زیر ذره بین قرار دهید تا بتوانید از میزان سودده بودن سیگنال‌هایی که ارائه می‌دهند، مطلع گردید.
  • سعی کنید مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که برای تولید سیگنال فارکس، از روش‌های تحلیل قوی و استراتژی‌های منطقی استفاده می‌کنند. در حقیقت یک سیگنال فاندامنتال فارکس باید مطابق با تحلیل‌های فنی و بر اساس وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم صورت بگیرد.
  • سیگنال‌های فارکسی را استفاده کنید که تحلیل و بررسی‌های مستقل خودتان نیز آن‌ها را تائید می‌کند. اینگونه می‌توانید به نتیجه اطمینان بیشتری داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیر تریدر جزئیاتی را پیرامون سیگنال فاندامنتال برایتان ارائه کردیم. زمانی استفاده از این سیگنال شما را به سوددهی می‌رساند که بتوانید منبع درستی را دریافت سیگنال انتخاب کنید.

وبسایت امیر تریدر با سال‌ها فعالیتی که در بازار فارکس داشته است، امروزه یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های ارائه سیگنال فارکس را در اختیار دارد. در صورتی که مایل به دریافت سیگنال فارکس هستید، توصیه می‌کنیم که در کانال مجموعه ما عضو شوید و سیگنال فارکس حرفه ای را دریافت کنید. با توجه به اینکه وین ریت سیگنال‌های فارکس مجموعه امیرتریدر برابر با 90 درصد است و از هر 10 سیگنالی که در این مجموعه به اشتراک گذاشته می‌شود، 9 سیگنال با سوددهی همراه است، می‌توانید از سیگنال‌های این مجموعه برای تجربه معاملات پرسود استفاده نمایید.

امتیاز دهید