بازار فارکس برای چه کسی مناسب است؟ | معامله ارز خارجی

مغامله ارز خارجی یا فارکس

یک معامله ارز خارجی (که به اختصار فارکس نامیده می‌شود) شامل مبادله یک پول ملی با دیگری در غالب یک جفت ارز است. فارکس یک نوع بازاری است که تریدرها در آن به خرید و فروش ارز می‌پردازند یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین فعالیت در فارکس، تبدیل ارزها به یکدیگر است. بر اساس گزارش بانک تسویه بین المللی (BIS)، ارزها در بازار بزرگ فارکس، که میانگین حجم معاملات روزانه 6.6 میلیارد دلار در آوریل 2019 را داشت، به طور فعال نسبت به یکدیگر معامله می‌شوند.

هر معامله فارکس شامل 2 ارز است که با نرخ ارز یا نرخ مبادله توافق شده مبادله می‌شود. اولین ارز در یک جفت ارز به عنوان ارز پایه شناخته می‌شود؛ در حالی که ارز دوم، ارز پیشخوان یا مظنه است.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO) به هر پول ملی یک کد 3 حرفی اختصاص داده است. نماد متداول یک جفت ارز در بازار فارکس شامل کدهای ISO برای ارز پایه و ارز متقابل است که با یک اسلش (/) از هم جدا شده‌اند. به عنوان مثال، یک جفت ارز ممکن است یورو اتحادیه اروپا با کد EUR در برابر دلار آمریکا که دارای کد ISO USD باشد. این جفت ارز به صورت خلاصه در بازار فارکس عموماً EUR / USD نوشته می‌شود.

بازار فارکس برای چه کسی مناسب است؟

به صورت کلی سرمایه گذاری در فارکس با هر سرمایه ای شدنی است اما عقلانی این است که با سرمایه مناسب وارد شوید. چرا که سود شما نیز وابسته به میزان سرمایه ای که وارد می کنید خواهد بود. در حقیقت طبق اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی، حجم ریسک و معامله ای که انجام می دهید، باید رابطه مستقیم با سرمایه شما داشته باشد.

واقعیت این است که معامله ارزها در بازار فارکس یک نوعی سفته بازی است که شباهت بسیار بیشتری با قمار استراتژیک در کازینو دارد تا به یک استراتژی سرمایه‌ گذاری محافظه کارانه برای دوران بازنشستگی. معاملات فارکس مناسب کسانی است که پولی دارند و از ریسک کردن با آن لذت می‌برند. این افراد احتمالا معامله فارکس را یک تمرین لذت بخش و هیجان‌ انگیز بدانند.

 بازار فارکس برای چه کسی مناسب است؟ | معامله ارز خارجی - امیر تریدر

تقریباً هر کسی اگر یک دستگاه هوشمند متصل به اینترنت و مقداری پول برای واریز به یک بروکر آنلاین به عنوان مارجین داشته باشد، می‌تواند در بازار فارکس معامله کند. از آنجایی که بازار فارکس می‌تواند در جهتی مخالف معامله شما حرکت کند، به خاطر داشته باشید که هنگام معامله با جفت ارزها همواره در معرض خطر از دست دادن سرمایه هستید، به خصوص اگر معاملات زیان‌ده خود را به سرعت کاهش ندهید. این عامل باعث می‌شود مدیریت پول و برنامه ریزی استراتژیک بخش مهمی از موفقیت بلند مدت شما به عنوان تریدر فارکس است.

موفق‌ ترین تریدر فارکس، معمولاً شخصی است که تفکر استراتژیک دارد، از ریسک کردن با پول خود نمی‌ترسد و می‌تواند تصمیم‌های سریع بگیرد. این افراد از ابزار ها و تحلیل های تخصصی برای بررسی بازار استفاده می کنند و بعد اقدام به انجام معامله می کنند. اگر شرایط ذکر شده و وقت خالی برای یادگیری در مورد بازار فارکس و نحوه معامله ارزها دارید، ممکن است فارکس چیزی باشد که در آن موفق خواهید شد.

بازار ارز به عنوان یک فرصت پرسود برای افراد با سابقه مالی مطرح شده است. از آنجایی که این بازار به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته باز است، هر کسی که لپ تاپ یا گوشی هوشمند داشته باشد به طور بالقوه می‌تواند سود زیادی در بازارهای فارکس کسب کند. با این حال، این فرصت‌ها با اهرم (leverage) و ریسک بالا نیز همراه هستند. کسب سود در بازار فارکس کار ساده‌ای نیست و نیاز به دانش کافی و تجربه دارد. هر کسی که به دنبال کسب ثروت در فارکس است، برای موفقیت به نظم و انضباط و مهارت دقیق نیاز دارد.

امتیاز دهید