آموزش فارکس برای مبتدیان – آموزش فارکس در 10 جلسه

فارکس چیست آموزش فارکس برای مبتدیان

فارکس یک بازار بین‌المللی و جهانی است که سرمایه‌گذاران بسیاری از سراسر جهان، از طریق این بازار به میلیون‌ها دلار سود رسیده‌اند. در حقیقت می‌توان گفت فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا می‌باشد، چراکه روزانه تیلیاردها دلار پول در آن جا به جا می‌شود و افراد بسیاری از این جا به جایی سهم دارند و توانسته‌اند از این طریق به موفقیت برسند.

با توجه به تورم بالا در کشور ایران، درآمد ریالی پاسخگوی تامین نیازهای زندگی نمی‌باشد؛ به همین دلیل بسیاری از ایرانیان برای کسب درآمد دلاری، با این سوال مواجه هستند آیا می‌توان در فارکس موفق بود و به سود بالایی رسید؟ برای آموزش فارکس از کجا باید آغاز کرد؟ برای آشنایی با آموزش فارکس برای مبتدیان در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید.

آموزش فارکس برای مبتدیان

اگر شما نیز جزو دسته‌ای از افراد هستید که علاقه‌مندید وارد بازار ارزهای فارکس شوید، باید به یک نکته مهم توجه کنید. زمانی می‌توانید در بازار فارکس موفق شوید که دانش کافی در این زمینه داشته باشید. به زبان ساده اگر بدون علم به بازار فارکس و بدون گذراندن آموزش‌های لازم، اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار نمایید، در حقیقت یک ریسک دوسر باخت را انجام داده‌اید.

توجه داشته باشید که بازار فارکس از سخت‌ترین بازارهای مالی و بین‌المللی می‌باشد که تنها درصد کمی از افرادی که به این بازار راه پیدا می‌کنند، به موفقیت می‌رسند. به عبارتی موفقیت در بازار فارکس سخت اما شدنی می‌باشد؛ در صورتی که شما دانش کافی در این زمینه را داشته باشید.

اولین شرط موفقیت در بازار فارکس برای مبتدیان، در پیش گرفتن متدی علمی و همینطور کسب تجربه کافی می‌باشد. بنابراین شما در ابتدا بایستی تلاش کنید برای یادگیری فارکس، یک مربی معاملاتی باتجربه در امر ترید و معامله گری را پیدا کنید تا بتوانید فارکس را به صورت صفر تا صد از او بیاموزید.

در مراحل بعدی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، بایستی که تجربه کردن را آغاز کنید. برای اینکار می‌توانید یک حساب آزمایشی را در بروکر فارکس ایجاد کنید و سعی کنید برخی از معاملات دمو را امتحان نمایید. در حساب دمو، دقیقا مشابه با حساب واقعی می‌توانید با پول فرضی که بروکر یا کارگزار فارکس در اختیار شما قرار می‌دهد، معامله کنید تا در این زمینه به تجربه کافی برسید.

فارکس چیست؟

در اولین قسمت از آموزش فارکس برای مبتدیان، با مفهومی از فارکس آشنا می‌شویم. فارکس (Forex) برگرفته از عبارت Foreign exchange market به معنای بازار ارز خارجی می‌باشد. فارکس یک بازار غیرمتمرکز و یا خارج از بورس جهانی (over-the-counter) برای تجارت ارز به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در بازار فارکس مبادلات ارزهای خارجی صورت می‌گیرد، در این بازار فرآیند تبدیل یک ارز به ارز دیگر انجام می‌شود.

با توجه به نوسانانی که ارزهای مختلف دارند، معاملات ارزها در بازار فارکس به خصوص برای مبتدیان کمی پیچیده است. به همین دلیل ما به شما که قصد دارید وارد بازار فارکس شوید، توصیه می‌کنیم از آموزش فارکس برای مبتدیان استفاده کنید تا قبل از هر گونه سرمایه گذاری و ریسک، ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

در حقیقت به عنوان یک اصل برای موفقیت در بازار فارکس، توجه داشته باشید همانند هر علم دیگری برای یادگیری فارکس نیز باید زمانی کافی را اختصاص دهید. به طوری که پس از یادگیری مفاهیم پایه در این زمینه، بایستی در مورد اینکه در کدام کارگزار فارکس ثبت نام کنید، با چه بروکری کار کنید و… نیز باید اطلاعات کافی به دست آورید.

آموزش فارکس برای مبتدیان

بازار فارکس چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، بازار فارکس محل مبادله ارزها می‌باشد. با داد و ستد ارزها در بازار فارکس، شما حتی می‌توانید کالاها و خدماتی که به صورت محلی و فرارمزی ارائه می‌شود را نیز خریداری کنید. البته تبادل ارز در تجارت خارحی به دلیل تحریم بودن ایران امکان پذیر نیست و ایرانیان صرفا می‌توانند در بازار فارکس معامله کنند و سود ببرند.

برای درک این موضوع تصور کنید یک گردشگر فرانسوی به مصر سفر کرده است. او نمی‌تواند برای دیدن اهرام مصر یورو پرداخت نماید چراکه این واحد پول در مصر پذیرفته نمی‌شود. بنابراین باید یورو خود را با پول محلی پوند مصر مبادله کند. این امکان برای کشورهایی که تحریم نیستند در بازار فارکس وجود دارد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد بازار فارکس این است که برای ارز خارجی هیچ بازار متمرکزی وجود ندارد. به این معنی که تمامی تراکنش‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری میان معامله‌گران در سراسر جهان صورت می‌گیرد و محدود به یک صرافی متمرکز نمی‌باشد.

لازم به ذکر است که امکان معامله نفت، طلا، شاخص‌های بورس بزرگ دنیا، کالاهای معاملاتی شامل مس، روی، نیکل، گندم، ذرت، برنج، ارزهای دیجیتال و … نیز در بازار فارکس وجود دارد.

ساعات فعالیت در بازار فارکس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در آموزش فارکس برای مبتدیان به آن پرداخته می‌شود، ساعات فعالیت در بازار فارکس است. فارکس یک بازار جهانی با معاملاتی با حجم زیاد است. برای این بازار ساعات خاصی تعریف نشده است و می‌توان گفت به استثنای روزهای شنبه و یکشنبه، شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز در این بازار معامله کنید.

بنابراین بازار فارکس در 24 ساعت از شبانه روز باز است و امکان مبادله ارز در آن وجود دارد. به طوری که در روزهای فعالیت این بازار، ارزها در سراسر جهان و در مهم‌ترین مراکز مالی شامل فرانکفورت، نیویورک، پاریس، سنگاپور، لندن، توکیو و… معامله می‌ گردند.

این موضوع به این معنی می‌باشد که تقریبا در تمامی مناطق زمانی بازار فارکس فعال است. دقیقا زمانی که روز معاملاتی در آمریکا به پایان می‌رسد، بازار فارکس در توکیو آغاز می‌گردد. بنابراین بازار فارکس در هر ساعتی از شبانه روز به جز دو روز اول هفته فعال است.

سوددهی در بازار فارکس

سوددهی در بازار فارکس از دو طریق شامل موارد زیر امکان پذیر است:

  1. به دست آوردن تفاوت نرخ بهره بین دو ارز
  2. سوددهی از تغییرات نرخ ارز

در حقیقت یک سرمایه گذار می‌تواند اقدام به خرید ارز با نرخ بهره بالاتر و فروختن آن با نرخ بهره پایین‌تر، از تفاوتی که میان دو نرخ بهره در دو اقتصاد مختلف وجود دارد، به سود برسد.

در بازار فارکس سرمایه گذاران هیچ چیز فیزیکی را خریداری نمی‌کنند. در حقیقت با خرید ارز یک کشور، در اقتصاد کشور مربوطه سهیم می‌گردند. برای مثال در صورتی که شما اقدام به خریداری ین ژاپن نمایید، شما در اقتصاد ژاپن سهیم می‌شوید. در صورت افزایش و یا کاهش ارزش ین ژاپن، شما نیز سود و یا ضرر را تجربه می‌کنید.

ارزهای اصلی که در بازار فارکس مبادله می‌شوند، شامل ارز اصلی آمریکا (USD)، ارز اصلی سوئیس (CHF)، ارز اصلی اروپا ( EUR)، ارز اصلی کانادا (CAD)، ارز اصلی استرالیا (AUD)، ارز اصلی ژاپن (JPY)، ارز اصلی بریتانیا (GBP) و ارز اصلی نیوزلند (NZD) می‌باشند.

آموزش فارکس برای مبتدیان

مبتدیان چگونه باید معامله‌ گری در فارکس را شروع کنند؟

در آموزش فارکس برای مبتدیان به این موضوع پرداخته می‌شود که آن‌ها چگونه باید معامله گری را در فارکس آغاز کنند. معاملات فارکس مشابه با معاملات سهام می‌باشد. در صورتی که شما آموزش‌های لازم را برای ترید در بازار فارکس پشت سر گذاشته‌اید، می‌ توانید برای آغاز معامله گری در فارکس، به نکات زیر توجه داشته باشید.

استفاده از آموزش‌های اصولی در مورد بازار فارکس

معامله گری در بازار فارکس یک مهارت خاص می‌باشد و نیازمند دانش تخصصی است. شما بایستی با شرکت در دوره‌های آموزش بازار فارکس به این دانش تخصصی دست پیدا کنید.

امیرتریدر برگزار کننده دوره‌های آموزش فارکس برای مبتدیان می‌باشد. برای آموزش اصولی بازار فارکس به صورت صفر تا صد می‌توانید از این دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

راه اندازی یک حساب کارگزاری برای شروع معاملات فارکس

پس از پشت سرگذاشتن دوره‌های آموزشی، برای آغاز معاملات فارکس، نیازمند یک حساب معاملاتی فارکس در یک کارگزاری هستید. کارگزاران فارکس کمیسیونی دریافت نمی‌کنند اما از طریق اسپرد بین قیمت خرید و فروش، درآمد دارند.

در آموزش فارکس برای مبتدیان توصیه می‌شود که اقدام به راه اندازی یک حساب معاملاتی فارکس با سرمایه پایین نمایند.

داشتن یک استراتژی معاملاتی

همیشه نمی‌توان حرکت بازار را پیش بینی کرد. با استفاده از یک استراتژی معاملاتی، شما می‌توانید دستورالعمل‌های گسترده و یک نقشه راه را برای معاملات خود تعیین نمایید.

در نظر داشته باشید که یک استراتژی معاملاتی خوب، بایستی که مبتنی بر واقعیت مالی شما باشد. در حقیقت باید در آن مقدار پول نقدی که برای معامله درنظر گرفته‌اید و میزان ریسکی که قادر به تحمل آن هستید، مشخص گردد. به یاد داشته باشید که فارکس به کسانی که علاقه‌مند به ریسک هستند، سود بیشتری می‌دهد.

شما می‌توانید در این زمینه از خدمات امیر تریدر “سیگنال دهی روزانه به کاربران وی آی پی” نیز استفاده کنید تا بتوانید سوددهی بالایی را تجربه نمایید.

آموزش فارکس برای مبتدیان

ارزیابی معاملات

وقتی معامله‌ای را آغاز می‌کنید، در پایان روز نیز موقعیت‌های خود را بررسی کنید. اغلب نرم افزارهای معاملاتی حسابداری، روزانه معاملات را ارائه می‌دهند. شما باید اطمینان حاصل کنید که موقعیت معلقی ندارید و برای انجام معاملات بعدی خود نیز پول نقد کافی در حساب خود دارید.

کنترل احساسات در زمان معامله گری

معامله گری در فارکس برای مبتدیان بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال پراز سوالات بی‌پاسخ است. به طوری که آن‌ها با سوالاتی شامل آیا برای کسب سود بیشتر بایستی مدت زمان بیشتری را در موقعیت خود باقی می‌ماندند، مواجه هستند. در نظر داشته باشید که چنین سوالات که پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد، صرفا فقط منجر به سردرگمی می‌شوند. بهتر است که از معاملات خود عبور کنید و تحت تاثیرآن‌ها قرار نگیرید.

آموزش فارکس برای مبتدیان

شرکت در دوره‌های آموزش فارکس برای مبتدیان در مجموعه امیرتریدر

در این مقاله به جزئیات آموزش فارکس برای مبتدیان پرداختیم. در صورتی که مایل هستید وارد بازار فارکس شوید و در عین حال با ترید در این بازار جهانی به سود بالایی برسید، حتما بایستی که آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کنید. اگر اطلاعات خوبی را در مورد فارکس به دست آورید، با استفاده از همین اطلاعات قادر خواهید بود معاملات پرسودی را تجربه کنید.

اما در حالت برعکس اگر بدون هیچ دانشی از بازارهای مالی، قدم در بازار فارکس بگذارید، قطعا با این ریسک ضررهای سنگینی را متحمل می‌شوید و سرمایه خود را از دست می‌دهید.

ما در مجموعه امیرتریدر در کنار ارائه خدمات کانال سیگنال فارکس برای تجربه سودهای بالا در این بستر، دوره‌های آموزش فارکس برای مبتدیان را در ده جلسه برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. گذراندن ده جلسه آموزش تخصصی بازار فارکس توسط بزرگ‌ترین تریدرهای مجموعه امیر تریدر، به شما کمک می‌کند تا بتوانید درآمد دلاری را تجربه کنید.

از مزیت‌های دوره آموزش فارکس برای مبتدیان در مجموعه امیرتریدر، پشتیبانی دائمی است. شما می توانید تمامی سوالات خود را از پشتیبانی بپرسید تا جایی که به مهارت لازم برای معامله در بازار فارکس برسید. برای دریافت جزئیات از دوره های آموزش بازار فارکس بر روی لینک “سرفصل های دوره آموزش بازار فارکس برای مبتدیان” کلیک نمایید.

امتیاز دهید